Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr 39/09 z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 16 czerwca 2009r.
Protokół Nr 39/09
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 16 czerwca 2009r.
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 16 czerwca 2009r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz – Waldemar Stupałkowski
2. Skarbnik Gminy – Urszula Lange
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
-
Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia
Komisji.
- Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot.
zmian budżetu na 2009r.
- Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot.
wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie Gminy środków stanowiących
fundusz sołecki.
- Stanowisko Komisji w sprawie dofinansowania wykonania repliki Sztandaru Historycznego Kółka Rolniczego w Sępólnie Krajeńskim.
- Przyjęcie do wiadomości pisma Związku
Nauczycielstwa Polskiego.
- Opinia Komisji w sprawie wniosku MLKS „Krajna” o
zwiększenie dotacji na 2009r.
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 18 maja 2009r.
Ad.3. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian budżetu Gminy na 2009r.
Wobec braku zapytań, Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.
Ad.4. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie Gminy środków stanowiących fundusz sołecki.
Pani Skarbnik nadmieniła, że wyodrębnienie funduszu sołeckiego nastąpi od 2010. Wyodrębnienie funduszu umożliwi zwrot z budżetu państwa w formie dotacji części wydatków wykonanych w ramach funduszu.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.
Ad.5. Komisja przyjęła do wiadomości pismo Przewodniczącego Rady Miejskiej w sprawie rozważenia prośby Gminnego Związku Kółek i Organizacji Rolniczych w Sępólnie
Krajeńskim o wsparcie finansowe wykonania repliki Sztandaru Historycznego.
Ad.6. Komisja zapoznała się z pismem Związku Nauczycielstwa Polskiego Zarządu Oddziału w Sępólnie Krajeńskim w sprawie rozważenia możliwości zwiększenia zatrudnienia opiekunów (do dwóch osób) w autobusach dowożących dzieci do szkół – w związku z nieszczęśliwym wypadkiem, który miał miejsce w Gminie Kamień Krajeński. Pismo zostało skierowane do wiadomości Komisji.
Komisja stwierdziła niecelowość zwiększenia zatrudnienia, zdaniem Komisji podwojenie etatów również nie wyeliminowałoby całkowicie niebezpieczeństwa, niemożliwym jest bowiem przewidzenie każdej jednostkowej sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia dziecka. Zasadnym jest natomiast zorganizowanie spotkania podczas którego należy uwrażliwić kierowców autobusów i opiekunów w zakresie konieczności zachowania szczególnych środków ostrożności podczas przewożenia i wyprowadzania dzieci z pojazdów.
Ad.7. Komisja zapoznała się z wnioskiem MLKS ‘Krajna” w sprawie rozważenia zwiększenia tegorocznej dotacji Gminy dla klubu w kwocie 48.299zł. z przeznaczeniem na energię cieplną, remonty i płatność podatku od nieruchomości.
Komisja, w związku z faktem, że klub w zaplanowanych własnych środkach finansowych na 2009r. nie uwzględnił kwot płatności podatku od nieruchomości – zaproponowała zwiększenie dotacji dla MLKS „Krajna” na 2009r. właśnie o kwotę tego zobowiązania tj. 18.229zł.
Ad.8. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Tomas zasygnalizował problem związany z nierzetelnym pracodawcą – spółką „Promax” z Gdańska filia w Sępólnie Krajeńskim. W/g jego wiedzy spółka nie wypłaca pensji pracownikom a także nie odprowadza składek ZUS. Wobec powyższego zwrócił się do Burmistrza, jako organu reprezentującego lokalna społeczność, aby we współpracy z radcą prawnym Urzędu, podjął kroki zmierzające do poinformowania odpowiednich organów państwa (Prokuratura, Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Państwowa Inspekcja Pracy) o popełnieniu przestępstwa przez w/w podmiot.
- Pan Tomas zwrócił uwagę na wydłużające się terminy zakończenia robót, dotyczy w szczególności budowy nawierzchni ulic Brzozowej i Bergera (zadanie powinno zostać wykonane do końca czerwca br.) oraz modernizacji nawierzchni ulicy Kościuszki. Jego zdaniem opóźnienia dotyczą również budowy chodników (przykład – budowa krótkiego odcinka ulicy Chojnickiej trwała aż 5 dni). Nawiązując do budowy chodników Pan Tomas zwrócił uwagę na konieczność zapewnienia pracownikom Zakładu Transportu i Usług, wykonującym to zadanie, prawidłowych warunków sanitarno – higienicznych (dostęp do w/c, wyznaczenie miejsca na spożywanie posiłków itp.)
Burmistrz w wyjaśnieniu wątpliwości Pana Tomasa, poinformował, że rzeczywiście nastąpiło opóźnienie asfaltowania ulic Brzozowej i Bergera. Fakt ten spowodowany został zakwestionowaniem przez wykonawcę zadania stopnia zagęszczenia gruntu pod ułożenie asfaltu. Obecnie wykonawca uzgodnił z Zakładem Gospodarki Komunalnej, że dokona zagęszczenia gruntu na koszt Zakładu, co umożliwi dalsze prowadzenie zadania tj. zaasfaltowania dwóch w/w ulic. Pan Tomas, nawiązując do ulicy Bergera, zwrócił się o wyjaśnienie, czy w specyfikacji przetargu na budowę nawierzchni uwzględniono obcięcie krawędzi tej ulicy.
Odnośnie ulicy Kościuszki Burmistrz poinformował, że wykonawca nie jest w stanie skredytować całości prac, wobec czego doszło do opóźnień. Dodał, że w dniu 24 czerwca odbędzie się spotkanie z Prezesem firmy wykonującej zadanie, na którym zasugeruje, aby przebudowa nawierzchni, przynajmniej na terenie miasta została zakończona jeszcze w tym roku.
- Pan Tomas zapytał również o zamierzenia w sprawie ewentualnego zdemontowania nieestetycznego ogrodzenia przy ulicy Odrodzenia (przy gruncie przeznaczonym pod siedzibę KRUS). Burmistrz poinformował, że ewentualny demontaż jest uzależniony od dalszego prowadzenia prac modernizacyjnych nawierzchni ulicy Kościuszki.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (16 czerwca 2009)
Opublikował: Administrator (23 marca 2010, 13:07:28)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 928