Protokół Nr 37/2013 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej w dniu 11 września 2013r.


Protokół Nr 37/2013
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej
 w dniu 11 września 2013r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
 
1. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Zbigniew Tymecki;
2. Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich Pani Bogumiła Bławat;
3. Prezes Zarządu Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego – Anna Niemczyk.  
 
 
Posiedzenie otworzył Zastępca Przewodniczącego Komisji Pan Roman Porożyński, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
  2. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu przez Gminę Sępólno Krajeńskie; 
  3. Przegląd boisk szkolnych i placów zabaw pod względem bezpieczeństwa – posiedzenie wyjazdowe: Szkoła Podstawowa w Zbożu, Szkoła Podstawowa w Wiśniewie, Zespół Szkół w Lutowie; 
  4. Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.  
 
Ad.2. Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu przez Gminę Sępólno Krajeńskie. Zwróciła się do Komisji o wydanie opinii w sprawie projektu tej uchwały, jest to bowiem akt prawa miejscowego. Nadmieniła, że projekt został poddany konsultacjom społecznym, a także został zaopiniowany pozytywnie przez Komisję Statutową i Pomocy Społecznej Rady Miejskiej.    
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.
 
 
Ad.3. Komisja dokonała przeglądu boisk szkolnych i placów zabaw pod względem bezpieczeństwa w Szkole Podstawowej w Zbożu, Szkole Podstawowej w Wiśniewie i Zespole Szkół w Lutowie.
 
1.     Szkoła Podstawowa w Zbożu. Wyjaśnień udzielała Dyrektor Szkoły Pani Ewa Śliwińska.
      Plac zabaw: Pani Dyrektor poinformowała, że plac ustawiono w 2006 lub 2007r., jego elementy były konserwowane co dwa lata, obecnie społeczny inspektor pracy stwierdził usterki na placu zabaw. Komisja, po zlustrowaniu placu, stwierdziła konieczność wymiany spróchniałych elementów placu m.in. belek podtrzymujących bujawki i wymiany i założenia kotew pod próchniejącymi słupkami innych elementów placu zabaw. Docelowo cały plac nadaje się do wymiany. Pan Tymecki zasugerował, aby w trybie pilnym zamówić i wymienić uszkodzone elementy.   
Pani Śliwińska poinformowała, że w tym roku ogrodzono teren szkolny z przeznaczeniem pod miejsce rekreacyjne, wspólnie z radą sołecką zakupiono ławki, postawiony zostanie także tzw. grzybek, zadaszenie i kolejne ławki, także zostanie wylany podest pod tzw. festynową scenę. Pani Śliwińska poruszyła także problem drzew stwarzających niebezpieczeństwo, są to dwie wierzby, jedna przy budynku szkoły, druga przy przystanku szkolnym, które jej zdaniem powinny zostać wycięte, ich korzenie niszczą polbruk, ponadto łamiące się gałęzie zagrażają bezpieczeństwu uczniów. Był złożony wniosek na wycięcie, jest już wydana decyzja, ale koszt wycięcia jednego drzewa wskazany przez fachowca to tysiąc złotych. Pan Porożyński zasugerował, aby Pani Dyrektor skontaktowała się ze strażą pożarną, posiadają odpowiedni sprzęt, być może usuną drzewa za znacznie niższą kwotę. Zasugerowano także, aby nie wycinać drzewa przy przystanku, tylko raczej przyciąć jego koronę, należy także nawet sposobem gospodarczym wyrównać podniesiony polbruk wokół budynku szkoły. Pan Tymecki zasugerował również, aby odnowić nieestetyczną wiatę przystanku szkolnego. Komisja poruszyła także temat dalszego sposobu wymiany dachu na budynku szkoły,                              
                        
2.     Szkoła Podstawowa w Wiśniewie. Wyjaśnień udzielała Dyrektor Szkoły Pani Aleksandra Zawadzka – Tymecka.
Plac zabaw: Pani Dyrektor powiedziała, że plac został zainstalowany w 2006r., elementy, ze względu na podmokły teren zostały odpowiednio zakotwiczone, plac jest na bieżąco konserwowany, ale za około 2 lata elementy drewniane będą zużyte. Komisja stwierdziła, że plac zabaw jest obecnie stabilny, jednak w przyszłości, tak jak w Zbożu, powinien ulec wymianie. Komisja stwierdziła ponadto dobry stan boiska szkolnego, sztuczna nawierzchnia jest dobrze utrzymana. Pan Tymecki zasugerował jedynie, żeby wymienić siatki w bramkach do piłki nożnej. Pan Tymecki zasugerował także, aby w przyszłym roku odmalować zewnętrzne ściany świetlicy, nie pasują do estetycznie odmalowanego budynku szkoły. Pani Dyrektor poinformowała o dociepleniu dachu szkoły, inwestycja była potrzebna, w całej szkole jest wreszcie ciepło. Pan Tymecki zwrócił uwagę, że należy podwyższyć zapadnięty polbruk przy studzience deszczowej przed schodami do budynku szkoły.                       
 
3.     Zespół Szkół w Lutowie. Wyjaśnień udzielała Dyrektor Szkoły Pani Grażyna Gburczyk.  
Plac zabaw: Komisja stwierdziła, że plac zabaw z elementami drewnianymi także nadaje się docelowo do wymiany, tak jak w dwóch poprzednich szkołach. Obecnie należy wymienić spróchniale elementy i odpowiednio zakonserwować cały plac, belki należy także zakotwiczyć.                   
„Orlik”: Komisja zasugerowała zdjęcie banerów, wiszących na siatce ogrodzeniowej „Orlika”. Pan Porożyński zwrócił uwagę na konieczność odpowiedniego naciągnięcia siatki „piłkochwytu”, tak aby nie uległa oberwaniu. Komisja nie wniosła zastrzeżeń do wyglądu pomieszczeń socjalnych, istnieje estetyka zarówno w pomieszczeniu animatora jak i łazience. Pani Gburczyk powiedziała, że ani animator jak i nauczyciele WF nie zgłaszali usterek do funkcjonowania obiektu „Orlika”.
Pani Grochowska zasygnalizowała sprawę prywatnego mieszkania w obiekcie szkolnym. Pan Tymecki zapytał o propozycje Pani Dyrektor w sprawie tego mieszkania. Pani Gburczyk powiedziała, że chciałaby pomieszczenia mieszkania przeznaczyć na siedzibę oddziałów przedszkolnych, jednak nie jest uregulowana sprawa lokatora. Komisja zlustrowała również wyremontowane łazienki, podkreślając ich nowoczesny i estetyczny wygląd, jedynym mankamentem stwierdzonym w przyległej szatni były uszkodzone uchwyty do wieszania ubrań, które należy wymienić. Pan Tymecki zapytał o potrzeby szkoły. Pani Gburczyk powiedziała, że przede wszystkim nowy plac zabaw i odzyskanie mieszkania pod oddziały przedszkolne, bo na pewno zaistnieje taka konieczność.                                             
 
 
 
         Wobec braku wolnych wniosków, po zakończeniu wizytacji szkół Zastępca Przewodniczącego zakończył posiedzenie.
 
 
 
                                                               Zastępca Przewodniczącego Komisji
                                                                              Roman Porożyński    
protokołował:
Tomasz Dix
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (11 września 2013)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (16 grudnia 2013, 15:21:52)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 889