Protokół Nr 2/07

Protokół Nr 2/07
z posiedzenia Komisji Statutowej i Pomocy Społecznej w dniu 12 stycznia 2007r.


W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich UM Bogumiła Bławat
2. Kierownik Referatu Organizacyjnego UM Bożena Strąpoć

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Nikel, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja w sprawie zasad działania organizacji pozarządowych.
4. Informacja w sprawie zmian organizacyjnych w Urzędzie Miejskim.
5. Wolne wnioski i zakończenie.


W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.


Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 1/06 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 20 grudnia 2006r.


Ad.3. Pani Bławat przedstawiła Komisji podstawy działania organizacji pozarządowych. Zasady te reguluje szczegółowo ustawa z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
Zgodnie z wyżej przytoczonym aktem prawnym organizacje mogą realizować zadania z zakresu kompetencji Gminy, po uprzednim zawarciu w tym zakresie odpowiedniej umowy. Na realizację zadań Gmina może przyznać organizacjom środki w postaci dotacji. Przyznanie określonych środków następuje po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert na prowadzenie zadań z określonego zakresu działania. Realizacja zadania zawarta jest w odpowiednim programie opracowanym przez organizację pozarządową.

Komisja przyjęła powyższą informację do wiadomości. Komisja jednocześnie stwierdziła zasadność ciągłego monitorowania realizacji zadań wykonywanych przez organizacje pozarządowe (w ramach dotacyjnie przydzielonych środków).
Komisja, w związku z powyższym, rozpatrywała możliwość ewentualnego „przydzielenia” do zakresu kompetencji określonej stałej Komisji Rady Miejskiej nadzoru nad prawidłowością trybu wykonywania zleconych zadań. Komisja, powziąwszy jednak wiadomość, iż kilku radnych Rady Miejskiej uczestniczy w pracach Zespołu Doradczo – Opiniującego (działającego przy Burmistrzu), którego celem jest właśnie nadzorowanie celowości wykorzystania dotacji udzielonych ze strony Gminy dla organizacji pozarządowych.

Ad.4. Pani Strąpoć poinformowała Komisję o wynikach konkursu, który wyłonił kandydata na nowego Sekretarza Gminy.
Komisja nie wniosła zastrzeżeń do wytypowanego kandydata.

Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Komisja ustaliła, po przeprowadzeniu rozmowy telefonicznej z radca prawnym urzędu – iż następne posiedzenie odbędzie w dniu 18 stycznia, celem przede wszystkim uzyskania opinii w sprawach z zakresu możliwości nowelizacji Statutu Gminy.
- Komisja ustaliła, iż zasięgnie opinii prawnej również w sprawie zapisów „nomenklaturowych” tj. na jakiej podstawie prawnej funkcjonuje nazewnictwo „Kierownik” bądź „Dyrektor”.


Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie


Przewodniczący Komisji
Janusz Nikel


protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (12 stycznia 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (16 lutego 2007, 11:56:33)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1003