Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 18/2011 z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 25 listopada 2011r.
Protokół Nr 18/2011
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej
w dniu 25 listopada 2011r.
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej
w dniu 25 listopada 2011r.
W
posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wspólnie z pozostałymi Komisjami
Rady Miejskiej oraz zaproszeni goście wg załączonej listy obecności.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji, informując jednocześnie, że zostało ono zwołane celem wypracowania wniosków i opinii do projektu budżetu Gminy na 2012r.
Pan Drogowski przedstawił następnie proponowany porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Opinia w sprawie wniosku radnego Dolnego dot. zwiększenia w projekcie budżetu środków
na utrzymanie świetlic wiejskich.
3. Wypracowanie wniosków i opinii do projektu budżetu Gminy na 2012r.
4. Wypracowanie wniosków i opinii do zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
5. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Pan Drogowski zwrócił się do Pani Dyrektor Centrum Kultury i Sztuki Pani Maciaszek o przedstawienie informacji w zakresie przeznaczania środków na świetlice wiejskie, tak aby Komisja miała podstawę do wydania opinii w sprawie wniosku Pana Dolnego.
Pani Maciaszek poinformowała, że Centrum Kultury i Sztuki poprzez środki dotacji otrzymywanej z budżetu Gminy finansuje całość kosztów związanych z funkcjonowaniem wiejskich ośrodków kultury w Wałdowie i Lutowie. Oddzielną sprawą jest natomiast utrzymywanie świetlic wiejskich, na które środki są przeznaczane bezpośrednio z budżetu Gminy oraz z funduszy sołeckich, jeżeli sołectwa tak postanowią. Jedynym wydatkiem ponoszonym przez Centrum Kultury i Sztuki to koszty zatrudnienia świetlicowych.
Pan Dolny stwierdził, że nie dofinansowanie świetlic wiejskich jest zasadą, świetlice nie są w stanie się utrzymać ze środków z funduszu sołeckiego, jego zdaniem dofinansowanie świetlic powinno nastąpić z dotacji przyznawanej Centrum Kultury i Sztuki.
Burmistrz stwierdził, że obecny system funkcjonowania świetlic wiejskich jest celowy, sołectwa same ustalają zgodnie z przyznanymi środkami ich przeznaczenie, tym samym czując się gospodarzem i jednocześnie ponosząc odpowiedzialność za rozdysponowanie środków.
Pan Dolny nie zanegował działania systemu, jednak podkreślił że obecnie świetlice nie są w stanie utrzymać się ze środków sołeckich.
Połączone Komisje opowiedziały się jednogłośnie za utrzymaniem na obecnym poziomie środków budżetowych z przeznaczeniem na świetlice wiejskie.
Ad.3 i Ad.4. Pan Drogowski zwrócił się do Pani Skarbnik o przedstawienie projektu budżetu Gminy na 2012r.
Skarbnik Gminy przedstawiła projekt budżetu Gminy na 2012r., zwracając przede wszystkim uwagę na wydatki majątkowe i inwestycyjne. Poinformowała, że wzrost dochodów jest planowany na poziomie 4,2% natomiast wzrost wydatków na poziomie 2,8%. Proponowany projekt budżetu jest zrównoważony, zarówno pod względem dochodów jak i wydatków zamyka się kwotą 43.219.700zł. (szczegółowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
Radni przystąpili do dyskusji.
Pan Herder zapytał, czy w projekcie są zaplanowane środki na budowę nawierzchni ulic Krasickiego i Sawickiej. Pani Skarbnik odpowiedziała przecząco.
Pani Miczko zapytała, czy w projekcie znajdą się jakiekolwiek środki na budowę nawierzchni ulic. Burmistrz powiedział, że niestety środków własnych nie ma, jedyną możliwością jest pozyskanie środków zewnętrznych. Jeśli takie środki uda się pozyskać to budowa nawierzchni ulic będzie prowadzona etapowo, w pierwszej kolejności będzie budowana nawierzchnia ulicy Krasickiego.
Pan Dolny zapytał, czy będzie utwardzana droga szkolna we Włościbórku, tym bardziej że mieszka tam osoba niepełnosprawna, do utwardzenia pozostał odcinek o długości około 2km. Burmistrz stwierdził, że istnieje zasadność utwardzenia tego odcinka, niestety jednak nie ma na to środków, merytoryczne komisje Rady Miejskiej wskazały priorytety w zakresie budowy dróg i w tej kolejności będą realizowane inwestycje drogowe. Obecnie droga we Włościbórku może być jedynie ratowana poprzez wysypywanie tłucznia.
Pan Cyra wskazał konieczność budowy chodników szczególnie przy ul. Odrodzenia, potrzebna kwota na ten cel to około 50tys.zł. Burmistrz stwierdził, że przy pomocy samorządów miejskich być może uda się wygospodarować potrzebną kwotę w trakcie następnego roku budżetowego.
Pan Porożyński zapytał o decyzję w sprawie inicjatywy mieszkańców ul. Reymonta. Burmistrz odpowiedział, że została ona zaopiniowana negatywnie przez komisję ds. budowy nawierzchni dróg.
Komisja przystąpiła do głosowania nad projektem budżetu Gminy na 2012r. oraz zmianą Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
Glosowali wszyscy radni uczestniczący w posiedzeniu połączonych komisji. W trakcie głosowania na sali było obecnych jedenastu radnych.
Wyniki głosowania:
1) w sprawie zaopiniowania projektu budżetu Gminy na 2012r. – niejednogłośna opinia pozytywna - 10 głosów „za” przy 1 ”wstrzymującym się”;
2) w sprawie zaopiniowania zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy – jednogłośna opinia pozytywna – 11 głosów „za”.
Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Cyra zapytał o możliwość tymczasowego zagospodarowania zaniedbanych działek na ul. Odrodzenia, które miały być przeznaczone pod prowadzenie budownictwa socjalnego. Burmistrz wyjaśnił, że obecnie działki nie powinny zostać zagospodarowane bowiem istnieje inicjatywa związana z możliwością ponowienia budowy mieszkań socjalnych przy współudziale Towarzystwa Budownictwa Społecznego w Rypinie, w tej sprawie będą prowadzone negocjacje. Na pytanie Pana Herdera wyjaśnił, że poprzedni inwestor spółka „Dompol” posiadał działki w użytkowaniu, które to Gmina musi obecnie wykupić.
- Pani Miczko zapytała o sprawę dalszego funkcjonowania budynku przy ulicy Sienkiewicza 55. Burmistrz poinformował, że obecny właściciel zamierza sprzedać nieruchomość Gminie jego oferta to kwota 450tys.zł. z możliwością dalszych negocjacji. Powiedział, że skieruje sprawę do zaopiniowania przez Komisję Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. Nadmienił jednak, że w przypadku kupna i przeznaczenia obiektu na mieszkania socjalne Gmina może posiadać podobny problem jak obecny właściciel (nie opłacanie należności czynszowych przez najemców).
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Kazimierz Drogowski
protokołował:
Tomasz Dix
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji, informując jednocześnie, że zostało ono zwołane celem wypracowania wniosków i opinii do projektu budżetu Gminy na 2012r.
Pan Drogowski przedstawił następnie proponowany porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Opinia w sprawie wniosku radnego Dolnego dot. zwiększenia w projekcie budżetu środków
na utrzymanie świetlic wiejskich.
3. Wypracowanie wniosków i opinii do projektu budżetu Gminy na 2012r.
4. Wypracowanie wniosków i opinii do zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
5. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Pan Drogowski zwrócił się do Pani Dyrektor Centrum Kultury i Sztuki Pani Maciaszek o przedstawienie informacji w zakresie przeznaczania środków na świetlice wiejskie, tak aby Komisja miała podstawę do wydania opinii w sprawie wniosku Pana Dolnego.
Pani Maciaszek poinformowała, że Centrum Kultury i Sztuki poprzez środki dotacji otrzymywanej z budżetu Gminy finansuje całość kosztów związanych z funkcjonowaniem wiejskich ośrodków kultury w Wałdowie i Lutowie. Oddzielną sprawą jest natomiast utrzymywanie świetlic wiejskich, na które środki są przeznaczane bezpośrednio z budżetu Gminy oraz z funduszy sołeckich, jeżeli sołectwa tak postanowią. Jedynym wydatkiem ponoszonym przez Centrum Kultury i Sztuki to koszty zatrudnienia świetlicowych.
Pan Dolny stwierdził, że nie dofinansowanie świetlic wiejskich jest zasadą, świetlice nie są w stanie się utrzymać ze środków z funduszu sołeckiego, jego zdaniem dofinansowanie świetlic powinno nastąpić z dotacji przyznawanej Centrum Kultury i Sztuki.
Burmistrz stwierdził, że obecny system funkcjonowania świetlic wiejskich jest celowy, sołectwa same ustalają zgodnie z przyznanymi środkami ich przeznaczenie, tym samym czując się gospodarzem i jednocześnie ponosząc odpowiedzialność za rozdysponowanie środków.
Pan Dolny nie zanegował działania systemu, jednak podkreślił że obecnie świetlice nie są w stanie utrzymać się ze środków sołeckich.
Połączone Komisje opowiedziały się jednogłośnie za utrzymaniem na obecnym poziomie środków budżetowych z przeznaczeniem na świetlice wiejskie.
Ad.3 i Ad.4. Pan Drogowski zwrócił się do Pani Skarbnik o przedstawienie projektu budżetu Gminy na 2012r.
Skarbnik Gminy przedstawiła projekt budżetu Gminy na 2012r., zwracając przede wszystkim uwagę na wydatki majątkowe i inwestycyjne. Poinformowała, że wzrost dochodów jest planowany na poziomie 4,2% natomiast wzrost wydatków na poziomie 2,8%. Proponowany projekt budżetu jest zrównoważony, zarówno pod względem dochodów jak i wydatków zamyka się kwotą 43.219.700zł. (szczegółowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
Radni przystąpili do dyskusji.
Pan Herder zapytał, czy w projekcie są zaplanowane środki na budowę nawierzchni ulic Krasickiego i Sawickiej. Pani Skarbnik odpowiedziała przecząco.
Pani Miczko zapytała, czy w projekcie znajdą się jakiekolwiek środki na budowę nawierzchni ulic. Burmistrz powiedział, że niestety środków własnych nie ma, jedyną możliwością jest pozyskanie środków zewnętrznych. Jeśli takie środki uda się pozyskać to budowa nawierzchni ulic będzie prowadzona etapowo, w pierwszej kolejności będzie budowana nawierzchnia ulicy Krasickiego.
Pan Dolny zapytał, czy będzie utwardzana droga szkolna we Włościbórku, tym bardziej że mieszka tam osoba niepełnosprawna, do utwardzenia pozostał odcinek o długości około 2km. Burmistrz stwierdził, że istnieje zasadność utwardzenia tego odcinka, niestety jednak nie ma na to środków, merytoryczne komisje Rady Miejskiej wskazały priorytety w zakresie budowy dróg i w tej kolejności będą realizowane inwestycje drogowe. Obecnie droga we Włościbórku może być jedynie ratowana poprzez wysypywanie tłucznia.
Pan Cyra wskazał konieczność budowy chodników szczególnie przy ul. Odrodzenia, potrzebna kwota na ten cel to około 50tys.zł. Burmistrz stwierdził, że przy pomocy samorządów miejskich być może uda się wygospodarować potrzebną kwotę w trakcie następnego roku budżetowego.
Pan Porożyński zapytał o decyzję w sprawie inicjatywy mieszkańców ul. Reymonta. Burmistrz odpowiedział, że została ona zaopiniowana negatywnie przez komisję ds. budowy nawierzchni dróg.
Komisja przystąpiła do głosowania nad projektem budżetu Gminy na 2012r. oraz zmianą Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
Glosowali wszyscy radni uczestniczący w posiedzeniu połączonych komisji. W trakcie głosowania na sali było obecnych jedenastu radnych.
Wyniki głosowania:
1) w sprawie zaopiniowania projektu budżetu Gminy na 2012r. – niejednogłośna opinia pozytywna - 10 głosów „za” przy 1 ”wstrzymującym się”;
2) w sprawie zaopiniowania zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy – jednogłośna opinia pozytywna – 11 głosów „za”.
Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Cyra zapytał o możliwość tymczasowego zagospodarowania zaniedbanych działek na ul. Odrodzenia, które miały być przeznaczone pod prowadzenie budownictwa socjalnego. Burmistrz wyjaśnił, że obecnie działki nie powinny zostać zagospodarowane bowiem istnieje inicjatywa związana z możliwością ponowienia budowy mieszkań socjalnych przy współudziale Towarzystwa Budownictwa Społecznego w Rypinie, w tej sprawie będą prowadzone negocjacje. Na pytanie Pana Herdera wyjaśnił, że poprzedni inwestor spółka „Dompol” posiadał działki w użytkowaniu, które to Gmina musi obecnie wykupić.
- Pani Miczko zapytała o sprawę dalszego funkcjonowania budynku przy ulicy Sienkiewicza 55. Burmistrz poinformował, że obecny właściciel zamierza sprzedać nieruchomość Gminie jego oferta to kwota 450tys.zł. z możliwością dalszych negocjacji. Powiedział, że skieruje sprawę do zaopiniowania przez Komisję Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. Nadmienił jednak, że w przypadku kupna i przeznaczenia obiektu na mieszkania socjalne Gmina może posiadać podobny problem jak obecny właściciel (nie opłacanie należności czynszowych przez najemców).
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Kazimierz Drogowski
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (25 listopada 2011)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (24 lutego 2012, 11:55:35)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 767