Protokół Nr 15/2011 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 7 grudnia 2011r.


Protokół Nr 15/2011
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej
w dniu  7 grudnia  2011r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Kierownik  Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera 
 
 
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Antoni Dolny, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia;
3. Wypracowanie planu pracy Komisji na 2012r;
4. Omówienie sposobu przygotowania  sprawozdania z prac Komisji za 2011 r. (na Sesję Rady 
    Miejskiej w miesiącu styczniu);
5. Sprawy bieżące i wolne wnioski. 

 
Ad.1 W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół z poprzedniego posiedzenia
 
Ad.3. Przewodniczący Komisji  Pan Antoni Dolny przedstawił propozycje do planu pracy Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska na 2012 r, Jednocześnie zwrócił się do członków Komisji o wspólne wypracowanie zmian oraz dodatkowych propozycji, które pozwolą na opracowanie optymalnego planu działania Komisji na 2012 r.
Komisja wypracowała ostatecznie swój plan pracy w wersji stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu. Komisja przedstawiła plan do akceptacji Rady Miejskiej podczas najbliższej Sesji RM.
 
 Ad.4. Komisja upoważniła Przewodniczącego  do  przygotowania  projektu sprawozdania i przedstawieniu go na posiedzeniu następnej komisji.
Sprawozdanie powinno zawierać  analizę wniosków ze wszystkich posiedzeń Komisji w 2011r.  
Ad.5.Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Jarosław Dera poinformował o zmianach przepisów dotyczących ochrony środowiska.
Poinformował o posiedzeniu  dotyczącym wprowadzenia regulaminu gospodarki odpadami oraz poruszył sprawę budowy wiatraków na naszym terenie, problemy na jakie napotykają  inwestorzy,
Pan Jagodziński poruszył sprawę dotowania przez samorządy do odpadów i ścieków. Pan Horyd również potwierdził, że sąsiednie gminy dopłacają do ścieków z budżetu gminy.
Przewodniczący Komisji Antoni Dolny poruszył sprawę odwodnienia drogi do Pana ……….. w Teklanowie.
Pan Horyd poruszył również sprawę konieczności wycięcia drzew przy „Orliku” w Wałdowie.
Pan Jarosław Dera przedstawił wniosek Pana ……………. dotyczący wykupu dróg  Wiśniewa-Wiśniewka oraz drogi w Kawlach. Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek dotyczący wykupu drogi Wiśniewa - Wiśniewka uzasadniając tym, że droga ta jest użytkowana przez mieszkańców, dowożone  tą drogą są dzieci do szkoły .
W stosunku do  drogi w Kawlach Komisja nie wypracowała  żadnego stanowiska, opinia poprzedniej Komisji też była negatywna. Ustalono, że wniosek ten ponownie będzie rozpatrywany na następnym posiedzeniu  Komisji .
Komisja omówiła temat możliwości odwodnienia drogi dojazdowej do posesji Pana ……….. w Teklanowie, sprawa znajduje się w trakcie realizacji.

 
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
                        
                                                                                         Przewodniczący Komisji
                                                                                                  Antoni Dolny
 
protokołował:
Wanda Środecka
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (7 grudnia 2011)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (24 lutego 2012, 12:54:41)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1116