Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr 6/07
Protokół Nr 6/07
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 20 marca 2007r.
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 20 marca 2007r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
2. Skarbnik Gminy Urszula Lange
3. Przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Cyganek.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
- Opinia w sprawie projektu uchwały dot. zmian w budżecie Gminy.
- Zapoznanie się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za 2006r.
- Opinia w sprawie wniosku Biblioteki Pedagogicznej.
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 13 lutego 2007r.
Ad.3. Komisja, po przedstawieniu przez Panią Skarbnik Gminy, zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2007r.
Ad.4. Komisja, w związku z faktem, iż sprawozdanie z wykonania budżetu zostało sporządzone niedawno – postanowiła, iż dzisiaj zapozna się jedynie z wyjaśnieniami Burmistrza z wykonania tegoż budżetu, stosowna opinia zostanie wydana natomiast na kolejnym posiedzeniu po dokonaniu dogłębnej analizy sprawozdania.
Burmistrz omówił następnie ważniejsze sprawy związane z realizacją budżetu za 2006r. Nadmienił, iż budżet zgodnie z potrzebami, był korygowany w ciągu roku piętnaście razy. Przez cały okres roku budżetowego Gmina zachowywała płynność finansową. Wykonanie dochodów i wydatków zostało zrealizowane w zrównoważony sposób. Sprawozdanie z wykonania budżetu zawiera dane zarówno opisowe jak i tabelaryczne. Burmistrz następnie omówił najważniejsze pozycje zawarte w sprawozdaniu.
Pan Tomas zasygnalizował, iż w kolejnych latach warto zwrócić uwagę na Fundusz Ochrony Środowiska, jego zdaniem należałoby wspierać osoby, które np. poszukują alternatywnych źródeł energii. Pan Jagodziński poparł powyższe stwierdzając, iż można starać się o fundusze zewnętrzne np. na przydomowe oczyszczalnie ścieków.
Komisja przyjęła do wiadomości wyjaśnienia Burmistrza, stwierdzając iż zaopiniuje sprawozdanie z wykonania budżetu za 2006r. na swoim kolejnym posiedzeniu, które odbędzie się w następnym tygodniu.
Ad.5. Komisja, w związku z brakiem środków, zaopiniowała jednogłośnie negatywnie wniosek Wojewódzkiej Biblioteki Pedagogicznej (filia w Sępólnie Kraj.) w sprawie dofinansowania w kwocie 2,5tys.zł. z przeznaczeniem na zakup książek.
Ad.6. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Tomas poinformował Burmistrza, iż Pan Boruta uiszcza Gminie należne środki za korzystanie z placu.
- Pan Tomas zwrócił się o zabezpieczenie w budżecie środków z przeznaczeniem na dosprzętowienie hospicjum. Burmistrz wyjaśnił, iż obecnie wypłynęła intencja, aby dotychczasowe czynności hospicjum przekazać w kompetencje „Caritasu”.
- Pan Tomas poruszył sprawę budowy wodociągów wiejskich, w szczególności podał przykład Świdwia. Na wodociągi wiejskie ponoszone są duże nakłady, tymczasem następuje z nich bardzo mały pobór wody. Zwrócił się do Burmistrza z propozycją, aby np. w umowach odbiorcy wody zobowiązali się do pobierania określonej ilości wody. Burmistrz przyjął sugestię do wiadomości, zaznaczył iż ze wstępnych danych wynika, że całokształt działalności wodociągowej na terenach wiejskich przynosi jednak zysk. Nadmienił, iż sprawa będzie monitorowana.
- Pan Jagodziński zasygnalizował, iż jedna z okolicznych gmin pozyskała z Ministerstwa Kultury środki w wysokości 144tys.zł. na ogrodzenie cmentarza. W naszej Gminie natomiast ogrodzenie cmentarza w Wałdowie jest dokonywane z budżetu Gminy. Warto byłoby rozeznać pozyskanie środków na ten cel właśnie z Ministerstwa.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący
Komisji
Janusz Tomas
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (20 marca 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (28 lutego 2008, 10:48:45)
Ostatnia zmiana: Tomasz Dix (28 lutego 2008, 10:59:41)
Zmieniono: bład
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1059