Protokół Nr 37/2006

Protokół Nr 37/06
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 22 maja 2006r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:

  1. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Dariusz Krakowiak
  2. Pracownik Samodzielnego Stanowiska ds. Rolnictwa, Leśnictwa i Zadrzewień Jarosław Dera
  3. Inspektor ds. Sportu i Kultury Fizycznej Tadeusz Telicki
  4. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej Eugeniusz Głomski.

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Henryk Dziarnowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji.
  3. Informacja w sprawie stanu czystości wody i wyposażenia miejsc w infrastrukturę sanitarną.
  4. Informacja w sprawie bieżącej realizacji nowego regulaminu „Utrzymania porządku i czystości w Gminie Sępólno Krajeńskie”.
  5. Wolne wnioski i zakończenie.
     
             W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie. 

Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 36/06 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 10 kwietnia 2006r. 

Ad.3. Pan Telicki przedstawił Komisji informację w sprawie stanu czystości wód i wyposażenia miejsc przeznaczonych do kąpieli w infrastrukturę sanitarną.
Poinformował, iż jakość wody jest bardzo dobra, potwierdziły to przeprowadzone badania Sanepidu. Nadmienił, iż przygotowania do sezonu będą obejmować m.in. naprawę pomostu  oraz oczyszczenie wody na plaży miejskiej. Tych czynności dokonają ratownicy we własnym zakresie. Panadto poinformował, iż z Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia wypłynął wniosek o dokonanie naprawy urządzeń na plaży na Mara  
 
Pan Horyd zasygnalizował, iż w związku ze zbliżaniem się sezonu wypoczynkowego zasadnym byłoby utwardzić drogę prowadząca do kąpieliska Juchacz. W tym celu zaproponował na ten cel zabezpieczenie dwóch transportów tłucznia z przewidzianej rezerwy.   
Komisja zaakceptowała jednogłośnie propozycję Pana Horyda. Ustalono, iż transport tłucznia (jeszcze przed sezonem kąpielowym) zorganizuje Pan Głomski natomiast kwestie związane z rozładunkiem tłucznia sfinalizuje Pan Telicki.
 
Komisja przyjęła do wiadomości, bez zastrzeżeń, informację przedstawioną przez Pana Telickiego. 

Ad.4. Pan Krakowiak omówił zagadnienia związane z bieżącą realizacją nowego regulaminu „Utrzymannia porządku i czystości w Gminie Sępólno Krajeńskie”.
 
Na wstępie Pan Krakowiak poinformował, iż konkurs dla młodzieży szkolnej (zbiórka surowców wtórnych) odbędzie się dopiero po wakacjach (w terminie od miesiąca września do końca października). Taką propozycję przedstawili nauczyciele, sugerując iż w miesiącach letnich konkurs nie zostałby odpowiednio zorganizowany (powód - wyjazdy wakacyjne nauczycieli i młodzieży).
Członkowie Komisji zasugerowali jednak, iż konkurs można rozpocząć już w miesiącach letnich – rejestr dostarczonych przez młodzież surowców wtórnych może prowadzić np. woźny.
Pan Krakowiak, w związku z powyższym zobowiązał się do przeprowadzenia rozmowy z Dyrektorem Zakładu Obsługi Oświaty Samorządewej, aby zorganizował on spotkanie z Dyrektorami szkół celem omówienia całokształtu spraw związanych z rozpoczęciem przeprowadzenia konkursu poczynając od miesięcy letnich.
Pan Horyd zwrócił uwagę na niewystarczającą ilość pojemników siatkowych do plastiku na terenach wiejskich (np. w Wałdowie brakuje 2 pojemników). Pan Krakowiak poinformował, iż Zakład Gospodarki jedynie administruje pojemnikami, ich zakup pozostaje w kompetencji Gminy. Nadmienił, iż rzeczywiście brakuje około 20 pojemnków siatkowych. Odnośnie czystości stwierdził, iż segregacja na terenach wiejskich zdecydowanie się poprawia, najtrudniejsza sytuacja jest natomiast na terenie miasta w dzielnicach domków jednorodzinnych. Pan Krakowiak przedstawił Komisji harmonogram wywozu odpadów komunalnych, dodając iż wywóz nieczystości będzie następował w okresach cotygodniowych.
Komisja, po wysłuchaniu Pana Krakowiaka, upoważniła Przewodniczącego Komisji do wystąpienia podczas Sesji Rady Miejskiej z interpelacją o zakup przez Gminę 20 pojemników siatkowych do segregacji plastiku. Pan Krakowiak zobowiązał się natomiast do skontaktowania się z Dyrektorem Zakładu Robót Publicznych w sprawie stopnia zaawansowania wykonania dotychczas zamówionych 10 pojemników.
Komisja zobowiązała również Dyrektora do przekazania harmonogramu wywozu nieczystości sołtysom. Ustalono, iż harmonogramy zostaną rozdane sołtysom podczas najbliższej Sesji Rady Miejskiej.
Pan Gugnacki zasygnalizował, iż niektórzy rolnicy z jego sołectwa mają pretensję do pracowników wysypiska, iż ci nie chcieli przyjąć dostarczonych nieczystości z cmentarza. Ponadto poinformował, iż zastrzeżenia przywożących odpady budzi również oszacowanie ilości odpadów (rzekomo zawyżana jest objętość nieczystości, co wiąże się z koniecznością uiszczania wyższej opłaty za składowanie). Pan Krakowiak stwierdził, iż wyjaśni obydwie zasygnalizowane powyżej sprawy.
Pan Krakowiak poinformował również, iż Zakład Gospodarki Komunalnej zamierza w przyszłości zakupić dodatkowy samochód do wywozy odpadów (obecnie eksploatowany samochód często usterkuje).      
 
Komisja jednogłośnie przyjęła do wiadomości informację przedstawioną przez Pana Krakowiaka.
 
Pan Dziarnowski poruszył temat zasygnalizowany na Komisji Gospodarki Komunalnej przez radnego Herdera tj. zasad pobierania przez ZGK opłat ratalnych za przyłączenie do kolektora ściekowego. Pan Krakowiak poinformował, iż opłata ratalna wynosi łącznie 1700zł. (przy 1500zł. opłaty jednorazowej). Dodał, iż jeśli są zastrzeżenia do wysokości tej opłaty, to każdy zainteresowany może negocjować warunki umowy. Zauważył jednak iż opłaty ratalne to sprawa marginalna, większość osób uiszcza opłatę jednorazowo. Pozyskanie od razu kwot opłat pozwala spółce na bieżące gromadzenie środków przeznaczanych na inwestycje.

Ad.5. W wolnych wnioskach:
- Pan Wagner poruszył temat konieczności oczyszczenia w jak najszybszym czasie szamba, znajdującego się przy Świetlicy Wiejskiej w Świdwiu. Szambo jest obecnie napełnione wrzycanymi przez lata odpadami, tymczasem sołectwo chce je wykorzystać jako szambo zbierające ścieki z nowowyremontowanej kuchni oraz sanitariatów. W związku z powyższym zwrócił się z zapytaniem, jakie służby mogłyby dokonać oczyszczenia szamba. Pan Krakowiak poinformował, iż do oczyszczenia szamba zobowiązany jest jego właściciel. Tym samym sołectwo zgłosić sprawę Gminie jako właścicielowi, dalsze czynności powinny polegać  na zleceniu oczyszczenia wyspecjalizowanej firmie, ZGK nie prowadzi bowiem usług w tym zakresie. Pan Dera zadeklarował, i ż rozezna zasady i koszty świadczenia takich usług. Dodał, iż może na wykonanie usługi zgodzi się przewoźnik bądź też ekipa z Zakładu Robót Publicznych. 
- Na pytanie Pana Wagnera Pan Krakowiak zadeklarował, iż ZGK do końca miesiąca maja dokona rozbiórki dotychczasowego ujęcia wody w Grochowcu.         
- Pan Wagner poinformował, iż dowiedział się nieoficjalnie, iż sołectwu Świdwie został odebrany jeden transport tłucznia. Jeśli jest to prawdą, to ze swojej strony ma żal, iż nie zostały z nim, jako sołtysem, przeprowadzone w tej sprawie konsultacje.    
- Pan Jagodziński zwrócił uwagę na zagrożenie jakie mogą sprawić lipy rosnące na terenie Zespołu Szkół w Wałdowie. Poinformował również o niezadawalającej go pisemnej odpowiedzi na interpelację w sprawie wyjaśnienia eksploatacji instrumentu muzycznego w Wiejskim Domu Kulturyb w Wałdowie (dotyczy zniszczonego pianina). 
 
 
         Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.

Przewodniczący Komisji
Henryk Dziarnowski

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (22 maja 2006)
Opublikował: Tomasz Dix (8 września 2006, 09:11:46)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1024