Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa
Protokół Nr 30/2005
Protokół Nr 30/2005
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 16 marca 2005r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
- Skarbnik Gminy Wiesława Grochowska
- Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Dariusz Wojtania
- Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Zbigniew Tymecki
- Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich Bogumiła Bławat
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji.
- Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej – Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej – regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie
- Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej – inkaso podatków: rolnego, leśnego, od posiadania psów, od nieruchomości oraz innych świadczeń
- Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej – zmiany budżetu na 2005r.
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja jednogłośnie zatwierdziła protokół Nr 29/2005 ze swojego ostatniego posiedzenia w dniu 16 lutego 2005r.
Ad.3. Pan Wojtania oraz Pani Bławat omówili projekt uchwały Rady Miejskiej tj. Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005r. (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Pan Wojtania nadmienił, iż projekt Programu składa się z 3 części :
- diagnozy w oparciu o dane PARPA (Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych) i przeprowadzonej ankiety w zespole szkół ponadpodstawowych w Sępólno Krajeńskim.
- informacji o działalności podmiotów realizujących Gminny Program
- planu finansowego oraz planu zadań na 2005r.
Komisja, po zapoznaniu się z projektem uchwały zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie.
Ad.4. Pan Tymecki omówił projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Nadmienił, iż nałożenie zadania wypłat świadczeń socjalnych wprowadzono nieoczekiwanie. Wypłata świadczeń spowoduje poważne skutki finansowe, ze strony Państwa będzie jedynie dofinansowanie realizacji tego zadania. Ustawa nałożyła, w terminie do końca marca, obowiązek opracowania odpowiedniego regulaminu w tej sprawie. Pan Tymecki dodał, iż zadanie wymaga określenia, jaki podmiot będzie realizował wypłaty świadczeń, ustawodawca zakazał prowadzenia działania przez Ośrodek Pomocy Społecznej. Dlatego tez zadanie prawdopodobnie będzie prowadzone przez Zakład Obsługi Oświaty Samorządowej, na obecną chwile nie wie jak ZOOS poradzi sobie z tym zadaniem posiadanymi służbami.
Komisja poruszyła, w związku z powyższym temat możliwości, wskazania do prowadzenia tego zadania firmy edukacyjnej, w której skład będą wchodzić zwolnieni z pracy nauczyciele.
Komisja po zapoznaniu się z projektem uchwały, w szczególności ze skutkami finansowymi z jakimi będzie się borykać Gmina prowadząc to zadanie, zaakceptowała go jednogłośnie pozytywnie.
Ad.5. Pani Grochowska omówiła projekt uchwały w sprawie inkasa podatków: rolnego, leśnego, od posiadania psów, od nieruchomości oraz innych świadczeń (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Pani Grochowska nadmieniła, iż w projekcie uchwały zawarto propozycję podwyżki wypłat świadczeń dla przewodniczących zarządów osiedli i sołtysów z 800 do 1000zł. rocznie za pobór inkasa.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie powyższy projekt uchwały.
Ad.6. Pani Grochowska omówiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2005r. (projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Nadmieniła, iż zmiany wynikają przede wszystkim ze zwiększenia dochodów i wydatków wynikających z otrzymania środków z programu Sapard oraz zwiększenia wpływów z opłaty skarbowej.
Komisja, po zapoznaniu się z projektem uchwały zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie.
Ad.7. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Tomas zwrócił się z zapytaniem, w jakim terminie zostaną dostarczone radnym materiały z wykonania budżetu Gminy za 2004r. Pani Grochowska odpowiedziała, iż powyższe materiały będą przygotowane przez służby księgowe najdalej do końca bieżącego miesiąca. Pan Tomas, w związku z powyższym poinformował, iż następne posiedzenie Komisji będzie poświęcone
do naliczania diet na radnych. Pani Grochowska poinformowała, iż kwota bazowa uległa zwiększeniu od dnia 1 stycznia 2005r.
Komisja ustaliła, iż waloryzację wypłat diet powinno się przeprowadzić z wyrównaniem za posiedzenia odbyte od początku tego roku. - Pan Cyganek poinformował, iż Komisja Rewizyjna powróci do zbadania spraw związanych z wydatkami Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Nadmienił, iż zwróci się do Pani Daszkiewicz o przygotowane procentowego zestawienia wydatków Funduszu w zakresie przeznaczenia procentowego na wydatki osobowe i wydatki przeznaczone na pomoc materialną dla dzieci ze środowisk dotkniętych alkoholizmem.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (16 marca 2005)
Opublikował: Tomasz Dix (6 maja 2005, 10:49:39)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1029