Protokół Nr 52/10 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska w dniu 17 lutego 2010r.


Protokół Nr 52/10
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska w dniu 17 lutego 2010r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej – Dariusz Krakowiak
2. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera
 
 
            Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Henryk Dziarnowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
     
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie dwóch ostatnich protokołów.
  3. Omówienie propozycji taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na 2010r.
  4. Omówienie spraw bieżących: wniosek Pana   o wycięcie drzew. 
  5. Wolne wnioski i zakończenie.   
  
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich dwóch poprzednich posiedzeń w dniach 18 i 28 stycznia 2010r.
 
 
Ad.3. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Pan Dariusz Krakowiak przedstawił Komisji propozycje tzw. wersję „roboczą” cen i stawek opłat taryfowych na okres od 1 maja 2010r. do 30 kwietnia 2011r. Stawki dotyczą zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
Propozycje wynoszą odpowiednio:
- 1m3 wody – cena netto 2,59zł. – cena brutto 2,71zł.
- 1m3 ścieków – cena netto – 5,62zł. – cena brutto – 5,91zł. (dla użytkowników podłączonych do kolektora)
- 1m3 ścieków – cena netto – 3,07zł. – cena brutto – 3,37zł. (dla użytkowników posiadających własne szamba).
- stawka opłaty abonamentowej dla właścicieli i zarządców – cena miesięcznie netto – 7,40zł. – cena miesięcznie brutto – 7,60zł.
- w budynkach wielolokalowych w przypadku zawarcia tzw. „umowy rozliczenia” stawka opłaty abonamentowej za odczyt i rozliczenie wynosi od lokalu – netto 5,30zł. – brutto – 5,67zł.               
- za odczyt i rozliczenia wodomierzy wskazujących pobór wody bezpowrotnie zużytej tzw. podliczników stawka opłaty abonamentowej wynosi za odczyt – netto – 3,64zł. – brutto – 3,86zł.
- stawka opłaty za przekroczenie określonych w umowie warunków wprowadzenia ścieków przemysłowych do urządzeń kanalizacyjnych za 1m3
a) za każde kolejne 10% powyżej dopuszczalnego wskaźnika zanieczyszczeń za każdy wskaźnik – 0,10zł.     
b) za przekroczenie o 1 stopień ph dopuszczalnego zakresu, za każdy stopień ph – 4,00zł.       
- stawka opłaty za przyłączenie do sieci wodociągowej – 180zł. + VAT.
- stawka opłaty za przyłączenie do sieci kanalizacyjnej – 200zł. + VAT   
 
Pan Krakowiak odpowiadając na pytania członków Komisji, zaznaczył że:
- proponowane podwyżki są spowodowane przede wszystkim podniesieniem cen energii, dotyczy to praktycznie wszystkich stawek  
- w Gminie Sępólno Kraj. stawki za oczyszczanie ścieków są relatywnie wysokie, za wodę „średniej” wysokości, natomiast za wywóz nieczystości są one niskie.     
- strata na dostarczeniu wody w 2009r. wyniosła około 70tys.zł.       
- zysk za tzw. diagnostykę pojazdów wyniósł w 2009r. około 100tys.zł. 
- pobór wody utrzymuje się mniej więcej na stałym poziomie (około 440-460tys.litrów rocznie).  
- około 30% mieszkańców nie posiada zawartych umów na dostarczenie wody i odprowadzanie ścieków
 
Pan Krakowiak nadmienił, że oficjalny dokument obejmujący propozycje wysokości stawek opłat taryfowych złoży w Urzędzie w najbliższy piątek.
 
 
Komisja, po zapoznaniu się z informacją przedstawioną przez Pana Krakowiaka:
- niejednogłośnie (4 głosy „za” przy 1 „przeciw”) zaakceptowała przedstawione propozycje wysokości stawek i opłat taryfowych na okres od dnia 1 maja 2010r. do dnia 30 kwietnia 2011r. z zaznaczeniem możliwości obniżenia stawki (na wniosek Pana Gugnackiego) stawki za wodę z 2,71 na 2,69zł. za 1m3 brutto.
- zwróciła się do Kierownika Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa o wdrożenia w życie procedury administracyjnej celem doprowadzenia do podpisania umów na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków z mieszkańcami, którzy do tej pory takich umów nie zawarli.
 
 
Ad.4. Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Pana    z Teklanowa o wycinkę części drzew na działce nr 263/1. Wnioskodawca zwraca się ponadto o umożliwienie wykorzystania przez niego pozyskanego z wycinki drewna, jako rekompensaty za straty, jakie ponosi w związku ze „spadającymi liśćmi, zacienianie oraz ludzi kapiących się i łowiących ryby”.
Pan Dera wyjaśnił, że ewentualna wycinka dotyczy 18 sztuk topoli rosnących przy drodze gminnej. Poinformował, że Urząd uzyskał w sprawie możliwości wycięcia drzew pozytywną decyzję Starostwa Powiatowego. Wykonanie decyzji nie zostało jak na razie zrealizowane z powodu trudnych warunków pogodowych. Nadmienił, że zgodnie z obowiązującym prawem wycinki może dokonać osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia. Pan Dera zwrócił się do Komisji o wypracowanie propozycji w zakresie rozdysponowania drewna, które zostanie pozyskane w wyniku wycięcia topoli.
Pan Jagodziński zaproponował, aby część drewna przeznaczyć na potrzeby tamtejszej świetlicy wiejskiej, pozostałą część natomiast sprzedać z późniejszym przeznaczeniem pozyskanej kwoty na potrzeby sołectwa Teklanowo.
Komisja ostatecznie postanowiła, że wycinka topoli powinna zostać dokonana zgodnie z obowiązującymi przepisami. Rozdysponowanie pozyskanego drewna powinno stanowić przedmiot uzgodnień pomiędzy Urzędem Miejskim a wnioskodawcą.         
           
 
 
 
Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Komisja postanowiła, że propozycje w sprawie przydziału tłucznia dla poszczególnych sołectw na 2011r. wypracuje na swoim kolejnym posiedzeniu, po uprzednim przeprowadzeniu przez Urząd przetargu na zakup w/w materiału.
- Pan Gugnacki zawnioskował o możliwie jak najszybsze dokonanie przyłącza wodociągowego we Włościbórku dla 14 – stu gospodarstw rolnych (na obszarze od posesji Pana   do Pana    ).     
- Pan Krakowiak zapewnił Pana Gugnackiego, że jeśli mieszkańcy Zalesia podpiszą z ZGK umowy na dostarczanie wody i wywóz ścieków, to Zakład dostarczy im wielkogabarytowe pojemniki do składowania nieczystości.     
 
 
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
 
 
                                                                                          Przewodniczący Komisji
                                                                                              Henryk Dziarnowski                     
 
 
protokołował:
Tomasz Dix
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (17 lutego 2010)
Opublikował: Administrator (24 marca 2010, 14:41:23)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (18 maja 2023, 08:10:14)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 932