Protokół Nr 26/2012 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 5 lipca 2012r.


Protokół Nr 26/2012
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 5 lipca 2012r.    

 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisja wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 – Edmund Rózga;
2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 – Stanisław Gustyn;
3. Inspektor Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Anna Sotkiewicz - Tumanik;
4. Inspektor Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Krzysztof Kabaciński;
5. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa  – Bartosz Łangowski.
 
 
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Opinia w sprawie wniosków dot. przejęcia dróg.
3. Opinia w sprawie wniosku Pana ……….. w sprawie regulacji przebiegu dróg we Włościbórku; 
4. Zapoznanie się z pismem mieszkańców posesji Nr 15d przy ul. Kościuszki;
5. Przeprowadzenie wizji lokalnej na terenie Osiedla Nr 1;
6. Zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.           
 
 
Ad.2. Pan Łangowski i Pani Sotkiewicz – Tumanik przedstawili Komisji wnioski Państwa …………… w sprawie nieodpłatnego przejęcia przez gminę dróg gminnych i dróg wewnętrznych w Piasecznie, objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.   
Komisja zaopiniowała możliwość przejęcia dróg gminnych w ramach kompensaty, (zrównoważenie ceny gruntów z wysokością opłaty adiacenckiej)  , Komisja natomiast kwestię przejęcia dróg wewnętrznych skierowała do zaopiniowania przez radcę prawnego.
Komisja zapoznała się również z wnioskami Pani …………. oraz Pana …………. w sprawach nieodpłatnego przejęcia części działek, położonych w Piasecznie,              
objętych służebnością gruntowa. Komisja zaopiniowała pozytywnie obydwa wnioski.
 
   
Ad.3. Pan Kabaciński zapoznał Komisję z wnioskiem Pana …………… w sprawie uregulowania przebiegu dróg położonych na działkach 386/4 i 321/5 we Włościborku.
Komisja postanowiła skierować wniosek do zaopiniowania przez Sołecką i do ponownego rozpatrzenia na następnym posiedzeniu Komisji.    
 
 
Ad.4. Komisja zapoznała się z pismem mieszkańców posesji Nr 15d przy ul. Kościuszki w sprawie sprzeciwu rozpoczęcia działalności gospodarczej i powstaniu składu węgla na działce Nr 151/10 przy tejże ulicy.
Komisja przyjęła pismo do wiadomości.     
 
 
Ad.5. Komisja przeprowadziła wizję lokalną na terenie Osiedla Nr 1. W toku przeprowadzonej wizji wypracowano poniższe wnioski:
 
 
1. Odnowić farbą barierki na mostkach przy Rzece Sępoleńce;
2. Doprowadzić do prawidłowego ułożenia zapadającej się trylinki przy klombie na rondzie (ul. Kościuszki);
3. Uzupełnić zapadnięcia kostki na mostku na Rzece Sępoleńce (teren Placu Przyjaźni);
4. Sukcesywnie odchwaszczać teren przy pomniku oraz klomb w okolicach kiosku Pana …………….;
5. Doprowadzić do prawidłowej estetyki oraz bezpieczeństwa zejść na Plac Przyjaźni od strony ulicy Kościuszki;
6. Doprowadzić do prawidłowego odwodnienie terenu miejskiego targowiska;
7. Systematycznie sprzątać skarpę przy moście na rzece (zalegają nieczystości m.in. puste butelki);
8. Możliwie w jak najszybszym terminie wykonać utwardzenie nawierzchni odcinka ścieżki rowerowej w kierunku od mola do mostku na Rzece Sępoleńce;
9.  Położyć polbruk z drugiej strony zejścia w kierunku molo (okolice posesji Pani ………..); 
10. Udrożnić kratkę deszczową na w/w terenie oraz przyłączyć do niej w prawidłowy sposób rynnę z przyległego budynku (kratka nie przyjmuje wody, która powoduje wymywanie terenu);    
11. Wymienić luźne kratki na w/w zejściu, otaczające nasadzone drzewa;
12. Umocować w prawidłowy sposób luźne płytki klinkierowe na murku oporowym znajdującym się na w/w zejściu;    
13.  Zlikwidować ławkę na w/w zejściu, jej okolice są zaśmiecane i zanieczyszczane, proponuje się ustawienie klombu:
14. Odchwaszczać systematycznie w/w teren;
15. Wyjaśnić, kto jest odpowiedzialny za porządkowanie terenu przylegającego do posesji Pana ……………;
16. Wypionować pochyloną lampę przy molo;
17. Uporządkować i odchwaścić teren przy szalecie miejskim (posesja Pana ……………);
18. Doprowadzić do jak najszybszej rozbiórki ceglanego budynku, należącego do gminy, przy ulicy Wodnej, celem umożliwienia wykonania drogi dojazdowej do pobliskiej posesji;
19. Doprowadzić do prawidłowego odwodnienia poprzez odpowiednie zdrenowanie oraz odchwaszczenia wskazanego wyżej odcinka ulicy Wodnej;
20. Ułożyć polbrukiem odcinek ulicy Krzyżowej (około 50m.);
21. Odchwaścić ulicę Krzyżową i ulice przyległe;
22. Rozważyć możliwość podniesienia krawężników na odcinku od byłej szkoły zawodowej w kierunku ulicy Jeziornej;
23. Utwardzić zapadający się chodnik na ul. W. Polskiego (chodnik po przeciwnej stronie ulicy od przedszkola, przed blokiem wielorodzinnym);
24. Wymienić uszkodzoną trylinkę na chodniku przy ulicy Orzeszkowej;
25. Rozważyć możliwość utwardzenia odcinka ulicy Chopina a także odkrycia zasypanej studzienki deszczowej celem prawidłowego odwodnienia tego terenu;
26. Zabezpieczyć zagrażające bezpieczeństwu zabetonowane wgłębienie przy ulicy Chopina (okolice za posesją Pana ……………..);                                                               
27. Odnowić przystanek autobusowy na ulicy Sienkiewicza a także wymienić wybitą szybę;
28. Podsypać zapadającą się płytę jumbo przy ulicy Ogrodowej przy zjeździe z ulicy Sienkiewicza;
29. Usunąć zalegające gałęzie po wyciętym bzie przy ulicy Ogrodowej;
30. Wyrównać wymytą nawierzchnię na ulicy Ogrodowej przy wyjeździe na ulicę Koronowską;
31. Wyjaśnić własność ogrodzonej działki nad rzeką przy ulicy Ogrodowej;
32. Sukcesywnie sprzątać zejście na ulicę Ogrodową od strony ulicy Hallera (przy Zespole Szkół Nr 2);
33. Doprowadzić do prawidłowego odwodnienia posesji Pana ………… poprzez przedłużenie kanału deszczowego (zainstalowanie rury na odcinku 50m.);
34. Wyrównać asfaltową nawierzchnię przy zjeździe w kierunku kościoła (skręt w ulicę Farną);
35. Doprowadzić do uporządkowania i odchwaszczenia posesji przy siedzibie weterynarii (miejsce, w którym parkuje biały bus);
36. Doprowadzić do prawidłowego uregulowania ruchu drogowego na odcinku od zjazdu z ulicy Farnej do ulicy Kościelnej (wprowadzić ruch jednokierunkowy);
37. Odpowiednio oznakować drogę z pierwszeństwem przejazdu (zjazd do kościoła z ulicy  Młyńskiej);
38. Systematycznie oczyszczać kraty na rzece przy budynku byłego młyna;
39. Doprowadzić do prawidłowego odwodnienia ulicy Konopnickiej, obecnie usytuowane kratki deszczowe podczas ulewy nie odbierają dużej ilości spływającej wody;
40. Zlokalizować w innym miejscu kratkę deszczową przy wjeździe na targowisko od strony ulicy Młyńskiej, obecna lokalizacja uniemożliwia prawidłowe odbieranie wody deszczowej;
41. Utwardzić jednolicie wjazd na targowisko od strony ulicy Młyńskiej;
42. Zabezpieczyć zagrażające bezpieczeństwu wgłębienie przy kratce deszczowej na wjeździe na targowisko od strony ulicy Młyńskiej;
43. Zabezpieczyć zagrażające bezpieczeństwu wgłębienie przy wjeździe na plac zabaw przy Placu Przyjaźni.
 
 
 
Po zakończeniu wizji lokalnej Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
 
 
 
                                                                                Przewodnicząca Komisji
                                                                                         Anna Miczko 
 
 
protokołował:
Tomasz Dix
 
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (5 lipca 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (24 września 2012, 15:04:56)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1064