Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa
Protokół Nr 42/05
Protokół Nr 42/05
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Przeciwdziałania Bezrobociu, Polityki Prorodzinnej oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 16 listopada 2005r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
- Burmistrz Waldemar Stupałkowski
- Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
- Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. Dariusz Krakowiak
- Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
- Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Józef Cyra
- Radny Albert Wagner
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia.
- Określenie czynszu najmu za lokale mieszkalne
- Określenie czynszu najmu za lokale użytkowe
- Opinia w sprawie wyrażenia zgody na wykorzystanie jednego z pomieszczeń na sklep zaopatrzenia ortopedycznego
- Sprawa drogi w ulicy Składowej
- Opinia w sprawie kanałów wentylacyjnych w Zespole Diagnostyczno-Leczniczym „Bonus” przy ul. Szkolnej 4.
- Sprawa progów zwalniających w ulicy Wyspiańskiego
- Opinia dotycząca aneksu do umowy.
- Ustawienie znaków przy ulicy Młyńskiej – opinia
- Kupno lokalu mieszkalnego –
- Uchwały:
- w sprawie sprzedaży nieruchomości w Lutówku
- w sprawie przekazania w formie darowizny na rzecz MLKS „Krajna” nieruchomości stanowiącej własność Gminy Sępólno Krajeńskie.
- w sprawie nieodpłatnego nabycia na własność Gminy Sepólno Krajeńskie niezabudowanych nieruchomości stanowiących wlasność Skarbu Państwa
- Omówienie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków przez Zakład Gospodarki Komunalnej spółka z o.o.
- Informacja o realizacji przebudowy i budowy chodników
- Opinia w sprawie umiejscowienia miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
- Opinia w sprawie sprzedaży garażu przy ul. Szkolnej.
- Wolne wnioski
- Zakończenie
W/wym. porządek posiedzenia przyjeto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 41/05 ze swojego ostatniego posiedzenia w dniu 12 października 2005r.
Ad.3. Pan Kołsut przedstawił Komisji projekt zarządzenia Burmistrza Sępólna Krajeńskiego w sprawie ustalenia wysokości opłat czynszowych za 1m2 lokali mieszkalnych stanowiących zasób mieszkaniowy Gminy.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie stawkę czynszu za 1m2 powierzchni w wysokości 3,15zł.
Ad.4. Pan Kołsut przedstawił Komisji projekt zarządzenia Burmistrza Sępólna Krajeńskiego w sprawie ustalenia wysokosci opłat czynszowych za 1m2 lokali użytkowych stanowiących zasób komunalny Gminy.
Pan Kołsut poinformował, iż proponowana podwyżka wynosi 4%. Nadmienił, iż obecnie gmina posiada niewiele wynajmowanych lokali użytkowych, większość bowiem została już wykupiona.
Pan Herder zapytał dlaczego podwyżka obejmuje 4%, skoro wzrost podatków ma nastąpić tylko o 1/5%? Ze swojej strony zaproponował podwyżkę o 2%.
Pan Tomas stwierdził natomiast, iż należy przyjąć proponowaną podwyżkę, jest już bowiem przygotowany projekt budżetu, wszelkie istotne zmiany
kwotowe spowodują konieczność jego korekty.
Ostatecznie Komisja, po głosowaniu zaopiniowała niejednogłośnie pozytywnie wzrost opłat czynszowych za wynajem lokali użytkowych o 4%.
Ad.5. Pan Kołsut zapoznał Komisję z pismem w sprawie możliwości wykorzystania pomieszczenia w budynku z przeznaczeniem na sklep zaopatrzenia ortopedycznego na Placu Wolności (wniosek Pani ).
Komisja jednogłośnie pozytywnie możliwość wykorzystania pomieszczenia pod sklep zaopatrzenia ortopedycznego pod warunkiem pozytywnej opinii zarządu osiedla.
Ad.6. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pana Molika w sprawie przeznaczenia drogi przy ul. Składowej.
Pan Tomas w związku z niejasnościami zawartymi w piśmie zaproponował, aby rozpatrzenie wniosku odłożyć na następne posiedzenie, podczas którego stosowne wyjaśnienia złoży wnioskodawca.
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za powyższym rozwiązaniem.
Ad.7. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Zespołu Diagnostyczno-Leczniczego „Bonus” w sprawie zaopiniowania budowy kanałów wentylacyjnych w budynku zajmowanym przez ten podmiot.
Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez odpowiednie służby budowlane Urzędu Miejskiego.
Ad.8. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie możliwość ustawienia progów zwalniających na ul. Wyspiańskiego (na wniosek mieszkańców tej ulicy).
Ad.9. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie możliwość przedłużenia umowy na prowadzenie targowiska, pod warunkiem zgodności takiego rozwiązania z obowiązującym prawem.
Ad.10. Komisja, po rozpatrzeniu wniosku o oznakowanie ulicy Młyńskiej, stwierdziła jednogłośnie pozytywnie zasadność umiejscowienia (do momentu wybudowania nowego targowiska) z obu stron tej ulicy znaku B 36 (zakaz zatrzymywania się).
Ad.11. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprzedaż gminnego lokalu mieszkalnego najemcy Pani .
Ad.12. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach:
- sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Gminy Sępólno Krajeńskie (nieruchomość zabudowana w Lutówku)
- nieodpłatnego nabycia na własność Gminy Sępólno Krajeńskie niezabudowanych nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa – Agencji Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Bydgoszczy (dwie działki w Piasecznie i jedna działka w Niechorzu).
- przekazania w formie darowizny na rzecz MLKS „Krajna” w Sępólnie Krajeńskim nieruchomości stanowiącej własność Gminy Sępólno Krajeńskie (Komisja zasugerowała jednocześnie, aby radca prawny Urzędu sprawdził, czy istnieje konieczność anulowania poprzedniej uchwały w tej sprawie).
Ad.13. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Pan Dariusz Krakowiak zapoznał Komisję z projektek regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
Nadmienił, iż projekt regulaminu zawiera szereg nowych rozwiązań.
Komisja, po dyskusji, postanowiła iż zapozna się z projektem regulaminu przed następnym posiedzeniem, na którym to powróci do tego tematu.
Pan Krakowiak na sugestię Pana Wagnera poinformował, iż zostanie zlikwidowany zawór czerpalny wody w Świdwiu.
Ad.14. Pan Kołsut przedstawił Komisji informację dotyczącą realizacji przebudowy i budowy chodników na terenie wiejskim i miejskim.
Pan Tomas zwrócił uwagę na jego zdaniem wygórowane koszty modernizacji chodnika przy ul. Hallera. Pan Herder zwrócił uwagę, iż kwota w wysokości 300tys.zł. zaplanowana w budżecie miała być przeznaczona na budowę chodników w mieście a tymczasem pienądze wydatkowane były także na teren wiejski.
W sprawie rozdysponowania środków na budowę chodników informacji Komisji udzielił Burmistrz Pan Waldemar Stupałkowski. Wyjaśnił, iż informacja przedstawiona przez Pana Kołsuta nie jest jeszcze całkowicie zamknięta. Nadmienił, iż rzeczywiście kwota 300tys.zl. była zaplanowana na budowę chodników w mieście, niemniej jednak w ciagu roku udało się pozyskać materiał i obniżyć koszty robocizny. W związku z powyższym udało się przeprowadzić więcej prac niż zaplanowano, także na terenie wiejskim. Po całkowitym rozliczeniu zostaną wykazane prace o wartości przekraczającej 300tys. zł. przy jednoczesnym zmieszczeniu się w tej kwocie. Na pytanie Pana Cyry odpowiedział, iż budowa chodników przy ul. Szkolnej zostanie realizowana w przyszłym roku. Pan Rózga zapytał o utwardzenie ulicy Krzyżowej. Burmistrz wyjaśnił, iż istnieje taka możliwośc z pozyskanej trylinki jeszcze w tym roku jeśli zaistnieją dobre warunki pogodowe. Wyjaśnił także Panu Herderowi, iż wszędzie tam gdzie będą podłączane kolektory jednocześnie będą naprawiane tzw. deszczówki.
Komisja przyjęła powyższą informację do wiadomości.
Ad.15. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie usytuowanie miejsca parkingowego, tzw koperty, dla osoby niepełnosprawnej na parkingu przy Osiedlu Słowackiego (wniosek Pani )
Ad.16. Komisja zapoznała się z wnioskiem Pani w sprawie mozliwości kupna garażu przy ul. Szkolnej 3/5
Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez tamtejsza wspólnotę mieszkaniową.
Ad.17. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Rózga zasygnalizował konieczność uregulowania odpowiednim znakiem możliwość wjazdu do posesji przy ul. Młyńskiej. W chwili obecnej bowiem mieszkańcy posesji parkują samochody bez ograniczenia czasowego, co uniemożliwia wjazd na posesję np. służb ratowniczych (pogotowie, straż pożarna itp.).
Pan Rózga zwrócił również uwagę na wystepujący uskok przy ul. Przemysłowej spowodowany zapadnięciem się płyty.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (16 listopada 2005)
Opublikował: Tomasz Dix (28 stycznia 2006, 18:42:58)
Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 08:41:29)
Zmieniono: anonimizacja danych
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1135