Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa
Protokół Nr 24/2004
Protokół Nr 24/2004
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 11 października 2004r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
2. Skarbnik Gminy Wiesława Grochowska
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
Otwarcie i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia.
- Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie na 2004r.
- Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie poręczenia majątkowego
- Zakładowi Gospodarki Komunalnej na zaciągnięcie pożyczki.
- Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchylenia uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości.
- Zaopiniowane wniosków budżetowych na 2005r. sprawach: - dofinansowania działalności wysypiska (30tys.zł) i zabezpieczenia środków na budownictwo socjalne (wniosek Komisji Gospodarki Komunalnej) - dofinansowania uroczystości związanych z obchodami Dnia Św. Wawrzyńca i zwiększenia dotacji dla SKD na prowadzenie świetlic wiejskich.
- Opinia w sprawie wniosku wyłączenie >> dot. zwolnienia z płatności podatku od nieruchomości
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 23/2004 ze swojego posiedzenia w dniu 23 sierpnia 2004r.
Ad.3. Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian budżetu na 2004r.
Wątpliwość Komisji wzbudziła przede wszystkim sprawa płatności przez gminę kwoty 19tys.zł. za podnośnik zakupiony na potrzeby Powiatowej Straży Pożarnej.
Burmistrz wyjaśnił, iż koszt podnośnika został podzielony pomiędzy Starostwo (Starostwo poniosło koszt 50tys.zł.), pozostałość ma być pokryta przez gminy z terenu naszego powiatu.
Wątpliwość Komisji wzbudziła również suma, jaką ma zapłacić Gmina Sępolno Kraj. w stosunku do gminy pozostałych.
Burmistrz wyjaśnił, iż koszt został podzielony proporcjonalnie do ilości mieszkańców każdej z gmin.
Komisja stwierdziła, iż w sprawach finansowych z udziałem powiatu powinny być najpierw przeprowadzane rozmowy i konsultacje celem omawiania wysokości partycypacji gmin w kosztach.
Komisja, pomimo wysuniętych wątpliwości, zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt powyższej uchwały.
Ad.4. Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie poręczenia majątkowego Zakładowi Gospodarki Komunalnej w Sępólnie Kraj. na zaciągnięcie pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Burmistrz wyjaśnił Komisji zasady funkcjonowania kotłowni jak również wyjaśnił cel, na jaki zostanie zaciągnięta w/w pożyczka.
Komisja, po uzyskaniu wyjaśnień, zaopiniowała powyższy projekt uchwały jednogłośnie pozytywnie.
Ad.5. Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie uchylenia uchwały Rady Miejskiej w Sępólnie Kraj. z dnia 17 czerwca 2004r. dot. zwolnień z podatku od nieruchomości.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt powyższej uchwały.
Ad.6. Komisja przekazała Skarbnikowi Gminy wnioski Komisji Gospodarki Komunalnej i Komisji Oświaty w sprawach zabezpieczenia kwot w budżecie gminy na 2005r. – na dofinansowanie funkcjonowania wysypiska, budowę budynków o niższym standardzie mieszkaniowym, dofinansowania uroczystości związanych z Dniem Św. Wawrzyńca i zwiększenie dotacji na doposażenie świetlic wiejskich.
Ad.7. Komisja zapoznała się z wnioskiem wyłączenie >> w sprawie zwolnienia z płatności podatku od nieruchomości z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na gruntach przy ul. wyłączenie >>.
Komisja postanowiła, iż należy sprawdzić obowiązujące przepisy w materii udzielania zwolnień i udzielić wnioskodawcy stosownej odpowiedzi w sprawie. Komisja zwraca się również o poinformowaniu Komisji o załatwieniu sprawy.
Ad.8. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Młot zwrócił się o wyznaczenie konkretnych terminów odbywania się posiedzeń Komisji
Komisja ustaliła, iż jej posiedzenia będą odbywać się tak jak dotychczas w poniedziałki o godz. 13.00.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (11 października 2004)
Opublikował: Tomasz Dix (10 lutego 2005, 21:32:16)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1127