Protokół Nr 25/2012 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 14 listopada 2012r.


Protokół Nr 25/2012
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej
w dniu 14 listopada 2012r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald.
 
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Grzegorz Dudek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
 
  1. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
  2. Wypracowanie opinii w sprawie projektu budżetu na 2013r.;
  3. Opinia w sprawie propozycji wysokości stawek opłat i podatków lokalnych na 2013r.;
  4. Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu październiku.
 
 
Ad.3. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła podstawowe założenia do projektu budżetu Gminy na 2013r. Nadmieniła, że poprosi Komisje o opinię w sprawie projektu budżetu, po jej uprzednim zaopiniowaniu w dniu 19 listopada przez resortową Komisję Budżetu i Handlu. Poinformowała, że do sporządzenia projektu przyjęto wskaźnik wzrostu dochodów o 4% i wskaźnik wzrostu wydatków o 2,7%, podczas swoich posiedzeń Komisja Budżetu i Handlu zapoznała się ze wszystkimi wnioskami do projektu budżetu a także spotkała się z dyrektorami gminnych jednostek organizacyjnych. Zaproponowano budżet zrównoważony, który po stronie dochodów i wydatków zamknie się w kwocie 43.mln.97tys.zł., oprócz wydatków bieżących głównymi przewidzianymi inwestycjami są budowa 4km. wodociągów, budowa nawierzchni ul. Krasickiego, ul. Składowej, chodników na ul. Chojnickiej, ostatni etap budowy drogi transportu rolnego Wilkowo – Wałdówko, zakup tłucznia, dotacja dla Starostwa na budowę chodników przy drogach powiatowych, budowa drogi w stronę Wiśniewki, budowa oświetlenia na ulicach Składowej, Niechorskiej i Rzecznej, budowa Centrum Małego Dziecka i Rodziny, zakończenie projektu kluczowego, adaptacja na lokale mieszkalne pomieszczeń przy ul. Kościuszki 17, również ratalny wykup budynku przy ul. Przemysłowej. Pani Skarbnik nadmieniła, że w porozumieniu z dyrektorami gminnych jednostek organizacyjnych projekty ich budżetów zostały nieco zmniejszone o wydatki inwestycyjne, np. budżet Centrum Sportu i Rekreacji. Nie znaczy to jednak faktu braku inwestycji, zostały one odroczone w czasie, na rok kolejny, zostaną zrealizowane w miarę możliwości wygospodarowania dodatkowych środków budżetowych. Komisja przypomniała tutaj o fakcie konieczności inwestowania właśnie przez Centrum Sportu i Rekreacji, zwłaszcza w zakresie rozbudowy bazy noclegowej.
 
Komisja przyjęła przedstawioną informacje do wiadomości.
 
 
Ad.4. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji propozycje wysokości stawek podatków i opłat lokalnych na 2013r. Nadmieniła, że stawki zostały zwaloryzowane o 4% w porównaniu z rokiem ubiegłym, zgodnie z przyjętym wskaźnikiem wzrostu dochodów, łącznie z podatkiem rolnym. Omówiła kolejno stawki następujących podatków i opłat:             
-  podatku rolnego
- podatku od środków transportowych
- podatku od nieruchomości    
- opłaty od posiadania psów.
 
Nadmieniła, że przewidywany wzrost stawek przyniósłby wpływy podatkowe większe niż w poprzednim roku o kwotę 301tys.402zł. Jeśli chodzi natomiast o waloryzację wydatków budżetowych o 2,7%, to kwota ta wyniesie prawie 1mln.zł. Odnośnie spłaty zadłużenia powiedziała, że w roku następnym do spłaty jest kwota 2,5mln.zł., której nie można spłacać z wydatków bieżących, jedynie z wyniku finansowego albo kredytów, ta kwota została już zabezpieczona m.in. ze zwrotu środków za budowę kanalizacji.              
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie zaproponowane stawki podatków i opłat lokalnych na 2013r.
 
 
Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Dudek poruszył sprawę wniosku wspólnoty mieszkaniowej bloków 12 i 13 na Osiedlu Słowackiego w sprawie możliwości poręczenia przez gminę zaciągnięcia kredytu z przeznaczeniem na termomodernizacje tych dwóch bloków. Pani Miczko poinformowała, że wniosek został zaopiniowany negatywnie przez Komisję Budżetu i Handlu.
- Komisja podjęła również dyskusję na temat możliwości przedłużenia dzierżawy pomieszczeń przy ulicy Szkolnej dla Centrum Medycznego „Spamed”. W tej kwestii członkowie Komisji wyrazili rożne poglądy. 
 
 
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
 
                                                                                      Przewodniczący Komisji
                                                                                             Grzegorz Dudek      
 
 
protokołował:
Tomasz Dix
 
 
    
 
 
 
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (14 listopada 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (11 stycznia 2013, 13:44:11)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 941