Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 21/2012 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej w dniu 14 marca 2012r.
Protokół Nr 21/2012
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej
w dniu 14 marca 2012r.
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej
w dniu 14 marca 2012r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg
załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald;
2. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Zbigniew Tymecki;
3. Prezes Zarządu Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego – Aneta Niemczyk;
4. Dyrektor Biblioteki Publicznej – Grażyna Kędzierska;
5. Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich – Bogumiła Bławat
6. Kierownik Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Marcin Koniszewski
7. Inspektor Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Tadeusz Telicki
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Informacja w zakresie przygotowania projektu regulaminu wyróżnień dla uczniów i ufundowania im stypendiów za wybitne osiągnięcia w nauce;
4. Informacja z działalności Biblioteki Publicznej za 2011r.;
5. Informacja o stanie przygotowania do sezonu turystycznego, baza i agroturystyka w Gminie, kalendarz imprez sportowych na sezon letni a także omówienie całokształtu spraw związanych z funkcjonowaniem „Orlików”;
6. Sprawozdanie w zakresie realizacji programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi;
7. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu lutym.
Ad.3. Dyrektor ZOOS poinformował, że w mniejszym gronie, z udziałem m.in. dyrektorów szkół i przewodniczącego komisji trwały prace nad przygotowaniem dokumentu stanowiącego regulamin przyznawania nagród, wyróżnień i stypendiów za szczególne osiągnięcia dla dzieci i młodzieży placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Sępólno Krajeńskie. Założeniem przyjętym na poprzednim posiedzeniu Komisji było umieszczenie w jednym dokumencie zarówno zasad przyznawania nagród i wyróżnień jak także stypendiów. Dokument funkcjonuje w wersji roboczej, do którego na dzisiejszym posiedzeniu można wnieść stosowne uwagi. Najpoważniejszym problemem wydaje się być kwestia środków na przyznanie nagród i wyróżnień a także stypendiów. Wobec powyższego Pan Tymecki, po odczytaniu projektu regulaminu, zwrócił się do Komisji o wypracowanie propozycji do przygotowanego dokumentu.
Odnośnie stypendiów Komisja przede wszystkim stwierdziła, że stypendia powinny zostać przyznawane naprawdę wybitnym uczniom, nie może to być tzw. „masówka”. W zakresie wyróżnień Pan Grochowski zasugerował, że nagrodzonym i wyróżnionym nie powinna zostać szkoła (ustęp 2 punkt 4 projektu regulaminu). Komisja zasugerowała także, aby wniosek o przyznanie nagród i wyróżnień a także stypendiów podpisywał wychowawca i zatwierdzał dyrektor szkoły.
Komisja zwróciła się do Pani Skarbnik z zapytaniem, jakie środki mogą zostać wygospodarowane na stypendia, do tej pory nie wypłacane, oraz na nagrody i wyróżnienia, których w tym roku będzie mniej, ze względu na kryteria. Pani Buchwald przypomniała, że na nagrody w poprzednim roku w budżecie gminy było przyznane 5 – 6 tys.zł., w tym roku można założyć kwotę 6tys.zł. , w tym częściowo na stypendia. Komisja zaznaczyła, że stypendia będą raczej jednorazowe, przypuszczalnie objęłyby niewielką liczbę wybitnych uczniów. Pan Grochowski zaznaczył, że w rozmowach z dyrektorkami szkół sugerowano kwotę stypendium w wysokości 1tys.zł.
Komisja zwróciła się do Pani Skarbnik o przeanalizowanie projektu regulaminu i możliwości budżetu w zakresie wygospodarowania kwot na nagrody, wyróżnienia i wypłaty stypendiów, z tym że dolny próg wypłaty jednorazowego stypendium powinien wynosić nie mniej niż 500zł.
Komisja wskazała jednocześnie, że stypendia, tak samo jak nagrody i wyróżnienia powinny być przyznawane uroczyście podczas Sesji Rady Miejskiej.
Komisja zwróciła się do Dyrektora ZOOS i Pani Skarbnik o ponowne przeanalizowanie regulaminu i przedstawienie wypracowanych propozycji na kolejnym posiedzeniu Komisji Oświaty w miesiącu kwietniu.
W tym punkcie Pan Tymecki zapytał Panią Skarbnik, czy jest w stanie w budżecie od miesiąca września znaleźć kwotę 60tys.zł. Jest bowiem problem w mieście, bo nie przyjmiemy około 40-50 dzieci trzyletnich do przedszkoli, a zapotrzebowanie jest o wiele większe. Teoretycznie jest możliwe zmniejszenie tej liczby do 25 dzieci, gdyby w miejsce oddziału 5 – godzinnego w przedszkolu Nr 1 utworzyć oddział wielogodzinny, stąd to teoretyczne zapotrzebowanie na środki. Pani Skarbnik stwierdziła, że obecnie nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Pan Tymecki powiedział, że rekrutacja do szkół jest trudna, rodzice nie wykazują zainteresowania posyłaniem dzieci sześcioletnich do szkoły, wobec tego zajmują miejsca w przedszkolach dzieciom młodszym, dla których istnieje teraz wyż demograficzny. Problemem jest także prawdopodobne powstanie małych klas „pierwszych” w Zespole Szkół Nr 1 (dwie klasy po 16 uczniów). Pan Tymecki nawiązując do rekrutacji do szkół i przedszkoli poinformował, że więcej informacji będzie mógł przekazać podczas kolejnego posiedzenia Komisji.
Pan Tymecki poinformował, że Marszałek Województwa Kujawsko – Pomorskiego zwrócił się pisemnie do Burmistrza o wzięcie udziału w konkursie o nagrodę Marszałka, Burmistrz wytypował właśnie Dyrektora ZOOS o wzięcie udziału w tym konkursie. Wobec powyższego Pan Tymecki zwrócił się do Komisji o zaopiniowanie jego kandydatury.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zarekomendowała Pana Tymeckiego do wzięcia udziału w konkursie.
Komisja, dziękując Panu Tymeckiemu za przedstawienie wszystkich informacji, zwróciła się do niego o przedstawienie podczas kolejnego posiedzenia informacji w zakresie stanu zatrudnienia oraz kwalifikacji posiadanych przez pedagogów zatrudnionych na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie.
Ad.4. Pani Dyrektor Biblioteki Publicznej przestawiła Komisji informację z działania Biblioteki Publicznej za 2011r. (informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Podkreśliła, że Biblioteka funkcjonuje w dwóch miejscach, w gmachu przy ul. W.Polskiego i z filią w gmachu Urzędu Miejskiego. Wskazała, że w trakcie przeprowadzonych w tym roku badań na potrzeby ministerstwa stwierdzono dobrą działalność biblioteki. Biblioteka podejmuje różnorodne działania mające na celu pozyskiwanie środków zewnętrznych (wypracowano 37% ponad środki własne), a także pomimo skromnego budżetu organizuje dużą ilość imprez okolicznościowych, w tym m.in. spotkań autorskich, konkursów, odczytów, szkoleń, warsztatów, ponadto nawiązuje współpracę z organizacjami pozarządowymi. Biblioteka wydała ponadto trzy publikacje „Dzieje Sępólna”, „Baśnie” i pamiętnik Komierowskich. Poinformowała, że Biblioteka w rankingu „Rzeczpospolitej” zajmuje 42 miejsce w kraju i drugie w naszym województwie.
Nadmieniła, że główną potrzebą jest przeprowadzenie remontu pomieszczeń sanitarnych w gmachu Urzędu (zgodnie z nakazem sanepidu), ewentualne umiejscowienie windy w siedzibie biblioteki przy ul. W. Polskiego, zatrudnienie na ½ lub cały etat informatyka oraz na umowę zlecenie osoby przeprowadzającej wywiady z mieszkańcami gminy oraz pozyskującej od nich historyczne dokumenty zamieszczane w internecie.
Komisja przyjęła informację do wiadomości.
Ad.5. Pan Telicki przedstawił informację w zakresie bazy agroturystycznej, nadmienił, że w porównaniu z rokiem ubiegłym istnieje podobny stan, ubyło tylko jedno gospodarstwo agroturystyczne w Radońsku.
Odnośnie przygotowania do sezonu letniego powiedział, że niestety został przez Marszałka Województwa odrzucony wniosek o dofinansowanie zagospodarowania plaży miejskiej, w tym roku zagospodarowanie plaży, w tym kwestię naprawy pomostu przejęło Centrum Sportu i Rekreacji, w zamierzeniach CSiR jest naprawa pomostu, zatrudnienie ratowników i bieżące sprzątanie plaży. Z organizowanych imprez będą się odbywać m.in. turnieje piłki siatkowej, turnieje pływackie, zawody wędkarskie, regaty żeglarskie, pokazy ratownictwa wodnego, noc świętojańska. Ponadto na molo będą odbywać się imprezy muzyczne, obecnie trwają w tym zakresie negocjacje. Kalendarz imprez sportowych będzie natomiast opracowany wspólnie z CSiR i MLKS „Krajna”.
Nawiązując do funkcjonowania „Orlików” powiedział, że do Lutowa i Wałdowa został zakupiony sprzęt po 3.029,50zł. a dla Zespołu Szkół Nr 1 w kwocie 1.97950zł. Nadmienił, że także zostało zamówione na „Orliki” wyposażenie szatni, magazynku i pomieszczenia animatora.
Pan Grochowski zapytał także, jakie imprezy sportowe będą się odbywały na „Orlikach” i z jakich środków będą finansowane. Pan Grochowski zwrócił się do Pana Telickiego o przygotowanie, w uzgodnieniu z animatorami, informacji w tym zakresie. Komisja chciałaby również uzyskać wgląd do dokumentacji inwentaryzacyjnej sprzętu użytkowanego na „Orlikach” (np., kwestia wydawania sprzętu korzystającym z obiektów).
Komisja przyjęła do wiadomości informacje przedstawione przez Pana Telickiego.
Ad.6. Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich przedstawiła Komisji informację w zakresie realizacji programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi (sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Pani Bławat poinformowała również, ze organizacje pozarządowe na realizację zadań pozyskały środki zewnętrzne w wysokości 1.989.764,16zł. a także dokonały zbiórki żywności na kwotę około 30tys.zł. jak również dofinansowały zakup wózka inwalidzkiego ze środków pochodzących ze zbiórki plastikowych zakrętek.
Komisja przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
Ad.7. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Komisja zwróciła się do Pana Koniszewskiego o rozpoznanie, czy istnieje możliwość pozyskania środków zewnętrznych na zainstalowanie windy w gmachu Biblioteki Publicznej.
- Pan Koniszewski poinformował, że ponowny wniosek o dofinansowanie zagospodarowania plaży miejskiej został odrzucony z powodu nieprawidłowego datowania załączonej do wniosku decyzji środowiskowej.
Wypracowane wnioski:
1. Wygospodarować kwotę 12 tys.zł. na remont toalety Filii Miejskiej Biblioteki Publicznej, znajdującej się w gmachu Urzędu Miejskiego.
2. Wygospodarować środki na zatrudnienie w Bibliotece Publicznej osoby na stanowisku informatyka (1/2 lub 1 etat)
3. Wygospodarować środki na zatrudnienie np. w ramach umowy o dzieło w Bibliotece Publicznej dla osoby „historyka”, zajmującego się przeprowadzaniem wywiadów z mieszkańcami i umieszczaniem ich w internecie.
Po wyczerpaniu porządku narady Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Robert Grochowski
protokołował:
Tomasz Dix
1. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald;
2. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Zbigniew Tymecki;
3. Prezes Zarządu Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego – Aneta Niemczyk;
4. Dyrektor Biblioteki Publicznej – Grażyna Kędzierska;
5. Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich – Bogumiła Bławat
6. Kierownik Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Marcin Koniszewski
7. Inspektor Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Tadeusz Telicki
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Informacja w zakresie przygotowania projektu regulaminu wyróżnień dla uczniów i ufundowania im stypendiów za wybitne osiągnięcia w nauce;
4. Informacja z działalności Biblioteki Publicznej za 2011r.;
5. Informacja o stanie przygotowania do sezonu turystycznego, baza i agroturystyka w Gminie, kalendarz imprez sportowych na sezon letni a także omówienie całokształtu spraw związanych z funkcjonowaniem „Orlików”;
6. Sprawozdanie w zakresie realizacji programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi;
7. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu lutym.
Ad.3. Dyrektor ZOOS poinformował, że w mniejszym gronie, z udziałem m.in. dyrektorów szkół i przewodniczącego komisji trwały prace nad przygotowaniem dokumentu stanowiącego regulamin przyznawania nagród, wyróżnień i stypendiów za szczególne osiągnięcia dla dzieci i młodzieży placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Sępólno Krajeńskie. Założeniem przyjętym na poprzednim posiedzeniu Komisji było umieszczenie w jednym dokumencie zarówno zasad przyznawania nagród i wyróżnień jak także stypendiów. Dokument funkcjonuje w wersji roboczej, do którego na dzisiejszym posiedzeniu można wnieść stosowne uwagi. Najpoważniejszym problemem wydaje się być kwestia środków na przyznanie nagród i wyróżnień a także stypendiów. Wobec powyższego Pan Tymecki, po odczytaniu projektu regulaminu, zwrócił się do Komisji o wypracowanie propozycji do przygotowanego dokumentu.
Odnośnie stypendiów Komisja przede wszystkim stwierdziła, że stypendia powinny zostać przyznawane naprawdę wybitnym uczniom, nie może to być tzw. „masówka”. W zakresie wyróżnień Pan Grochowski zasugerował, że nagrodzonym i wyróżnionym nie powinna zostać szkoła (ustęp 2 punkt 4 projektu regulaminu). Komisja zasugerowała także, aby wniosek o przyznanie nagród i wyróżnień a także stypendiów podpisywał wychowawca i zatwierdzał dyrektor szkoły.
Komisja zwróciła się do Pani Skarbnik z zapytaniem, jakie środki mogą zostać wygospodarowane na stypendia, do tej pory nie wypłacane, oraz na nagrody i wyróżnienia, których w tym roku będzie mniej, ze względu na kryteria. Pani Buchwald przypomniała, że na nagrody w poprzednim roku w budżecie gminy było przyznane 5 – 6 tys.zł., w tym roku można założyć kwotę 6tys.zł. , w tym częściowo na stypendia. Komisja zaznaczyła, że stypendia będą raczej jednorazowe, przypuszczalnie objęłyby niewielką liczbę wybitnych uczniów. Pan Grochowski zaznaczył, że w rozmowach z dyrektorkami szkół sugerowano kwotę stypendium w wysokości 1tys.zł.
Komisja zwróciła się do Pani Skarbnik o przeanalizowanie projektu regulaminu i możliwości budżetu w zakresie wygospodarowania kwot na nagrody, wyróżnienia i wypłaty stypendiów, z tym że dolny próg wypłaty jednorazowego stypendium powinien wynosić nie mniej niż 500zł.
Komisja wskazała jednocześnie, że stypendia, tak samo jak nagrody i wyróżnienia powinny być przyznawane uroczyście podczas Sesji Rady Miejskiej.
Komisja zwróciła się do Dyrektora ZOOS i Pani Skarbnik o ponowne przeanalizowanie regulaminu i przedstawienie wypracowanych propozycji na kolejnym posiedzeniu Komisji Oświaty w miesiącu kwietniu.
W tym punkcie Pan Tymecki zapytał Panią Skarbnik, czy jest w stanie w budżecie od miesiąca września znaleźć kwotę 60tys.zł. Jest bowiem problem w mieście, bo nie przyjmiemy około 40-50 dzieci trzyletnich do przedszkoli, a zapotrzebowanie jest o wiele większe. Teoretycznie jest możliwe zmniejszenie tej liczby do 25 dzieci, gdyby w miejsce oddziału 5 – godzinnego w przedszkolu Nr 1 utworzyć oddział wielogodzinny, stąd to teoretyczne zapotrzebowanie na środki. Pani Skarbnik stwierdziła, że obecnie nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Pan Tymecki powiedział, że rekrutacja do szkół jest trudna, rodzice nie wykazują zainteresowania posyłaniem dzieci sześcioletnich do szkoły, wobec tego zajmują miejsca w przedszkolach dzieciom młodszym, dla których istnieje teraz wyż demograficzny. Problemem jest także prawdopodobne powstanie małych klas „pierwszych” w Zespole Szkół Nr 1 (dwie klasy po 16 uczniów). Pan Tymecki nawiązując do rekrutacji do szkół i przedszkoli poinformował, że więcej informacji będzie mógł przekazać podczas kolejnego posiedzenia Komisji.
Pan Tymecki poinformował, że Marszałek Województwa Kujawsko – Pomorskiego zwrócił się pisemnie do Burmistrza o wzięcie udziału w konkursie o nagrodę Marszałka, Burmistrz wytypował właśnie Dyrektora ZOOS o wzięcie udziału w tym konkursie. Wobec powyższego Pan Tymecki zwrócił się do Komisji o zaopiniowanie jego kandydatury.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zarekomendowała Pana Tymeckiego do wzięcia udziału w konkursie.
Komisja, dziękując Panu Tymeckiemu za przedstawienie wszystkich informacji, zwróciła się do niego o przedstawienie podczas kolejnego posiedzenia informacji w zakresie stanu zatrudnienia oraz kwalifikacji posiadanych przez pedagogów zatrudnionych na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie.
Ad.4. Pani Dyrektor Biblioteki Publicznej przestawiła Komisji informację z działania Biblioteki Publicznej za 2011r. (informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Podkreśliła, że Biblioteka funkcjonuje w dwóch miejscach, w gmachu przy ul. W.Polskiego i z filią w gmachu Urzędu Miejskiego. Wskazała, że w trakcie przeprowadzonych w tym roku badań na potrzeby ministerstwa stwierdzono dobrą działalność biblioteki. Biblioteka podejmuje różnorodne działania mające na celu pozyskiwanie środków zewnętrznych (wypracowano 37% ponad środki własne), a także pomimo skromnego budżetu organizuje dużą ilość imprez okolicznościowych, w tym m.in. spotkań autorskich, konkursów, odczytów, szkoleń, warsztatów, ponadto nawiązuje współpracę z organizacjami pozarządowymi. Biblioteka wydała ponadto trzy publikacje „Dzieje Sępólna”, „Baśnie” i pamiętnik Komierowskich. Poinformowała, że Biblioteka w rankingu „Rzeczpospolitej” zajmuje 42 miejsce w kraju i drugie w naszym województwie.
Nadmieniła, że główną potrzebą jest przeprowadzenie remontu pomieszczeń sanitarnych w gmachu Urzędu (zgodnie z nakazem sanepidu), ewentualne umiejscowienie windy w siedzibie biblioteki przy ul. W. Polskiego, zatrudnienie na ½ lub cały etat informatyka oraz na umowę zlecenie osoby przeprowadzającej wywiady z mieszkańcami gminy oraz pozyskującej od nich historyczne dokumenty zamieszczane w internecie.
Komisja przyjęła informację do wiadomości.
Ad.5. Pan Telicki przedstawił informację w zakresie bazy agroturystycznej, nadmienił, że w porównaniu z rokiem ubiegłym istnieje podobny stan, ubyło tylko jedno gospodarstwo agroturystyczne w Radońsku.
Odnośnie przygotowania do sezonu letniego powiedział, że niestety został przez Marszałka Województwa odrzucony wniosek o dofinansowanie zagospodarowania plaży miejskiej, w tym roku zagospodarowanie plaży, w tym kwestię naprawy pomostu przejęło Centrum Sportu i Rekreacji, w zamierzeniach CSiR jest naprawa pomostu, zatrudnienie ratowników i bieżące sprzątanie plaży. Z organizowanych imprez będą się odbywać m.in. turnieje piłki siatkowej, turnieje pływackie, zawody wędkarskie, regaty żeglarskie, pokazy ratownictwa wodnego, noc świętojańska. Ponadto na molo będą odbywać się imprezy muzyczne, obecnie trwają w tym zakresie negocjacje. Kalendarz imprez sportowych będzie natomiast opracowany wspólnie z CSiR i MLKS „Krajna”.
Nawiązując do funkcjonowania „Orlików” powiedział, że do Lutowa i Wałdowa został zakupiony sprzęt po 3.029,50zł. a dla Zespołu Szkół Nr 1 w kwocie 1.97950zł. Nadmienił, że także zostało zamówione na „Orliki” wyposażenie szatni, magazynku i pomieszczenia animatora.
Pan Grochowski zapytał także, jakie imprezy sportowe będą się odbywały na „Orlikach” i z jakich środków będą finansowane. Pan Grochowski zwrócił się do Pana Telickiego o przygotowanie, w uzgodnieniu z animatorami, informacji w tym zakresie. Komisja chciałaby również uzyskać wgląd do dokumentacji inwentaryzacyjnej sprzętu użytkowanego na „Orlikach” (np., kwestia wydawania sprzętu korzystającym z obiektów).
Komisja przyjęła do wiadomości informacje przedstawione przez Pana Telickiego.
Ad.6. Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich przedstawiła Komisji informację w zakresie realizacji programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi (sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Pani Bławat poinformowała również, ze organizacje pozarządowe na realizację zadań pozyskały środki zewnętrzne w wysokości 1.989.764,16zł. a także dokonały zbiórki żywności na kwotę około 30tys.zł. jak również dofinansowały zakup wózka inwalidzkiego ze środków pochodzących ze zbiórki plastikowych zakrętek.
Komisja przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
Ad.7. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Komisja zwróciła się do Pana Koniszewskiego o rozpoznanie, czy istnieje możliwość pozyskania środków zewnętrznych na zainstalowanie windy w gmachu Biblioteki Publicznej.
- Pan Koniszewski poinformował, że ponowny wniosek o dofinansowanie zagospodarowania plaży miejskiej został odrzucony z powodu nieprawidłowego datowania załączonej do wniosku decyzji środowiskowej.
Wypracowane wnioski:
1. Wygospodarować kwotę 12 tys.zł. na remont toalety Filii Miejskiej Biblioteki Publicznej, znajdującej się w gmachu Urzędu Miejskiego.
2. Wygospodarować środki na zatrudnienie w Bibliotece Publicznej osoby na stanowisku informatyka (1/2 lub 1 etat)
3. Wygospodarować środki na zatrudnienie np. w ramach umowy o dzieło w Bibliotece Publicznej dla osoby „historyka”, zajmującego się przeprowadzaniem wywiadów z mieszkańcami i umieszczaniem ich w internecie.
Po wyczerpaniu porządku narady Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Robert Grochowski
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (14 marca 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (25 maja 2012, 15:13:06)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1091