Protokół Nr 29/2005

Protokół Nr 29/2005
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 19 stycznia 2005r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:

  1. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
  2. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Dariusz Krakowiak
  3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
  4. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Jozef Cyra
  5. Przewodniczący Społecznego Komitetu Czynowego mieszkańców ul. Polnej Józef Buława
  6. Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji Bożena Mikicka

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Informacja w sprawie działań prowadzonych przez społeczny komitet mieszkańców ul. Polnej.
  3. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia
  4. Opinia w sprawie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków
  5. Rozstrzygnięcie konkursu „Najpiękniejszy wystrój domu w okresie świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku”
  6. Sprawa Placu Przyjaźni i jego uporządkowanie
  7. Sprzedaż działki Nr 159/1 i 161/1 dla Pana  w Dziechowie
  8. Sprzedaż działki Nr 533 w Wałdowie – wniosek Pana 
  9. Kupno lokali mieszkalnych
  10. Kupno działki Nr 44/8 (wieczyste użytkowanie przez Pana   – uchwała)
  11. Kupno działki Nr 479 w Sępólnie Kraj. przez Pana 
  12. Sprawa zamiany gruntu  przy {wyl_gk_29}ul. Chojnickiej 11 a Urzędem Miejskim
  13. Sprawa kupna działki przez Pana 
  14. Sprawa przejęcia własności Pana 
  15. Sprawa zamiany gruntów Sikorz-Urząd Miejski
  16. Uchwała w sprawie uchylenia uchwały dot. sprzedaży
  17. Opinia w sprawie sfinansowania prac adaptacyjnych pracowni Rentgenodiagnostyki
  18. Propozycje podziału środków na budowę dróg i chodników w mieście.
  19. Plan pracy Komisji na 2005r.
  20. Wolne wnioski
  21. Zakończenie

Do powyższego porządku posiedzenia wniesiono następujące propozycje dot. jego uzupełnienia:
- w związku z obecnością Pana Buławy uzupełniono porządek posiedzenia o informacje w sprawie prac prowadzonych na ulicy Polnej (powyższy punkt posiedzenia zapisany został w niniejszym protokole jako punkt Nr 2.)
- na wniosek Pana Tomasa uzupełniono porządek posiedzenia o propozycje dot. rozdysponowania kwoty 300tys.zł. uwzględnionej w budżecie gminy z przeznaczeniem na budowę dróg i chodników (powyższy punkt posiedzenia zapisany został w niniejszym protokole jako punkt Nr 18).

W/w zatwierdzony jednogłośnie przez Komisję  porządek posiedzenia zawiera jego uzupełnienia opisane powyżej.

Pan Młot zawnioskował, aby na następnym posiedzeniu została przedstawiona informacja w sprawie bieżącej informacji o stanie zaangażowania prac związanych z przewidywaną inwestycją budowy obwodnicy. 

Komisja zaakceptowała powyższą propozycję, uwzględniając powyższy punkt w miesiącu lutym w przygotowanym projekcie planu pracy Komisji na 2005r.

Ad.2. Pan Buława przedstawił informacyjnie Komisji dwie sprawy z zakresu inwestycji prowadzonych przy ul. Polnej:
- zaapelował, aby przy pracach związanych z położeniem chodnika na ul. Polnej  zwrócić szczególną uwagę na jakość wykonywanych robót, aby nie został trwale uszkadzany przez samochody wjeżdżające na tenże chodnik
- zwrócił się z pytaniem, czy gmina zamierza dokonać na ul. Polnej inwestycji budowy kanalizacji. Pytanie to związane jest z ewentualną możliwością wykorzystania złożonego na ul. Polnej materiału budowlanego.

Pan Buława poinformował ponadto, iż komitet czynowy mieszkańców ul. Polnej zamierza dokonać rejestracji celem formalnego zalegalizowania prowadzonych przez siebie prac na w/w ulicy.

Komisja przyjęła do wiadomości informacje przedstawione przez Pana Buławę, jednocześnie  nie będąc w stanie na chwilę obecną określić w jakim terminie zostaną przeprowadzone prace kanalizacyjne na ul. Polnej. 

Ad.3. Komisja zapoznała się z protokołem ze swojego ostatniego posiedzenia.
Pan Herder wniósł zapytania do punktów nr 6, 7 i 8  protokołu, dot. odpowiednio:

a) wydzielenia szerszego odcinka drogi w Piasecznie dla Pana .  – Pan Kołsut wyjaśnił, iż sprawa w chwili obecnej została zlecona służbom geodezyjnym.
b) sprawy  drogi w Piasecznie – Pan Kołsut wyjaśnił, iż ustalono że droga należy do Pana  , do tej pory nie ma jednak jeszcze opinii Rady Sołeckiej
c) sprzedaży gruntu rolnego Pani Brzezińskiej – Pan Kołsut wyjaśnił, iż sprawa sprzedaży zostanie wznowiona po wydzieleniu gruntu przez służby geodezyjne.
Komisja, po zapoznaniu się z wyjaśnieniami Pana Kołsuta zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 28/2004 ze swojego ostatniego posiedzenia w dniu 15 grudnia 2004r.

Ad.4. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Pan Krakowiak przedstawił Komisji do zaopiniowania wstępną wersję wniosku o zatwierdzenie taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków (wniosek stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

Nadmienił, iż wstępna wersja nie budzi większych zastrzeżeń Burmistrza, jednak proponuje on aby podwyżka oscylowała w granicach 4,5%.
W obecnej wersji ZGK proponuje podwyżkę cen wody o 5,2% natomiast ścieków o 5,7%.  Proponowana obecnie wersja podwyżki jest nieco większa niż przewidywana inflacja przede wszystkim z trzech powodów:

- ZGK przejęło wywozy nieczystości od dużych podmiotów gospodarczych (firm)
- nastąpił wzrost podatku od budowli, pobieranego przez gminę, do 2% ich wartości
- nastąpił wzrost cen paliw, co spowodowało wzrost kosztów wywozu nieczystości.

Nadmienił jednak, iż ma nadzieję, że ostateczna podwyżka wyniesie odpowiednio 4,1% i 4,7%.
Dodał, iż propozycja powyżek za ścieki obejmuje wprowadzenie dwóch taryf. Pierwsza to odbiorcy będący podłączeni do kolektorów, droga to natomiast mieszkańcy posiadający szamba , z którymi ZGK zamierza zawrzeć umowy cywilno-prawne na ryczałtowa opłatę na wywóz nieczystości płynnych.
W związku z wątpliwościami Pana Tomasa wyjaśnił, iż w wysokość opłaty ryczałtowej zależałaby od ilości pobranej wody, natomiast sam koszt wywozu zostałby wliczony w ta opłatę. Takie rozwiązanie spowodowałoby wprowadzenie równowagi kosztów płatności dla osób podłączonych do kolektora z osobami posiadającymi szamba.
Pan Tomas zawnioskował, aby w wieloletnim planie modernizacyjnym Zakład Gospodarki Komunalnej ujął zakończenie kanalizacji i wodociągów przy ul. Bergera,  istnieje tak bowiem bardzo słaby poziom wody. Komisja poparła w/w propozycję. Pan Krakowiak zobowiązał się do wpisania tejże propozycji do wieloletniego planu modernizacyjnego.

Pan Tomas zauważył, iż w wieloletnim planie modernizacyjnym w kilkunastu pozycjach brak jest kontynuacji inwestycji w latach następnych. Plan obejmuje zadania wieloletnie a środki są wykazywane tyko na rok bieżący. Ponadto zauważył, iż ZGK otrzymało środki od Gminy w wysokości 90tys.zł.  na skanalizowanie Grochowca i dwóch ulic na terenie miasta, tymczasem planowana jest tylko kanalizacja Grochowca. Pan Krakowiak zobowiązał się ze w tym roku zostaną również skanalizowane dwie ulice w mieście.

Pan Tomas zaproponował,  aby członkowie Komisji dokładnie przeanalizowali materiały przygotowane przez Pana Krakowiaka i aby Komisja odbyła jeszcze jedno posiedzenie poświęcone tylko taryfom za wodę i ścieki.

Ostatecznie, po dyskusji Komisja stwierdziła, iż poświęci tematowi taryf za wodę i ścieki dodatkowe posiedzenie, które odbędzie się w dniu 4 lutego o godz. 13.00

Ad.5. Pani Mikicka przedstawiła Komisji propozycje kandydatur w konkursie na „Najpiękniejszy wystrój domu w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku.
                                               
 Nadmieniła, iż wizja lokalna z przeprowadzonej lustracji domów jest udokumentowana odpowiednimi fotografiami posesji.

Komisja, po dyskusji zaproponowała uhonorowanie mieszkańców w dwóch kategoriach:
- za wystrój posesji w domkach jednorodzinnych (trzy równorzędne nagrody)
- za wystrój balkonu w domach wielorodzinnych (jedna nagroda) 

Ad.6. Pan Kołsut zapoznał Komisję z pismem Powiatowej Komendy Policji w sprawie propozycji dokonania oświetlenia a także wykoszenia i uregulowania skarpy na Placu Przyjaźni od strony ul. Baczyńskiego i Młyńskiej – celem umożliwienia zlikwidowania następujących na tym terenie chuligańskich wybryków.

Komisja zaopiniowała pozytywnie uporządkowanie skarpy, jednocześnie upoważniając Pana Kołsuta i Pana Cyrę do przeprowadzenia wizji lokalnej celem rozpoznania celowości zainstalowania tamże oświetlenia.

Ad.7. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie  wniosek Pana  w sprawie sprzedaży mu nieruchomości rolnej w Dziechowie (działki Nr 159/1 i 161/1)

Ad.8. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pana   o sprzedaz działki Nr 533 w Wałdowie.

Komisja zaopiniowała powyższy wniosek jednogłośnie pozytywnie, pod warunkiem zgodnego z prawem przeprowadzenia trybu sprzedaży w/w działki.

Ad.9. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie wnioski najemców Pana   w sprawie kupna komunalnych lokali mieszkalnych

Ad.10. Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży działki Nr 44/8 przy ul. 27 stycznia Panu  .

Ad.11. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pana  w sprawie sprzedaży mu działki rzemieślniczej Nr 479 w Sępólnie Kraj.

Komisja, zgodnie z negatywną opinia Zarządu Osiedla Nr 1 – również negatywnie zaopiniowała powyższy wniosek (po głosowaniu – 3 głosy „przeciwne”, 2 głosy „wstrzymujące się”)

Ad.12. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pana   w sprawie umożliwienia mu zamiany działek na działki gminne przy ul. Chojnickiej 11a.

Komisja, po zapoznaniu się z dokumentacja, oraz po przeprowadzeniu dyskusji zaopiniowała powyższy wniosek pozytywnie ( 3 głosy „za „ zamianą przy 2 głosach „wstrzymujących się)

Ad.13. Komisja po zapoznaniu się z negatywną opinią Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej jak i Zarządu Osiedla Nr 2 – jednogłośnie negatywnie zaopiniowała wniosek Pana  w sprawie umożliwienia mu kupna działki Nr 62/27 przy ul. Komierowskiej.

Ad.14. Pan Kołsut zapoznał Komisję ze sprawa możliwości przejęcia przez gminę pasa gruntu przy ul Wysokiej.
Komisja upoważniła Pana Kołsuta  i Pana Cyrę do przeprowadzenia wizji lokalnej gruntu i przeprowadzenia odpowiednich negocjacji w tej sprawie.

Ad.15. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Państwa   z Sikorza w sprawie propozycji zamiany działek pomiędzy nimi a gminą.

Komisja, w związku z wynikłymi wątpliwościami  tej sprawie dot. w szczególności dużej dysproporcji cenowej w wycenie działek – skierowała sprawę do wyjaśnienia przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej ( po głosowaniu „4 głosy za skierowaniem, przy 1 głosie „wstrzymującym się”

Ad.16. Komisja jednogłośnie pozytywnie opowiedziała się za uchyleniem uchwały Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży działki Nr 150 w Lutówku na rzecz Pani Jadwigi Zagozdy.
Komisja tym samym podtrzymała stanowisko wypracowane uprzednio przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej.

Ad.17. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Zespołu Diagnostyczno-Leczniczego BONUS w sprawie sfinansowania przez gminę prac adaptacyjnych pracowni Rentgenodiagnostyki w budynku przy ul. Szkolnej 4 (szacunkowa kwota około 12-14 tys.zł.)

Komisja, po dyskusji zaopiniowała powyższy wniosek jednogłośnie negatywnie. 

Ad.18. Komisja, w związku z propozycją Pana Tomasa zajęła się wstępnym opracowaniem podziału  środków w wysokości 300.tys.zł. ujętych w budżecie gminy na budowę dróg i chodników w mieście.

Pan Tomas zaproponował, aby środki w powyższej wysokości zainwestować w budowę promenady, jego zdaniem byłaby to wizytówka miasta.
Pan Cyra stwierdził, iż celowym z tych środków byłoby zmodernizowanie nawierzchni ulicy Szkolnej, nie tylko budowa promenady.

Komisja, po dyskusji stwierdziła, iż sprawą podziału zajmie się dogłębnie na swoim następnym posiedzeniu w dniu 4 lutego, niemniej zobowiązała Pana Kolsuta do wstępnego rozeznania kosztów budowy promenady.

Ad.19. Komisja jednogłośnie zatwierdziła swój plan pracy na 2005r. (plan pracy stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

Ad.20. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Herder zawnioskował o rozpoznanie możliwości podłączenia do kanalizacji ściekowej trzech posesji znajdujących się przy ul. Wysokiej
- Pan Tomas zwrócił się o wymianę nierównej nawierzchni (kostki) przy ul. Hallera, w miejscu gdzie znajduje się uskok
- Pan Rózga zawnioskował o wymianę zbitego klosza na lampie znajdującej się przy promenadzie.
- Pan Tomas poruszył kwestię planowanej przez Pana  inwestycji budowy chlewni w Kawlach. Pan Dziarnowski w wyjaśnieniu przedstawił stanowisko Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska w tej sprawie. Zgodnie z sugestia Pana Tomasa poinformował, iż Komisja Rolnictwa będzie dążyć również do włączenia w granice Krajeńskiego Parku Krajobrazowego terenu, na którym jest planowana inwestycja.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.

Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (19 stycznia 2005)
Opublikował: Tomasz Dix (16 marca 2005, 13:39:35)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (12 maja 2023, 14:43:58)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1077