Protokół Nr 7/2011 z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 16 maja 2011r.

Protokół Nr 7/2011
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 16 maja 2011r.


W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Skarbnik Gminy – Urszula Lange
2. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Julita Zwiefka


    Posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Pan Kazimierz Drogowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
  
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Opinia Komisji w sprawie uchwały Rady Miejskiej dot. zmian w budżecie Gminy na 2011r.;
4. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy;
5. Realizacja budżetów jednostek pomocniczych za I kwartał 2011r.;
6. Realizacja budżetu w dziale gospodarki komunalnej za I kwartał 2011r.;
7. Opinia Komisji w sprawie wniosku sołtysów o podwyższenie diety;   
8. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.


Ad.2. Komisja niejednogłośnie przyjęła protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 11 kwietnia 2011r. (3 głosy „za”, 2 głosy „wstrzymujące się”). 


Ad.3. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie na 2011r.
Pani Herder zapytał o kwotę 301tys.zł. wolnych środków. Pani Lange powiedziała, że są to środki z propozycją ich przeznaczenia na budowę dróg, łącznie z wynagrodzeniem inspektora nadzoru byłaby to kwota 351tys.zł. Pan Herder wskazał tutaj niefachowość inspektora nadzoru budowlanego, który zajmował się inwestycja budowy kanalizacji sanitarnej na ul. Sawickiej. Jego zdaniem nie powinien on nadzorować żadnych kolejnych inwestycji. Pani Lange wyjaśniła, że wyłonienie inspektora nadzoru budowlanego jest ściśle określone odpowiednimi przepisami, które nie umożliwiają urzędowi dowolności wyboru. Odnośnie  przeznaczenia omawianej, Pani Lange wskazała, że w budżecie jest tylko kwota ogólna, o jej szczegółowym przeznaczeniu będą decydować resortowe komisje rady.     
Pan Herder zapytał o kwestię obecnego realizowania niektórych zadań przez Zakład Transportu i Usług (np. prowadzenie targowiska), czy jest lepszy wynik finansowy. Pani Lange poinformowała, że wpływy z tej działalności spółki są większe.
Pan Grochowski zapytał o kwestię rozliczeń za sprzątanie, kwota 13tys.zł. Pani Zwiefka wyjaśniła, że wykonujący otrzymuje miesięczne kwoty za wykonaną usługę.                                       
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.

Ad.4. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.

Pan Herder zapytał o kwotę 27tys.zł. Pani Lange wyjaśniła, że jest to roczna kwota spłaty raty za wykup nieruchomości przy ul. Przemysłowej. Pan Herder zauważył, że kwota wykupu jest wysoka, słyszał bowiem iż Powiat chciał wykupić budynek za 165tys.zł. Pan Drogowski powiedział, że dziwnym jest fakt, że Komisja dowiaduje się dopiero teraz, że gmina złożyła wniosek o środki na przystosowanie budynku na inkubator przedsiębiorczości. Radni powinni być o takich faktach informowani przez urzędników, a nie dowiadywać się o nich z prasy. Pan Grochowski zauważył, że inkubator nie jest niezbędny, być może powstanie tam 7-10 miejsc pracy, tymczasem zostaną tam przeznaczone na remont duże środki. Jeśli chodzi o wniosek to stwierdził, że może zdarzyć się sytuacja, że zostaną przyznane środki a rada miejska nie zaakceptuje inwestycji. Ze swojej strony powiedział, że środki przeznaczyłby na budowę lokali socjalnych.             

Komisja ostatecznie zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.

Ad.5. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji informację w zakresie realizacji budżetów jednostek pomocniczych gminy za I kwartał 2011r. 
Komisja, bez uwag, jednogłośnie przyjęła informację do wiadomości.  

Ad.6. Pani Zwiefka przedstawiła Komisji informację w zakresie realizacji budżetu w dziale gospodarki komunalnej za I kwartał 2011r.     

Pan Jagodziński zapytał o, kto opłaca ogrzewanie świetlicy wiejskiej we Włościborzu. Pani Zwiefka powiedziała, że w tym roku gmina już dołożyła 5tys.zł do ogrzewania świetlicy. 
Pan Drogowski wskazał na bardzo niską kwotę zabezpieczona na zakup koszy – 500zł. Pan Drogowski zasugerował także możliwość wygospodarowania środków na utwardzenie wjazdu do posesji Pana Kabata. Pan Herder zapytał o konserwację lamp, Pani Zwiefka odpowiedziała że wykonuje to spółka „Enea”, jest to bowiem jej majątek.
Komisja zwróciła się do Pani Skarbnik, aby na następne posiedzenie przygotowała zestawienie kosztów, które gmina poniosła w sezonie zimowym na odśnieżanie.        
Komisja, w związku z dużymi kosztami utrzymywania wyłapanych, bezdomnych psów, zasugerowała także rozważenie możliwości utworzenia dla nich schroniska.
 
Komisja jednogłośnie przyjęła informację do wiadomości.   

Ad.7. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji wniosek 15 sołtysów w sprawie możliwości podniesienia otrzymywanej diety o 100zł. 
Pani Lange podkreśliła, że całość kwoty otrzymywanej przez sołtysów za pełnienie funkcji jest najwyższa w powiecie (dieta + zwrot kosztów podroży).
   
Komisja, po dyskusji, opowiedziała się jednogłośnie za pozostawieniem wysokości diety na obecnym poziomie.

W tym punkcie Komisja podjęła dyskusję na temat częstotliwości odbywanych posiedzeń przez komisje Rady Miejskiej a tym samym wysokości ponoszonych kosztów z tytułu wypłat diet dla ich członków.
Komisja zaleciła Pani Skarbnik Gminy przygotowanie na kolejne swoje posiedzenie wyliczenia jakie środki zostały przeznaczone na wypłaty diet w roku obecnym i kilku latach poprzednich. Komisja zwróciła się również do Pani Skarbnik o przygotowanie wariantu obejmującego możliwość wprowadzenia wypłaty diet stałych dla radnych.    
Komisja jednocześnie zasugerowała, aby ponadplanowe posiedzenia komisji były konsultowane z Przewodniczącym Rady Miejskiej. 
             
Ad.8. W wolnych wnioskach Komisja ustaliła, żeby na swoje następne posiedzenie zaprosić Komendanta Powiatowego Policji celem omówienia spraw związanych z transportem dzieci do Włościborza. 


 Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.

 

                                                                                         Przewodniczący Komisji
                                                                                            Kazimierz Drogowski


protokołował:
Tomasz Dix
     
                                                                
                                                                                         

 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (16 maja 2011)
Opublikował: Katarzyna Włodarczak (14 lipca 2011, 11:24:32)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1236