Protokół Nr 9/07


Protokół Nr 9/07
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 10 maja 2007r.



W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszony gość: Pracownik Samodzielnego Stanowiska ds. Rolnictwa, Leśnictwa i Zadrzewień Jarosław Dera.



Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Henryk Dziarnowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Ostateczne stanowisko w sprawie możliwości zagospodarowania drogi w Chmielnikach.
  3. Opinia w sprawie sprawozdania z realizacji Programu Ochrony Środowiska.
  4. Zmiana regulaminu utrzymania porządku i czystości w Gminie.
  5. Zatwierdzenie maksymalnych stawek za składowanie nieczystości i oczyszczanie
  6. Wolne wnioski i zakończenie.

W/a porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.


W punktach Ad.4. i Ad.5. uczestniczyła również Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej oraz :
- Przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Cyganek
- Zastępca Burmistrza Marek Zieńko
- Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
- Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich Bogumiła Bławat
- Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
- Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Jozef Cyra
- Kierownik Wydziału Zakładu Gospodarki Komunalnej Grzegorz Kiełbasiński



Ad.2. Komisja, po dyskusji, podtrzymała jednogłośnie swoje uprzednie stanowisko w sprawie możliwości rozwiązania sporu w zakresie zagospodarowania gminnej drogi przebiegającej przez nieruchomość rolną w Chmielnikach 4 tj.:

Stwierdzono ponownie, iż istnieje możliwość polubownego rozwiązania sprawy tj. w szczególności poprzez wytyczenie nowej drogi w terenie pomiędzy nieruchomościami rolnymi Pana  i Państwa  . Rozwiązanie takie umożliwi swobodny przejazd nową drogą przez wszystkich mieszkańców, korzystających obecnie z drogi gminnej przedzielającej zabudowania Pana Niemczyka.
Takie rozwiązanie spowoduje:


  1. Możliwość skierowania w przyszłości ruchu kołowego na drogę równoległą do drogi przebiegającej przez zabudowania  .
  2. Do chwili protokolarnego oddania nowej drogi do użytku, nie należy wyłączać z ruchu drogi wewnątrz nieruchomości Pana  .
  3. Utwardzenia nowopowstałej drogi dokona Pan   (kwestię pozyskania materiału na utwardzenie drogi należy omówić z Sołtysem Świdwia – ewentualny dodatkowy transport tłucznia).

Komisja sugeruje ponadto, aby uzyskać od Pana Niemczyka pisemne zobowiązanie, iż utwardzi nowo powstałą drogę we własnym zakresie.

Komisja skieruje odpowiednie pismo w w/w sprawie do referatu Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego celem nadania dalszego toku sprawie.



Ad.3. Pan Dera przedstawił szczegółowo Komisji sprawozdanie z realizacji Programu Ochrony Środowiska w Gminie Sępólno Krajeńskie.

Komisja nie wniosła uwag do realizacji w/w programu.



Ad. 4. Na wstępie Pan Zieńko poinformował, iż proponowane zmiany w regulaminie wynikają z konieczności określenia w nim szczegółowych zasad wydawania koncesji na wywóz nieczystości stałych i płynnych. W zasadach przede wszystkim należy określić wymagania dotyczące wyposażenia technicznego (posiadanie odpowiednich specjalistycznych pojazdów, pojemników lub worków). Podmioty ubiegające się o koncesje powinny ponadto spełniać wymagania w zakresie prowadzenia zabiegów sanitarnych i porządkowych oraz posiadanie zezwolenia na wywóz nieczystości określonych odpowiednimi kodami).
Następnie Pan Dera i Pani Bławat przedstawili Komisjom propozycje zmian w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie w zakresie szczegółowych wymagań udzielania koncesji.
Do przedstawionych zapisów Komisje nie wniosły zastrzeżeń.
Pan Tomas zaproponował, aby w regulaminie określić, iż zabrania się sytuowania bazy samochodów asenizacyjnych na terenie zabudowy jednorodzinnej.
Komisje zaakceptowały powyższą propozycję.
Pan Tomas zasugerował także, aby podmioty wywożące nieczystości były zobowiązane do odkażania pojemników.
Pan Zieńko zasygnalizował problem z możliwością odbioru nieczystości przez wysypisko we Włościbórku. Zakład gospodarki Komunalnej posiada zezwolenie na odbiór nieczystości tylko określonego rodzaju, nie może np. odbierać nieczystości typu baterie czy odpady wielkogabarytowe. Pan Kiełbasiński dodał, iż np. składowanie odpadów podlegających biodegradacji musi zapewnić Gmina (tzw. kompostowniki).



Pan Jagodziński stwierdził, iż w regulaminie powinny być określone czynności kontrolne wobec mieszkańców w zakresie wywozu nieczystości. Pan Dera poinformował, iż takie zapisy są określone w ustawie.

Połączone Komisje, ostatecznie, po naniesieniu poprawek, zaopiniowały pozytywnie nowelizację regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie.



Ad.5. Pan Zieńko poinformował, iż istnieje konieczność określenia w formie uchwały maksymalnych stawek składowania nieczystości stałych oraz wywozu nieczystości płynnych.
Na wstępie Pan Kiełbasiński poinformował, iż obecna cena składowania nieczystości na wysypisku we Włościborku wynosi za tonę 65zł. + opłata środowiskowa czyli w sumie około 77,50zł. Pan Tomas nadmienił, iż stawka jest ustalana przez Zakład Gospodarki Komunalnej. Pan Tomas nadmienił, iż poważniejszym problemem będzie rozliczanie nieczystości płynnych bowiem obecna stawka zawiera także koszty ich wywozu.
Pan Cyra zakwestionował możliwość ustalenia właśnie teraz stawki maksymalnej, zgodnie z odpowiednią ustawą stawki ustala się raz w roku od miesiąca stycznia. Pan Tomas natomiast zwrócił uwagę, iż należało by ustalić jedynie maksymalna stawkę oczyszczenia ścieków, bez wliczania kosztów transportu. Ta stawka wynosi 2,73zł. brutto za oczyszczenie 1m3 i taką maksymalną stawką należy ustalić.

Po dyskusji połączone Komisje:

- zaopiniowały pozytywnie maksymalną stawkę składowania nieczystości w wysokości 65zł. za tonę + opłata środowiskowa w zależności od asortymentu dostarczanych nieczystości.
- zaopiniowały maksymalną stawkę za oczyszczenie nieczystości płynnych w wysokości 2,73zł.



W związku z brakiem wolnych wniosków Przewodniczący zakończył posiedzenie.




Przewodniczący Komisji
Henryk Dziarnowski


protokołował:
Tomasz Dix








metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (10 maja 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (29 lutego 2008, 08:32:24)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (17 maja 2023, 09:29:36)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 986