Protokół Nr 43/06

Protokół  Nr 43/06
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 17 stycznia 2006r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:

  1. Skarbnik Gminy Urszula Lange
  2. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej Zbigniew Tymecki
  3. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Dariusz Wojtania
  4. Kierownik Referatu Spraw Organizacyjnych Bożena Strąpoć
  5. Księgowa ZOOS Renata Noga

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji.
  3. Opinia Komisji w sprawie uchwały Rady Miejskiej dot. programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi.
  4. Dyskusja na temat podziału środków finansowych w oświacie.  
  5. Opinia Komisji w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  6. Opinia w sprawie uchwały Rady Miejskiej dot. ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Sępólna Krajeńskiego.
  7. Wolne wnioski i zakończenie.
     
                W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.

Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 42/05 ze swojego ostatniego posiedzenia w dniu 28 grudnia 2005r. 
 
Ad.3.  Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi.
Pani Skarbnik Gminy nadmieniła, iż w/w program jest uchwalany corocznie, jest więc kontynuacją programu zatwierdzonego w roku ubiegłym. 
 
Ad.4. Dyrektor ZOOS Pan Zbigniew Tymecki przedstawił Komisji tryb i zasady podziału środków na wydatki związane z prowadzeniem gminnej oświaty w rozbiciu na poszczególne placówki oświatowe (szczegółowa informacja w tym zakresie stanowi załącznik do niniejszego protokołu)  Podkreślil, iż gros środków przeznaczanych jest na wynagrodzenia (około 80-85%). Nadmienił, iż problemy związane z niedoborami finansowymi wystepującymi w niektórych placówkach spowodowane są przede wszystkim nie mieszczeniem się poszczególnych szkół w standardach wypracowanych przez Gminę (istnieje przekroczenie etatów). Dodał, iż w skali Gminy jest za dużo około 11 etatów (na jeden etat rocznie na płace przyjmuje się kwotę 40tys.zł.). Przeetatyzowanie wynika częściowo z niezbyt prawidłowej organizacji pracy w szkołach. Pan Tomas zapytał, czy od nowego roku szkolnego można przewidzieć możliwość zniżki etatów w szkołach nie mieszczących się w standardach. Pan Tymecki odpowiedział, iż rzeczywiście w niektórych szkołach powinny nastąpić zmiany organizacyjne, są w tej sprawie przygotowane odpowiednie pisma.
 
Komisja w dalszej części podjęła temat nad funkcjonowaniem Szkoły Podstawowej w Zalesiu, jako znajdującej się w najtrudniejszej sytuacji finansowej (bardzo duży niedobór środków). Pan Tymecki powiedział, iż w obecnej sytuacji finansowej istnieje kilka teoretycznych wariantów dalszego funkcjonowania w/w szkoły. Warianty obejmuja m.in. mozliwość prowadzenia szkoły przy znacznym ograniczeniu wydatków (łączenie oddziałów), prowadzenie szkoły przez stowarzyszenie, podporządkowanie filialne szkoły Zespołowi Szkół w Wałdowie a w najgorszym przypadku nawet likwidację szkoły.
 
W dalszej części Pan Tymecki poinformowal Komisję o wniosku dotyczącym propozycji finansowania dwóch istniejących etatów w ZOOS, nie jak do tej pory z budżetu szkół, lecz z budżetu Gminy. Nadmienił, iż poruszył już ten temat na naradzie kadry kierowniczej Urzędu, na tej naradzie Burmistrz zasugerował aby temat podjęła Komisja Oświaty, Kultury Sportu i Turystyki Rady Miejskiej.
 
Komisja, podsumowując, stwierdziła zasadność prowadzenia działań zmierzających do reorganizacji pracy w szkołach nie mieszczących się w gminnych standardach oświatowych – jako podstawowego środka regulującego prawidłowe finansowe funkcjonowanie szkół.  
 
Komisja przyjęła do wiadomości informację przedstawioną przez Pana Tymeckiego, zastrzegając jednocześnie iż podejmie temat funkcjonowania gminnej oświaty na jednym z kolejnych posiedzeń.      
    
Ad.5. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Pan Wojtania przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006r.
 
Komisja, po zapoznaniu się z projektem w/w uchwały zwróciła uwagę na wysokość diet, jakie otrzymują członkowie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Kierownik wyjaśnił, iż procentowe stawki diet ustala Rada Miejska, diety są wypłacane tylko za posiedzenia Gminnej Komisji natomiast nie wypłaca się ich za uczestnictwo w pracach poszczególnych podkomisji jak również dokonywanie kontroli legalności sprzedaży alkoholu.
Pan Wojtania wyjaśnił również sprawę związaną z kosztami, jakie są ponoszone w związku z zajmowaniem pomieszczenia przez Gminną Komisję w budynku przy ul. Szkolnej. Nadmienił, iż celowość zajmowania tego pomieszczenia przez Komisję polega na fakcie, iż osoby kierowane na leczenie odwykowe mają ułatwiony dostęp do służb terapeutycznych
( pomieszczenie terapeuty mieści się w tym samym budynku).
Pan Tomas zwrócił uwagę na fakt ujmowania w Programie coraz mniejszych środków z przeznaczeniem na dofinansowanie klubu MLKS „Krajna”. Pan Wojtania wyjaśnil, iż związane jest to z ostroznym planowaniem wydatków w w/w Programie. 
 
Komisja, po wyjaśnieniach Pana Wojtanii przyjęła do wiadomości projekt Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006r.
 
Pan Jagodziński zasugerował, aby wydatki związane z zasadami wypłat diet dla Gminnej Komisji przeanalizowała Komisja Rewizyjna. Powyższe dotyczy również zasad organizowania obozów profilaktycznych dla dzieci (np.w Funce). Pan Cyganek, będący Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej, poinformował, iż w/w Komisja ujęła analizę wydatków Programu w swoim planie pracy na bieżący rok.   
 
Ad.6. Kierownik Referatu Organizacyjnego Pani Strąpoć przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Sępólna Krajeńskiego.
Pani Strąpoć nadmieniła, iż proponuje się zwiększenie wynagrodzenia Burmistrza zgodnie ze wskaźnikiem inflacji (1,5%)
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.

Ad.7. W wolnych wnioskach Komisja postanowiła, iż zwróci się do Dyrektora Sępoleńskiego Domu Kultury o przedstawienie finansowego rozliczenia balów sylwestrowych zorganizowanych w SDK, WDK Wałdowo i WDK Lutowo.
 
 
 
            Po wyczerpaniu porządku posiedzenia Przewodniczący zamknął obrady.

Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas

protokołował:
Tomasz Dix 
 
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (17 stycznia 2006)
Opublikował: Tomasz Dix (1 września 2006, 10:46:39)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1011