Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 9/2011 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 12 maja 2011 r.
Protokół Nr 9/2011
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 12 maja 2011r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde
2. Burmistrz – Waldemar Stupałkowski
3. Radny – Robert Grochowski
4. Członek Zarządu Osiedla nr 1 – Marek Chart
5. Członek Zarządu Osiedla Nr 2 – Józef Cyra
6. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Jarosław Dera
7. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej – Julita Zwiefka
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołów z miesiąca kwietnia;
3. Omówienie spraw związanych z wypracowaniem kryteriów modernizacji ulic na terenie miasta;
4. Omówienie spraw związanych z możliwością współfinansowania remontu budynku ośrodka zdrowia przy ul. Szkolnej;
5. Informacja w zakresie sprzedaży mienia komunalnego;
6. Sprawy wymagające akceptacji Komisji:
a) rozpatrzenie wniosków Komitetów Organizacyjnych wsi Wysoka Kraj. i Wiśniewka w sprawie inicjatyw lokalnych;
b) opinia w sprawie wniosku dot. zakupu gruntów rolnych w Iłowie (wniosek Pani …………);
c) opinia w sprawie możliwości wydzierżawienia działki w Lutówku (wniosek Państwa …………….);
d) opinia w sprawie wykupu pasa gruntu oraz nieodpłatnego przejęcia drogi w Dziechowie (wniosek Panów …………………);
e) opinia w sprawie możliwości wykupu działki w Lutowie (wniosek Pana …………);
f) opinia w sprawie możliwości wymierzenia i sprzedaży gruntu przed posesją na Osiedlu Leśnym (wniosek Pani ………..);
g) opinie w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych (wnioski Pani ……… i Pani ……………);
7. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad. 2. Komisja, po naniesieniu poprawek zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich dwóch poprzednich posiedzeń w miesiącu kwietniu.
Ad.3. Na wstępie Burmistrz przedstawił Komisji propozycje kryteriów, jakie można zastosować przy ustaleniu kolejności prowadzenia inwestycji drogowych tj. :
1) Pełne uzbrojenie
2) Ilość mieszkańców zamieszkujących przy danej ulicy
3) Środki zewnętrzne (deklaracje przedsiębiorców, mieszkańców, środki zewnętrzne)
4) Kryterium czasowe
5) Procent nasycenia drogami gminnymi
6) Opracowania dokumentacyjne, obecnie są opracowane dokumentacje techniczne:
- ulic Zakątek, Na Skarpie, łączniki ul. Letniskowej i Plażowej
- schetynówki (ul. Przemysłowa, Komierowska, 27 stycznia)
- parking przy kościele
- pawilony przy Placu Przyjaźni (schody + place)
- ul. Broniewskiego
- ul. Odrodzenia (wewnątrz osiedla)
- Os. Słowackiego
Dodał, że istnieją ponadto deklaracje mieszkańców i przedsiębiorców o dofinansowaniu utwardzenia ulic Tartacznej i Mickiewicza (szczegółowy zakres zawiera załączona do niniejszego protokołu deklaracja o stanie dróg gminnych).
Nadmienił, że w mieście jest około 8km. gminnych dróg nieutwardzonych, przyjmując że utwardzenie kilometra wynosi około 1mln.zl. to utwardzenie wszystkich dróg wyniosłoby około 8 mln.zł.
Odnosząc się natomiast do dróg na terenie wiejskim stwierdził, że gmina rocznie może dokonać utwardzenia jednej drogi (w tym roku droga Wałdówko – Wilkowo – oczekiwana jest decyzja czy będzie współfinansowanie z FOGR-u). Drogi wiejskie są ponadto corocznie „łatane” tłuczniem. W mieście natomiast zasadnym byłoby wytypowanie odcinków dróg do utwardzenia.
Komisja przystąpiła następnie do dyskusji n/t wypracowania kryteriów modernizacji dróg na terenie miasta.
Pan Rohde zauważył, że warto się zastanowić nad możliwością utwardzenia drogi przy spółce „Duko”. Pan Drogowski powiedział, że istnieje wiele potrzeb w zakresie utwardzenia dróg, np. ulica Krasickiego i ul Konopnickiej, która jest zalewana przed wody opadowe. Również należy pomyśleć o utwardzeniu ul. Sawickiej, po uprzednim sporządzeniu dokumentacji. Pan Grochowski zwrócił uwagę na konieczność utwardzenia ul. Chopina, jest długa i newralgiczna ze względu na swoje połączenia, mieszkańcy domagają się zrobienia nawierzchni. Pan Drogowski wskazał również ul. Targową, co pozwoliłoby połączyć drogi powiatowe. Pan Chart wskazał ul. Krasickiego. Pani Miczko również stwierdziła, że należy zacząć utwardzanie od ul. Krasickiego. Pan Cyra opowiedział się za utwardzeniem ul. Chopina. Pan Grochowski powiedział, że należy przede wszystkim utwardzać tam, gdzie jeszcze nie ma nawierzchni, remonty mogą poczekać na później. Pan Dudek wskazał, że ul. Tartaczna to nieużytki, gdyby utwardzić nawierzchnię, to być może udałoby się pozyskać przedsiębiorców, którzy w tej ulicy utworzyliby działalność gospodarczą. Pan Dera poinformował, że konkurs na schetynówkę będzie rozpisany w miesiącu wrześniu, ewentualnie pozyskane środki obejmą rok 2012. Dlatego w tym roku warto raczej pomyśleć o ul. Krasickiego i Tartacznej. Pan Grochowski i Pani Miczko wskazali na ten rok właśnie ul. Krasickiego. Pan Drogowski również stwierdził konieczność utwardzenia ul. Krasickiego, również Tartacznej, nadmienił że jeśli by w tym roku realizować ul. Tartaczną to na rok następny należy ująć ul. Krasickiego. Pan Rohde powiedział, ze zasadnym byłoby również utwardzenie „trójkąta” nawierzchni na Os. Słowackiego przy pawilonach handlowych.
Burmistrz, po dyskusji zwrócił się do Komisji o wypracowanie stanowiska w zakresie kolejności prowadzenia prac drogowych.
Komisja przystąpiła do głosowania. Komisja jednogłośnie opowiedziała się za wykonaniem jeszcze w tym roku poniższych prac inwestycyjnych:
1) sporządzić dokumentację i dokonać utwardzenia ul. Tartacznej;
2) sporządzić dokumentację na utwardzenie ul. Krasickiego;
3) utwardzić nawierzchnię przy pawilonach handlowych na Os. Słowackiego.
W dalszej kolejności, w ramach posiadanych środków, powinno nastąpić utwardzenie ul. Chopina i ul. Sawickiej.
Ad.4. Burmistrz omówił sprawy związane z możliwością współfinansowania remontu budynku ośrodka zdrowia przy ul. Szkolnej. Poinformował, że „Spamed” zwrócił się z wnioskiem o akceptację I etapu modernizacji budynku przychodni lekarskiej przy ul. Szkolnej obejmującej:
- wymianę stolarki drzwiowej
- powiększenie otworów drzwiowych
- modernizację węzłów sanitarnych wraz z dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych
- wymianę instalacji elektrycznej wraz z dostosowaniem systemów wewnątrz telekomunikacyjnych
- przebudowę i modernizację punktu obsługi pacjenta
- wykonanie posadzek wewnętrznych budynku
- gruntowanie i malowanie powierzchni wewnętrznych
- ułożenie posadzki jednobarwnej (schody wejściowe)
Burmistrz nadmienił, że „Spamed” zwraca się ponadto o partycypowanie przez Gminę w kosztach remontu.
Komisja, po dyskusji, jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała możliwość partycypacji w kosztach remontu poprzez refundację kosztów materiałów na trwałe wbudowanych w lokal. Maksymalna kwota refundacji w wysokości do 30tys.zł. zostanie odliczona z wymiaru czynszu po wykonaniu remontu i jego odbiorze, po przedstawieniu faktur.
Pan Drogowski zauważył, że istnieją trudności we współpracy pomiędzy „Spamedem” i szpitalem Powiatowym. Burmistrz zasugerował, aby sprawy z zakresu współpracy omówić na posiedzeniu Komisji Oświaty.
Ad.5. Pan Dera przedstawił Komisji informację w zakresie sprzedaży mienia komunalnego (informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Komisja przyjęła informację jednogłośnie do wiadomości.
Pan Drogowski zwrócił się do Pana Dery, aby na posiedzenie Komisji Budżetu i Handlu przygotował informację z bieżącego wydatkowania środków w dziale gospodarki komunalnej.
Ad.6. a) Pani Zwiefka przedstawiła Komisji wnioski Komitetów Organizacyjnych wsi Wysoka Kraj. i Wiśniewka w sprawie inicjatyw lokalnych (dotyczy dofinansowania organizowanej działalności – szczegóły dot. inicjatyw znajdują się w załączonych pismach).
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała możliwość dofinansowania w ramach złożonych wniosków, z jednoczesnym wskazaniem, że organizacje społeczne, jakimi są komitety mogą się również zwracać o dofinansowanie ze środków funduszy sołeckich.
Ad.6. b) Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Pani ……….. w sprawie możliwości zakupu gruntów rolnych w Iłowie.
Komisja zaopiniowała wniosek jednogłośnie negatywnie, podtrzymując tym samym stanowisko Rady Soleckiej Iłowa.
Ad.6. c) Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Państwa ………………. w sprawie możliwości wydzierżawienia działki w Lutówku (teren zadrzewiony choinkami).
Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez Radę Sołecka Lutówka, ze wskazaniem jednak możliwości tylko wydzierżawienia działki, bez możliwości wykupu. Komisja oczekuje opinii Rady Sołeckiej, celem ponownego rozpatrzenia wniosku na swoim kolejnym posiedzeniu.
Ad.6 d) Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Panów ………………. w sprawie możliwości wykupu pasa gruntu oraz propozycji nieodpłatnego przejęcia przez Gminę drogi w Dziechowie.
Komisja zaopiniowała wniosek jednogłośnie pozytywnie, podtrzymując tym samym stanowisko Rady Sołeckiej Dziechowa.
Ad.6 e) Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Pana …………… w sprawie możliwości wykupu działki w Lutowie.
Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez Radę Sołecką Lutowa.
Ad.6. f) Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Pani …………. w sprawie możliwości wymierzenia i wykupu gruntu przed posesją na osiedlu Leśnym.
Komisja zaopiniowała wniosek jednogłośnie negatywnie, podtrzymując tym samym stanowisko Zarządu Osiedla Nr 2.
Ad.6.g) Pan Dera przedstawił Komisji wnioski Pani ……….. i Pani ……….. w sprawie możliwości wykupu lokali mieszkalnych.
Komisja:
- zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie wniosek Pani ………….
- stwierdziła możliwość wykupu lokalu mieszkalnego przez Panią …………….. po uregulowaniu zaległości płatniczych
Ad.7. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pani Wańke poinformowała o bardzo niskim stanie ciśnienia wody w Radońsku. Pani Miczko wyjaśniła, że nastąpiła awaria pompy ciśnieniowej, sytuacja potrwa jeszcze, dwa, trzy dni.
- Pan Dudek przypomniał swój wniosek z poprzedniego posiedzenia, dotyczył on nie tylko wycięcia zakrzewień ale także konieczności naprawy schodów prowadzących na ul. Polną.
- Pan Drogowski wskazał konieczność wyczyszczenia dna rzeki. Pan Dera poinformował, że w tej sprawie wystąpiono do Zarządu (Melioracji) nie uzyskano jeszcze odpowiedzi na pismo. Nadmienił, że natomiast dokonano oczyszczenia dna na odcinku od mostu do byłego młyna.
- Pan Drogowski wskazał konieczność doprowadzenia do odpowiedniego oznakowania ulic Ratuszowej i Kościelnej. Przy ulicy Ratuszowej tamują ruch zawsze te same samochody, ulica musi być przejezdna.
- Pan Drogowski poruszył sprawę obchodów świąt państwowych, w tym roku władze gminy zlekceważyły obchody zarówno święta 1 maja jak i 3 maja.
- Pan Drogowski zauważył, że niedopuszczalną sytuacją jest że radni dowiadują się o niektórych rzeczach dot. gminy z gazet a nie od urzędników (sprawa złożenia wniosku na modernizację zakupionego budynku przy ul. Przemysłowej).
- Pan Dudek zapytał o kwestię możliwości usytuowania chodnika na odcinku ul. 27 stycznia, uczęszczanego przez pieszych. Pan Dera odpowiedział, że wniosek może zostać zrealizowany niejako przy okazji budowy schetynówki.
- Pan Dudek zapytał o zasady działania instytucji, która ma dopiero powstać (OSiR), czy będzie ona zarządzać także takimi obiektami jak budynek przy ul. Jeziornej i inkubatorem przedsiębiorczości. Pan Rohde wyjaśnił, że w sprawie działania OSiR-u odbyło się dopiero pierwsze spotkanie organizacyjne.
- Pan Drogowski wskazał konieczność wymalowania oznakowania poziomego przy ul. Studziennej.
- Pan Nikel zapytał, kiedy będą malowane przejścia dla pieszych na drodze krajowej. Pan Dera odpowiedział, że prawdopodobnie malowanie nastąpi w miesiącu czerwcu.
- Pani Miczko zapytała kiedy zostanie naprawiony chodnik przy wjeździe do byłej mleczarni oraz przy posesji Pana Barabasza na ul. Sienkiewicza. Wskazała, że istnieje utwardzenia materiałem z odzysku, pozyskanym z Zakładu Gospodarki Komunalnej. Pan Dera powiedział, że prace mogą zostać wykonane w ramach inwestycji naprawy chodników przy drodze krajowej. Obecnie Urząd oczekuje w tej sprawie odpowiedzi z Generalnej dyrekcji Autostrad i Dróg.
- Pani Miczko zapytała o możliwość wycięcia bądź przycięcia drzewa (lipy) znajdującej się na posesji Pana Rzepińskiego. Pan Dera wyjaśnił, że to właściciel powinien zwrócić się z wnioskiem o usunięcie drzewa, jednak usunięcie wymagałoby wniesienia odpowiedniej opłaty, możliwe jest jednak dokonanie odpowiedniego przycięcia gałęzi drzewa.
- Pan Dera, na pytanie Pani Miczko, poinformował, że obecnie został wykonany projekt organizacji ruchu jednokierunkowego na ul. Polnej, realizacja projektu czeka na proceduralne wdrożenie.
- Pani Miczko zapytała o podjęte działania w sprawie stwierdzenia posiadania przez mieszkańców umów na wywóz nieczystości ciekłych. Pan Dera wyjaśnił, że Urząd wystąpił już uprzednio do Zakładu Gospodarki Komunalnej o przesłanie wykazu osób posiadających umowy, obecnie Urząd wystąpił odpowiednio o wykaz w zakresie wywozu nieczystości stałych. Po uzyskaniu informacji rozpocznie się kontrola w zakresie wywozu nieczystości płynnych i stałych.
- Pan Nikel zwrócił uwagę na konieczność ”podsypania” celem prawidłowego ułożenia płytek znajdujących się z kierunku przejścia z Urzędu Miejskiego do siedziby ZUS.
- Pani Miczko wskazała konieczność naprawy „zapadniętych” płyt chodnikowych przy ul. 27 stycznia.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
Przewodnicząca Komisji
Anna Miczko
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (12 maja 2011)
Opublikował: Katarzyna Włodarczak (15 lipca 2011, 07:55:16)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1604