Protokół Nr 31/08 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 11 września 2008r.


 
Protokół Nr 31/08
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 11 września 2008r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 – Kazimierz Drogowski
2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 – Józef Cyra
3. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera   
 
 
            Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
 
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołów z dwóch poprzednich posiedzeń. 
  3. Opinia w sprawie możliwości zakupu działki przez Pana  .
  4. Przeprowadzenie wizji lokalnych w sprawach:
    - zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę mieszkaniową, działalność produkcyjno
    – usługową oraz ubojnię w Sikorzu.
    - możliwości wykupu działki przez wspólnotę mieszkaniową przy ul. Koronowskiej 4.  
    - możliwości zakupu pasa ziemi przy ul. Baczyńskiego 1 przez Pana  .
  5. Podjęcie opinii w w/w sprawach.
  6. Opinia w sprawie wniosku o zmianę miejscowego planu zagospodarowania terenu  przy ulicy Targowej i ulicy Chopina.
  7. Opinia w sprawie propozycji sprzedaży działki gminie przez Państwa 
  8. Opinia w sprawie ustanowienia służebności gruntowej dla  Powiatowego Inspektoratu Weterynarii.
  9. Opinia w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych:
    - Pani   (Os. Leśne 28/4)
    - Panu  (ul. Sienkiewicza 38/2)
    - Pani   (Plac Wolności 19/7)
  10. Przyjęcie do wiadomości pisma Zarządu Osiedla Nr 2 w sprawie  wygospodarowania środków na modernizację Osiedla Odrodzenia.
  11. Opinia w sprawie możliwości uhonorowania medalisty olimpijskiego.
  12. Wolne wnioski i zakończenie.    
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich dwóch poprzednich posiedzeń w dniach 7 i 19 sierpnia 2008r.
 
Ad.3. W tym punkcie uczestniczył Pan .
Na wstępie Pan Dera przypomniał, że Pan  został zaproszony na posiedzenie Komisji celem uszczegółowienia informacji, w związku ze złożonym wnioskiem o kupno działki Nr 4, znajdującej się za nieruchomością spółki „Agroma” w Sępólnie Krajeńskim. Przede wszystkim informacje maja dotyczyć szczegółowego zakresu inwestycji, jaką chce prowadzić Pan  na terenie w/w działki.
Pan  poinformował, że obecnie prowadzi w kilku punktach działalność, polegającą na produkcji i montażu konstrukcji stalowych. Prowadzona przez niego firma jest rozwojowa, zakupił już uprzednio działki od spółki „Lux Wood”, teraz zamierza wykupić działkę przyległą, należącą obecnie do Gminy. Zakup działki umożliwi mu swobodny dostęp do transportu kolejowego (a tym samym możliwość zapewnienia łatwego dostarczania i odbioru materiałów stalowych). Nadmienił, że umożliwienie zakupu działki na pewno przyciągnie inwestorów a także zapewni powstanie nowych miejsc pracy. Nadmienił, że jedynym jego zamiarem jest prowadzenie na działce wskazanej działalności, na pewno nie ma intencji sprzedaży działki z zyskiem.
Komisja przystąpiła do zadawania pytań.
Pani Miczko zapytała o liczbę osób, które znajdą zatrudnienie w firmie Pana  .
Pan   odpowiedział, że minimalnie będzie to około 100 osób, nadmienił że jego firma zapewnia prowadzenie szkoleń w zakresie dostosowania kwalifikacji do prowadzonej produkcji.
Pan Tomas zaznaczył, że Komisja jedynie opiniuje wniosek o sprzedaż, jego zbycie nastąpi  zgodnie z obowiązującą procedurą tj. w drodze przetargu nieograniczonego.
Pan Cyra zapytał o czasokres jaki minie od ewentualnego zakupu działki do momentu rozpoczęcia produkcji. Pan  wyjaśnił, że w przypadku zakupu działki będzie rozważał możliwość podłączenia mediów, następnym działaniem będzie opracowanie szczegółowej koncepcji zagospodarowania. Rozpoczęcie produkcji, po dokonaniu tych czynności, powinno rozpocząć się za około 3 – 4 lata.
 
Komisja, po wyjaśnieniach Pana  , wyraziła zadowolenie z faktu zamiaru wprowadzenia na teren gminy kolejnej inwestycji. Komisja wobec powyższego zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie wniosek Pana  w sprawie możliwości wykupu działki.
Pan Tomas zasugerował, aby Pan Barłóg uczestniczył podczas Sesji Rady Miejskiej, na której zapadnie uchwała w sprawie sprzedaży przedmiotowej działki – celem udzielania wyjaśnień.
 
 
Ad.5. Komisja, po przeprowadzeniu wizji lokalnych:
1) w sprawie możliwości zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę mieszkaniową, działalność produkcyjno – usługową oraz ubojnię w Sikorzu – Komisja stwierdziła, że przedmiotowym terenem, który ma być objęty zmianą w planie na zabudowę mieszkaniowo - usługową, jest teren w kierunku działki leśnej, który uprzednio określono jako teren pod ubojnię. Komisja, stwierdzając, że na przedmiotowym terenie występują działki określone jako drogi – wskazała jednogłośnie konieczność określenia kosztów przejęcia dróg, które ewentualnie miałyby stanowić część terenu zabudowy mieszkaniowej wraz z działalnością produkcyjno – usługową.              
2) możliwości wykupu działki nr 122/4 przez wspólnotę mieszkaniową przy ul. Koronowskiej 4, celem umożliwienia im dojazdu do wskazanej posesji – Komisja jednogłośnie opowiedziała się  jedynie za możliwością sprzedaży wspólnocie działki znajdującej się po przeciwnej stronie wnioskowanej działki nr 122/4, tj. działki stanowiącej obecnie pas zieleni. Zdaniem Komisji dojazd do posesji mieszkańców wspólnoty mieszkaniowej ulicy Koronowskiej 4 zapewni działka gminna, stanowiąca wjazd (drogę do posesji) znajdująca się we wspólnym użytkowaniu.                
3) możliwości zakupu pasa ziemi przy ul. Baczyńskiego 1 przez Pana   – Komisja jednogłośnie opowiedziała się za uzyskaniem w tej sprawie opinii Zarządu Osiedla Nr 2, sugerując jednocześnie doprowadzenie przez zainteresowanego wyłączenia gruntu, jako terenu leśnego.      
 
 
Ad.6. Pani Barabach przedstawiła Komisji wniosek o zmianę miejscowego planu zagospodarowania terenu przy ul. Targowej i ul. Chopina. (dotyczy działek nr 429/1, 429/3 i 429/4 w okolicy byłej bazy PKS – możliwość zabudowy działek obiektem handlowo – usługowym).
Pan Rózga zapytał, jaki byłby koszt zmiany w planie. Pani Barabach odpowiedziała, że około 15 – 20tys.zł.
Pan Tomas opowiedział się za odrzuceniem wniosku, jego zdaniem Rada powinna utrzymywać przyjęte koncepcję, uprzedni wniosek o utworzenie marketu został odrzucony.
Pani Miczko zasugerowała, że w przeciwieństwie do osiedla nr 2 na osiedlu nr 1 nie ma żadnego marketu, co jest uciążliwe dla mieszkańców.
Komisja ostatecznie skierowała wniosek do zaopiniowania przez Zarząd Osiedla Nr 1.
 
 
Ad.7. Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Państwa  z Sępólna Kraj. w sprawie propozycji zakupu przez gminę działek przy ul. Komierowskiej. Nadmienił, że proponowana cena wynosi 30zł. za 1m2. Pan Cyra stwierdził, że jeśli oferta jest korzystna to warto kupić grunt pod budowę wysokościowe budownictwo mieszkalne. Pan Dera wyjaśnił, że obecnie metr gruntu pod budownictwo kosztuje około 50zł. 
Pan Dziarnowski zwrócił uwagę, że należy rozważyć czy grunt będzie gminie naprawdę potrzebny.           
Komisja ostatecznie, po głosowaniu niejednogłośnie opowiedział się za możliwością prowadzenia negocjacji z Państwem   w zakresie ceny gruntu  (3 głosy „za” powyższym rozwiązaniem, przy 2 głosach „wstrzymujących się).
 
 
Ad.8. Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w sprawie ustanowienia przez gminę na działce nr 13/5 służebności gruntowej dla tej instytucji celem umożliwienia swobodnego dojazdu do jej siedziby.
Pan Dera wyjaśnił, że obecnie istnieje propozycja Urzędu, aby udostępnić drogę bez jej obciążania służebnością gruntową (do momentu objęcia działki planami zagospodarowania).
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za w/w propozycją.       
 
Ad.9. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprzedaż lokali mieszkalnych najemcom:
- Pani   (Osiedle Leśne 28/4)
- Panu  (ul. Sienkiewicza 38/2)
- Pani   (Plac Wolności 19/7)                   
 
 
Ad.10. Pan Dera przedstawił Komisji pismo Zarządu Osiedla Nr 2 w sprawie możliwości dokonania prac modernizacyjnych na terenie osiedla nr 2, przede wszystkim w zakresie prac kanalizacyjnych, budowy nawierzchni oraz parkingów.
Komisja przyjęła jednogłośnie pismo do wiadomości, realizację wyszczególnionego w piśmie zakresu prac modernizacyjnych pozostawiając w gestii Urzędu Miejskiego.
 
 
Ad.11. Pan Dera poinformował o propozycji radnego Tomasa w sprawie uhonorowania medalisty olimpijskiego Pana  . W tej sprawie wpłynął formalny wniosek klubu „Przymierza dla Krajny” sugerujący przekazanie medaliście działki budowlanej. Pan Dera wyjaśnił, że niestety zgodnie z obowiązującym prawem, nie istnieje taka możliwość, należy bowiem zachować odpowiednią procedurę przetargową.
Komisja jednogłośnie upoważniła Pana Derę do rozpoznania, w jakiej formie można uhonorować Pana  .                         
 
 
Ad.12. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Rózga zapytał o opinię Zarządu Osiedla Nr 1 w sprawie możliwości bądź pozostawienia obecnego przebiegu przejścia pomiędzy ul. Polną a ul. Jeziorną. Pan Drogowski odczytał zapisy z protokołu z posiedzenia Zarządu Osiedla, z których jednoznacznie wynika że mieszkańcy zdecydowanie opowiadają się za pozostawieniem obecnego przebiegu przejścia. Tym samym Zarząd Osiedla nr 2 jednogłośnie zaadoptował za utrzymaniem przejście w obecnej wersji.
- Pan Drogowski odczytał wnioski z powyższego posiedzenia Zarządu Osiedla Nr 2 obejmujące m.in. konieczność likwidacji znaku postoju powyżej 10minut przy wyjeździe z ul. Targowej, konieczność rozwiązania problemu parkowania samochodów ciężarowych na osiedlach domków jednorodzinnych, czy też zapewnienie środków budżetowych w przyszłorocznym budżecie na budowę kanalizacji na ulicy Sawickiej i Krasickiego.  Pan Drogowski przekazał wnioski do rozpatrzenia przez Kierownika Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa.      
Pan Tomas nawiązując do budowy kanalizacji, poinformował że klub radnych „Przymierze dla Krajny” przekazał Burmistrzowi możliwość zaciągnięcia kredytu na przeprowadzenie kompleksowej inwestycji budowy kanalizacji (koszt około 8mln.zł.)
- Pan Tomas poinformował, że tradycyjnie jak co roku odbędzie się spotkanie wszystkich radnych, sołtysów i przewodniczących zarządu osiedli – celem wskazania propozycji do projektu budżetu na następny rok. Nawiązując do obecnego budżetu, poinformował że jak na razie zadania inwestycyjne są prowadzone zgodnie z sugestiami wysuniętymi przez Komisję Gospodarki Komunalnej.
- Pan Tomas zapytał, kiedy handel na placu targowym zostanie przesunięty w kierunku rzeki. Pan Dera wyjaśnił, że obecny dzierżawca targowiska ma doprowadzić do przesunięcia miejsc targowych już w następnym tygodniu.
- Pani Miczko wskazała na nieporządek panujący przy posesji Pana  na Placu Przyjaźni. Poruszyła również problem konieczności odmalowania niewidocznych miejsc przejść dla pieszych na terenie miasta. Pan Dera odnośnie ostatniej sprawy wyjaśnił, że przejścia zostaną odmalowane, niestety to zadanie wymaga przeprowadzenia uprzednio procedury przetargowej, co wydłuży czas przeprowadzenia prac w tym zakresie.
- Pani Wańke wskazała fakt zalegania w wielu miejscach worków z nieczystościami. Pan Dera stwierdził, że problem jest trudny do rozwiązania, niestety nawet zamożni mieszkańcy wyrzucają nieczystości np. do lasów.
- Pan Cyra zapytał, kiedy Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska podejmie temat doprowadzenia do realizacji uchwały Rady w sprawie zasad utrzymania porządku i czystości w gminie. Pan Dziarnowski wyjaśnił, że temat zostanie podjęty po uzyskaniu od Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej odpowiednich informacji w zakresie wywozu nieczystości stałych i płynnych.                 
 
 
      Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie
 
                                                                                          Przewodniczący Komisji
                                                                                                   Edmund Rózga
protokołował:
Tomasz Dix
 
 
 
             
   
 
 
 
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (11 września 2008)
Opublikował: Administrator (8 grudnia 2008, 09:49:41)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 10:58:32)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 913