zamówienie na:

budowę ścieżki rowerowej wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą łączącą Gminę Sępólno Krajeńskie z Gminą Więcbork

zamawiający: Gmina Sępólno Krajeńskie
tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
nr sprawy: Irg 341/5/2010
wartość: poniżej kwot określonych w art. 11 ust.8 ustawy
termin składania ofert: 10 maja 2010  11:00
wynik postępowania: przetarg wygrało Konsorcjum : Lider: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe „AFFABRE” Sp. z o.o., ul. Inwalidów 1, 85-727 Bydgoszcz oraz Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „KOMBUD” Sp. z o.o., ul.Piwnika-Ponurego 1E, 85-791 Bydgoszcz oferując cenę za wykonanie zadania w wysokości 5.317.500,80 brutto. Uzasadnienie wyboru: Oferta jest najkorzystniejsza pod względem przyjętego kryterium - cena, spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1, brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków o których mowa wart. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz spełnia wymagania rozdziału X i XVI SIWZ. 




Sępólno Krajeńskie: Budowa ścieżki rowerowej wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą łączącą Gminę Sępólno Krajeńskie z Gminą Więcbork
Numer ogłoszenia: 96399 - 2010; data zamieszczenia: 23.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sępólno Krajeńskie , ul. Tadeusza Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3894210, faks 052 3894220.
•    Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-sepolno.pl
•    Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa ścieżki rowerowej wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą łączącą Gminę Sępólno Krajeńskie z Gminą Więcbork.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa ścieżki rowerowej wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą łączącą Gminę Sępólno Krajeńskie z Gminą Więcbork. Zakres przedsięwzięcia obejmuje budowę drogi rowerowej (w tym ciągów pieszo-rowerowych i pieszojezdnych) na terenie miasta i gminy Sępólno Krajeńskie oraz miasta i gminy Więcbork. Ścieżka przebiegać będzie przez tereny Pojezierza Krajeńskiego, od hali widowiskowo-sportowej, kąpieliska na plaży miejskiej, mola wraz z amfiteatrem i przystanią żeglarską w Sępólnie Krajeńskim do Jeziora Więcborskiego (poprzez wieś Nowy Dwór, Witunia oraz miasto Więcbork). Na obszarze Gminy Sępólno Krajeńskie szczegółowy zakres opracowania obejmuje: - odcinek ciągu pieszo-rowerowego o długości 154 m przebiegający po terenach leśnych od skrzyżowania ulic Leśnej - Osiedle Leśne do obiektów sportowych MLKS Krajna, - odcinek ciągu pieszo-jezdnego o łącznej długości 709 m przebiegający śladem istniejącej ulicy Leśnej od skrzyżowania z ulicą Chojnicką do przystani przy Jeziorze Sępoleńskim, - odcinek ciągu pieszo-rowerowego o długości 1.004 m przebiegający po terenach leśnych wzdłuż brzegu Jeziora Sępoleńskiego, od przystani do kładki nad rzeką Sępolenką, - Kładka pieszo-jezdna Kładkę zaprojektowano na obciążenie tłumem pieszych - 4kN/m2 wg normy PN-85/S-10030. Dodatkowo konstrukcje sprawdzono na awaryjny przejazd pojazdu o max ciężarze 150kN (15T). Konstrukcje nośną kładki zaprojektowano w postaci jednoprzęsłowej, płyty żelbetowej, ażurowej (rury HDPE), monolitycznej gr. 40 cm z wykształconymi obustronnymi belkami gzymsowymi. Konstrukcja nośna spoczywa na przyczółkach, wykonstruowanych w postaci studni o wysokości 4,0 m, wykonanych z kręgów żelbetowych, prefabrykowanych o średnicy zewnętrznej 1.2 m pogrążanych metodą studniarską, a następnie wypełnionych betonem. Ogólne gabaryty kładki: - długość całkowita 12m, - szerokość pomostu 4.0m. - odcinek chodnika o długości 100 m, przebiegający śladem istniejącej ulicy Leśnej od skrzyżowania z ulicą Chojnicką do przystani przy Jeziorze Sępoleńskim, - odcinek ciągu pieszo-jezdnego o długości 220 m przebiegający nabrzeżem Jeziora Sępoleńskiego, - odcinek ciągu pieszo-jezdnego o łącznej długości 102 m przebiegający ciągiem pieszym i częściowo wjazdem, łączącym ul. Jeziorną z ul. Polną, - odcinek trasy rowerowej wzdłuż ulicy Polnej i Zielonej, - cześć trasy rowerowej wzdłuż wschodniej strony ulicy Turystycznej, - cześć trasy rowerowej wzdłuż ulicy Wojska Polskiego, dla której zaprojektowano częściową przebudowę : poszerzenie istniejącego fragmentu chodnika do normatywnej szerokości ciągu pieszo-rowerowego, tj. do 2,5 m oraz wykorzystanie istniejącej ścieżki rowerowej i chodnika po południowej stronie ulicy, - odcinek ciągu pieszo-rowerowego o długości 629 m przebiegający wzdłuż zieleńca równoległego do ul. Wyspiańskiego, - odcinek ciągu pieszo-rowerowego o długości 127 m, w którym zaprojektowano przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów przez ul. Targową, - odcinek ciągu pieszo-rowerowego o długości 1730 m przebiegający wzdłuż jezdni drogi powiatowej nr 1129C, po jej południowej stronie wraz z wykonaniem elementów kanalizacji deszczowej na terenach wsi Świdwie, - odcinek ciągu pieszo-rowerowego o łącznej długości 1.217 m przebiegający wzdłuż południowej strony drogi powiatowej nr 1129C na terenach upraw rolnych wsi Kawle wraz z przebudową - poszerzeniem istniejącego fragmentu chodnika we wsi Kawle do szerokości 2,0 m. Odcinek trasy kończy się na granicy z gminą Więcbork. Na obszarze Gminy Więcbork szczegółowy zakres opracowania obejmuje: - wytyczenie szlaku rowerowego od granicy z gminą Sępólno Krajeńskie do wsi Nowy Dwór wzdłuż drogi powiatowej nr 1129C, - budowę ciągu pieszo rowerowego na odcinku wsi Nowy Dwór wzdłuż drogi powiatowej nr 1129C, - wytyczenie szlaku rowerowego od wsi Nowy Dwór do miejscowości Witunia (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 189) wzdłuż drogi gminnej, - wytyczenie szlaku rowerowego we wsi Witunia wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 189, - wytyczenie szlaku rowerowego w mieście Więcbork wzdłuż ulicy Dworcowej, - budowa chodnika i ulicy Wandy Wasilewskiej, - przebudowa ciągu pieszego na ciąg pieszo - rowerowy na odcinku od ul Wandy Wasilewskiej do ul. M. Popiela, - przebudowa ulicy Ogrodowej na ciąg pieszo - jezdny oraz rowerowy na ulicy Ogrodowej, - przebudowa ciągu pieszego na wydzielony chodnik i ścieżkę rowerową na Promenadzie wzdłuż Jeziora Więcborskiego, - wytyczenie szlaku rowerowego na ulicy Strzeleckiej, - przebudowa ciągu pieszego na ciąg pieszo rowerowy na wzgórzu Św. Katarzyny, - budowa ciągu pieszo jezdnego w obszarze nabrzeża Jeziora Więcborskiego. 2.3 Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik Nr 8, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca załącznik Nr 9 oraz przedmiar robót stanowiący załącznik Nr 10 do niniejszej SIWZ. Uwaga: Jeżeli w SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego, które spełniają wymagania norm i przepisów oraz założone parametry projektowe. 2.4. Prace towarzyszące konieczne do uwzględnienia w cenie oferty: a) pełna obsługa geodezyjna w trakcie realizacji zadania wraz z 4 egz. inwentaryzacji powykonawczej zadania; b) uporządkowanie terenu i przywrócenie do stanu pierwotnego; c) ubezpieczenie terenu budowy od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz katastrof budowlanych. 2.5. Zamawiający zaleca aby każdy z wykonawców dokonał wizji lokalnej w miejscu budowy celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu, a także uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych do wyceny prac. Ryzyko rezygnacji z oględzin i wizji lokalnej obciąża Wykonawcę składającego ofertę..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.62-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 120.000,00 zł (słownie : sto dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu 2) w którejkolwiek z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: - poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancji bankowej; - gwarancji ubezpieczeniowej, lub - poręczenia udzielanego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Dokument gwarancyjny winien jednoznacznie wymieniać przypadki wskazane w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Więcbork o/Sępólno Krajeńskie Nr 75 8162 0003 0000 8787 2000 0020, z dopiskiem : WADIUM - Budowa ścieżki rowerowej wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą łączącą Gminę Sępólno Krajeńskie z Gminą Więcbork. Dowód wpłaty wadium w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y podpisujące ofertę, wykonawca załączy do oferty. 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w formie oryginału wraz z pismem przewodnim w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie Urzędu Miejskiego pokój Nr 10. Do oferty prosimy o załączenie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (jednakże złożenie oryginału dokumentu wadialnego do oferty nie będzie skutkować żadnymi skutkami prawnymi, jedynie Zamawiający nie zwróci oryginału gwarancji Gwarantowi). 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 4) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
III.2) ZALICZKI
•    Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
•    III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    W zakresie warunku wskazanego w Rozdziale X pkt 1 ppkt 1.2. wykonawca winien wykazać, że zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną (potwierdzoną dokumentami, że robota ta została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona) w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg wraz z ciągami pieszymi lub/i rowerowymi z kostki brukowej betonowej o wartości nie mniejszej niż 3.000.000,00 PLN ( brutto ). Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w Rozdziale XVI pkt 2 ppkt 2.1. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wg zasady spełnia / nie spełnia. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów
•    III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    W zakresie warunku wskazanego w Rozdziale X pkt 1 ppkt 1.3 wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk jakie zostaną im powierzone, tj.: -osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy. Uwaga: Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, w zakresie którego właściwy organ wydaje decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (dz. U. z 2008 r. nr 63, poz. 394). Zastosowanie mają również przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 ze zm.). Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w Rozdziale XVI pkt 3 ppkt 3.1. i 3.2. specyfikacji istotnych warunków zamówienia wg zasady spełnia / nie spełnia. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
•    III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o    W zakresie warunku wskazanego w Rozdziale X pkt 1 ppkt 1.4 Wykonawca wykaże, że jest sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj. posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1.000 000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych). Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w Rozdziale XVI pkt 4 ppkt 4.1. specyfikacji istotnych warunków zamówienia wg zasady spełnia / nie spełnia. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienie dokumentów.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
•    III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
•    wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
•    wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
•    oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
•    opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
•    III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
•    oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
•    aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
•    III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
•    nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- Formularz ofertowy (załącznik Nr 1 do SIWZ) -W celu ustalenia poprawności złożonych podpisów w ofercie, dla osób fizycznych należy przedłożyć do oferty zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Niedopuszczalna jest, pod rygorem nieważności, zmiana istotnych postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że konieczność wprowadzenia zmian wynika z następujących okoliczności: 1) W terminie 30 dni, od daty wystąpienia Wykonawcy o wydanie decyzji lub innego dokumentu niezbędnego do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, właściwy organ lub inna instytucja nie wydały stosownego dokumentu. 2) Zaistniały przyczyny niezależne od działania Stron, których przy zachowaniu wszelkich należytych środków nie można uniknąć ani im zapobiec, w szczególności: a) warunki uniemożliwiające realizację robót budowlanych z przyczyn technologicznych przez okres powyżej 4 tygodni, b) realizowanie przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub w sytuacji, gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, c) protesty osób prawnych i fizycznych. 3) Zaistniały odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych podziemnych sieci, urządzeń lub obiektów budowlanych. 4) Zaistniały odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategoria gruntu, itp.) skutkujące niemożnością realizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych. 5) Zaistniała konieczność wykonania dodatkowych badań, ekspertyz, analiz, 6) Zaistniała konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej, 7) Zaistniała konieczność wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. Nadzoru budowlanego, PIP, itp. 8) Zamawiający wyrazi pisemną zgodę na wprowadzenie podwykonawcy lub na rozszerzenie zakresu podwykonawstwa wskazanego w ofercie. 9) Zaistnieje brak frontu robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy na okres powyżej 4 tygodni. 10) Nastąpi zmiana obowiązującej stawki podatku VAT. 11) Wykonanie przedmiotu umowy jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W tym przypadku istnieje możliwość przesunięcia terminu wykonania przedmiotu umowy o okres niezbędny do wykonania zamówienia dodatkowego. 12) Nastąpiła siła wyższa obejmująca: a) klęski żywiołowe, niewypały i niewybuchy, b) wykopaliska archeologiczne, c) gwałtowne opady, gradobicie, powodzie i inne anomalia klimatyczne.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gmina-sepolno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski ul. T. Kościuszki 11 89-400 Sępólno Kraj..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.05.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski ul. T. Kościuszki 11 89-400 Sępólno Kraj. (sekreteriat - pokój Nr 10).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013, Priorytet 6. - Wsparcie rozwoju turystyki, Działanie 6.2. - Rozwój usług turystycznych i uzdrowiskowych oraz ze środków budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie oraz Gminy Więcbork.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


Burmistrz Sępólna Krajeńskiego
Waldemar Stupałkowski



metryczka


Opublikował: Anna Sotkiewicz-Tumanik (23 kwietnia 2010, 15:06:50)

Ostatnia zmiana: Anna Sotkiewicz-Tumanik (18 maja 2010, 09:53:25)
Zmieniono: rozstrzygnięto przetarg

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1836