obowiązujące w 2021 roku | obowiązujące w 2020 roku
obowiązujące w 2019 roku | obowiązujący w 2018 roku
obowiązujący w 2017 roku | obowiązujący w 2016 roku
obowiązujący w 2015 roku | obowiazujące w 2014 roku
obowiązujące w 2013 roku | obowiązujące w 2012 roku
obowiązujące w 2011 roku | obowiązujące w 2010 roku
obowiązujące w 2009 roku | obowiązujące w 2008 roku
obowiązujące w 2007 roku | obowiązujące w 2006 roku
obowiązujące w 2005 roku | obowiązujące w 2004 roku
obowiązujące w 2003 roku | obowiązujące w 2002 roku
obowiązujące w 2001 roku | Ulgi i zwolnienia
UCHWAŁA Nr IV/35/07 RADY MIEJSKIEJ w Sępólnie Krajeńskim z dnia 25 stycznia 2007 roku
Rady Miejskiej
z dnia 25 stycznia 2007
w sprawie określenia warunków udzielenia pomocy de minimis dla przedsiębiorców w zakresie zwolnień w podatku od nieruchomości
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 w związku z art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457 oraz z 2006r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337 ) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych**1 (Dz. U. z 2006r. Nr 121, poz. 844, Nr 220, poz. 1601, Nr 225, poz. 1635 ) Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1. Uchwała określa szczegółowe warunki udzielania pomocy de minimis, do której ma zastosowanie rozporządzenie Komisji Europejskiej Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 roku w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE do pomocy w ramach de minimis ( Dz. Urz. WE L nr 379/5 z 28.12.2006).
§ 2. Udzielenie pomocy, o której mowa w § 1 ma miejsce, jeżeli wartość brutto uzyskanej przez przedsiębiorcę na mocy przepisów niniejszej uchwały łącznie z wartością brutto innej pomocy de minimis, otrzymanej przez niego w okresie trzech kolejnych lat budżetowych nie przekroczy 200 000 EUR, a dla podmiotów gospodarczych działających w sektorze transportu drogowego 100 000 EUR.
§ 3. 1.Pomoc, o której mowa w § 1 może być udzielona na tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nową inwestycją.
2.Przez nową inwestycję należy rozumieć inwestycję związaną z budową lub rozbudową obiektów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej lub zakup nieruchomości z możliwością prowadzenia działalności gospodarczej.
3.Utworzenie nowych miejsc pracy oznacza przyrost netto liczby zatrudnionych w danym przedsiębiorstwie w odniesieniu do średniego zatrudnienia z ostatnich 12 miesięcy, w przeliczeniu na osoby zatrudnione w pełnym wymiarze czasu pracy.
4.Za przedsiębiorcę w rozumieniu niniejszej uchwały uważa się podmiot prowadzący działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej.
§ 4.1.Zwolnienie udzielane jest w formie decyzji organu podatkowego, dniem udzielenia pomocy jest dzień wydania decyzji przyznającej zwolnienie z podatku od nieruchomości.
2.Zwolnienie przysługuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym podatnik złożył wniosek w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości.
§ 5. Zwolnienie z podatku od nieruchomości przysługuje przedsiębiorcy, który po wejściu w życie niniejszej uchwały utworzył nowe miejsca pracy związane z nową inwestycją i przysługuje na okres:
1) 0,5 roku zwolnienia w podatku od nieruchomości przedsiębiorców zwiększających zatrudnienie od 3-5 osób
2) 1 rok zwolnienia w podatku od nieruchomości przedsiębiorców zwiększających zatrudnienie od 6-10 osób
3) 1,5 roku zwolnienia w podatku od nieruchomości przedsiębiorców zwiększających zatrudnienie od 11-20 osób
4) 2 lata zwolnienia w podatku od nieruchomości przedsiębiorców zwiększających zatrudnienie 21 i więcej osób
5) jednak nie dłużej niż okres obowiązywania niniejszej uchwały
§ 6. Prawo do zwolnienia z podatku od nieruchomości, o którym mowa w niniejszej uchwale, nie obejmuje nieruchomości będących w posiadaniu przedsiębiorców prowadzących działalność handlową.
§ 7. Warunkiem uzyskania zwolnienia, o którym mowa w § 5 jest spełnienie łącznie następujących warunków:
1) złożenie wniosku przez przedsiębiorcę określającego wzrost zatrudnienia związane z nową inwestycją w odniesieniu do średniego zatrudnienia z ostatnich 12 miesięcy, w przeliczeniu na osoby zatrudnione w pełnym wymiarze czasu pracy
2) przy ustalaniu liczby zwiększenia zatrudnienia, o którym mowa w § 5 uwzględnia się tylko pracowników zatrudnionych z terenu Gminy Sępólno Krajeńskie.
3) nie uważa się za tworzenie nowych miejsc pracy w odniesieniu do przedsiębiorców powstałych w wyniku przekształcenia, zmiany nazwy lub właściciela
4) osoby zostaną zatrudnione w ciągu trwania uchwały
5) nowo utworzone miejsca pracy będą utrzymane przez okres 2 lat licząc od chwili zatrudnienia
§ 8. Warunkiem skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w uchwale jest złożenie:
1) wniosku o udzielenie pomocy de minimis – wg załącznik nr 1
2) dokumentów potwierdzających dokonanie nowej inwestycji – wg załącznika nr 2
3) informacji dotyczącej zwiększenia zatrudnienia w związku z nową inwestycją – wg załącznika nr 3
4) zaświadczeń o otrzymaniu pomocy de minimis w okresie kolejnych trzech lat (ogólna kwota pomocy de minimis przyznaną w ciągu poprzedniego roku budżetowego oraz w ciągu poprzednich dwóch lat budżetowych)
5) zaświadczenie o nie zaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz podatków płatnych w Urzędzie Skarbowym
§ 9.1. Na podstawie informacji, o których mowa w § 8, organ podatkowy dokonuje oceny udzielenia pomocy.
2.Przy zachowaniu wszystkich warunków wynikających z uchwały, Burmistrz wydaje decyzję określającą udzielenie pomocy de minimis dla przedsiębiorcy oraz wydaje zaświadczenie o udzieleniu pomocy de minimis.
§10.1.Przedsiębiorca jest zobowiązany powiadomić pisemnie organ podatkowy o utracie warunków zwolnienia najpóźniej w terminie 14 dni od daty powstania okoliczności powodujących tę utratę.
2.Przedsiębiorca, który w terminie określonym w ust. 1, powiadomi organ podatkowy traci prawo do tego zwolnienia poczynając od miesiąca, w którym utracił te warunki.
3.W przypadku utraty prawa do zwolnienia z podatku przedsiębiorca zobowiązany jest do zapłaty podatku za okres, w którym nienależnie korzystał ze zwolnienia, wraz z odsetkami za zwłokę zgodnie ze stosowanymi przepisami.
4.Przedsiębiorca, który wprowadził organ podatkowy w błąd co do spełnienia warunków, od których uzależnione jest zwolnienie z podatku od nieruchomości, traci prawo do tego zwolnienia za cały okres.
5.W przypadku wykorzystania udzielonej pomocy niezgodnie z warunkami określonymi w uchwale, kwota w wysokości niezapłaconego podatku stanowi zaległość podatkową, do której stosuje się właściwe przepisy o egzekucji.
6.Jeżeli przedsiębiorca nie utrzyma zwiększonego poziomu zatrudnienia okresie, o którym mowa w § 7 ust. 5 wówczas stosuje zapisy ust. 5 niniejszego §.
7.Zwrot pomocy następuje wraz z odsetkami za zwłokę w wysokości ustalonej jak dla zaległości podatkowych w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji określającej wysokość zwrotu udzielonej pomocy.
§ 11. W okresie korzystania z pomocy de minimis, określającej w niniejszej uchwale może nastąpić weryfikacja złożonych przez przedsiębiorcę informacji w wyniku kontroli przeprowadzonych przez upoważnionych pracowników Urzędu Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim.
§ 12.Przedsiębiorca korzystający z pomocy w formie zwolnienia jest zobowiązany:
1) do przedłożenia w żądanym terminie na wniosek organu podatkowego dodatkowych informacji niezbędnych dla oceny oraz prawidłowego jej nadzorowania i monitorowania
2) przechowywania dokumentów z nią związanych przez okres co najmniej 10 lat od dnia jej udzielenia
§13.Uchwały nie stosuje się do przedsiębiorców posiadających zaległe zobowiązania wobec budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie w dniu złożenia wniosku.
§ 14. Uchwała obowiązuje do dnia 31 grudnia 2009 roku.
§ 15. Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi.
§16.Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Tomasz Cyganek
_______________________________________________________________
**1 Niniejsza ustawa dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich:
1) dyrektywy 92/106/EWG z dnia 7 grudnia 1992 r. w sprawie ustanowienia wspólnych zasad dla niektórych typów transportu kombinowanego towarów między państwami członkowskimi (Dz.Urz. WE L 368 z 17.12.1992),
2) dyrektywy 1999/62/WE z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie pobierania opłat za użytkowania niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe (Dz.Urz. WE L 187 z 20.07.1999).
Dane dotyczące ogłoszenia aktów prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszej ustawie – z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej – dotyczą ogłoszenia tych aktów w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej – wydanie specjalne; tekst. Jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 9, poz. 84 ze zm.).
Wniosek o udzielenie pomocy de minimis (23kB)
Dokumenty potwierdzające dokonanie nowej inwestycji (23kB)
Informacja dotycząca zwiększenia zatrudnienia w związku z nową inwestycją (24kB)
Uzasadnienie do UCHWAŁY Nr IV/35/07
RADY MIEJSKIEJ w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 25 stycznia 2007 roku
w sprawie określenia warunków udzielenia pomocy de minimis dla przedsiębiorców w zakresie zwolnień w podatku od nieruchomości
Zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych gmina może wprowadzić inne zwolnienia przedmiotowe niż te, które określone są w w/w ustawie. Ustawodawca upoważniając w art. 7 ust. 3 cytowanej ustawy ma na celu umożliwienie gminom prowadzenia własnej polityki podatkowej, która na danym terenie będzie najbardziej pożądana z tym że uprawnienia te nie mogą stanowić podstawy do zwolnień „ generalnych”.
Zwolnienie z podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców jest pomocą de minimis ( 200 000 EUR) sektor transportu ( 100 000 EUR), zgodnie z wytycznymi i informacjami Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów musi spełniać przesłanki określone w rozporządzeniu nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis oraz reguły kumulacji pomocy de minimis określone w art. 5 i art. 63 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Uchwała została poddana dyskusji i analizie zasadności wprowadzenia zwolnienia w podatku od nieruchomości Komisji Budżetu i Handlu.
W związku z tym w celu wspierania rozwoju gospodarczego Gminy i przeciwdziałaniu bezrobociu proponuje się udzielenie pomocy de minimis na warunkach określonych w uchwale. Warunki te są korzystne dla przedsiębiorców i pozwalają na zapewnienie wpływów do budżetu Gminy w wysokości nie zagrażającej utracie płynności finansowej.
K.P.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Tomasz Cyganek
metryczka
Wytworzył: Krystyna Piszka (25 stycznia 2007)
Opublikował: Milena Kujawa (31 stycznia 2007, 08:26:30)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1485