Protokół Nr 18/2012 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 12 stycznia 2012r.


Protokół Nr 18/2012
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 12 stycznia 2012r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde
2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 – Edmund Rózga
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 – Stanisław Gustyn
4. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Zbigniew Tymecki
5. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera   
6. Mieszkaniec Sępólna Kraj. – Igor Żubka      
 
 
  Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Opinia w sprawie możliwości utworzenia klasy gimnazjalnej przy liceum ogólnokształcącym;
4. Informacja w zakresie stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy;
5. Omówienie realizacji wniosków wysuniętych podczas poprzedniego posiedzenia Komisji;
6. Opinie w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych;
7. Opinia w sprawie zamiany gruntów w Sikorzu i Świdwiu;
8. Wypracowanie informacji z prac Komisji za 2011r.
9. Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.            
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu grudniu.    
 
 
Ad.3. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej przedstawił Komisji propozycję Starostwa Powiatowego w sprawie możliwości utworzenia klasy gimnazjalnej przy Liceum Ogólnokształcącym w Sępólnie Krajeńskim, z jednoczesną prośbą, aby sprawę przedstawić na posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej celem zaopiniowania. Propozycja obejmuje utworzenie jednej klasy (25 – 26 uczniów) grupującej najlepszych uczniów z terenu gminy, co jest niejako zaprzeczeniem zasady powszechnej dostępności do obowiązkowego nauczania na poziomie gimnazjum. Zaznaczył, że utworzenie klasy skutkowałoby dezorganizacją systemu nauczania w gminnych szkołach, szczególnie w placówkach na terenie wiejskim. Pan Tymecki podkreślił, że utworzenie klasy, zgodnie z ustawą, jest uwarunkowane koniecznością wyrażenia zgody na ten fakt przez Radę Miejską. Pan Tymecki omówił następnie koncepcję utworzenia gimnazjum przy Liceum Ogólnokształcącym w kontekście opinii uzyskanych ze środowiska oświatowego Gminy Sępólno Krajeńskie (pisemny materiał informacyjny w tej sprawie stanowi załącznik do niniejszego protokołu).                           
       
Komisja zaopiniowała jednogłośnie negatywnie możliwość utworzenia klasy gimnazjalnej przy Liceum Ogólnokształcącym w Sępólnie Krajeńskim.      
 
 
Ad.4. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił informację z zakresu stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy.
Zaznaczył, że stan bezpieczeństwa jest zadawalający niemniej jednak np. braki kadrowe w Komendzie Powiatowej Policji powodują, że zaistniały sytuacje niszczenia mienia na terenie przede wszystkim miasta np. na nowo powstałym placu zabaw. Nadmienił, że wszelkie dane statystyczne zostaną przedstawione podczas listopadowej sesji Rady Miejskiej.
Radny Dudek poruszył temat funkcjonowania monitoringu. Pan Drogowski zwrócił uwagę na fakt braku istnienia pieszych patroli, które mogłyby zapewniać bezpieczeństwo zwłaszcza na bocznych ulicach miasta. Pani Miczko, w związku z tymi uwagami, zauważyła, że powyższe uwagi warto poruszyć podczas posiedzenia Komisji, na którym będzie uczestniczył przedstawiciel policji (kwestia rozpatrzenia corocznego wniosku Komendy Powiatowej Policji o dofinansowanie działalności). Pan Drogowski nawiązał do kwestii utwardzenia nawierzchni przy targowisku. Pan Dera poinformował, że być może firma która wykonała plac zabaw na Placu Przyjaźni doprowadzi do zagospodarowania tego terenu.               
 
Komisja przyjęła informacje do wiadomości.
 
 
Ad.5. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Pan Jarosław Dera przedstawił sposób realizacji wniosków wysuniętych podczas poprzedniego posiedzenia Komisji. Poinformował, że:
- jeśli będą odpowiednie warunki pogodowe to skarpa za posesją Państwa …………. zostanie uporządkowana
- zapadnięcie na ulicy Ogrodowej w okolicy posesji Pana ………… zostanie usunięte
- rozpozna sprawę zabezpieczenia wjazdu z ul. Kościuszki na teren po byłym Stolbudzie
- rozpozna sprawę niezabezpieczonej pokrywy od studzienki deszczowej na ul. Hallera 20
- na odcinku ulicy Młyńskiej istnieje tzw. kanalizacja piętrowa, wobec czego niestety istnieje możliwość wydobywania się nieprzyjemnych zapachów, niemniej jednak kanalizacja jest drożna nie ma nielegalnych przyłączeń. Pan Dudek zapytał jak długo potrwa usuwanie nielegalnych podłączeń do kanalizacji. Pan Dera powiedział, że Urząd może wystawić decyzje o odłączeniu, nie ma możliwości karania, można wystąpić na drogę sądową wtedy jednak procedura może się znacznie przedłużać.
- nie posiada wiedzy na temat wpłynięcia propozycji na temat nowego nazewnictwa placów zabaw. Pan Drogowski stwierdził, że takie propozycje wpłynęły od szkół. Pan Dera powiedział, że ponownie sprawdzi, czy propozycje zostały przekazane do Urzędu.
- usunięcie zakrzaczeń ograniczających widoczność przy ul. Baczyńskiego zostanie wykonane w ramach prac konserwacji zieleni (pismo zarządcy drogi)              
- sprawa możliwości umiejscowienia tzw. „ogródków” dla czworonogów jest do dalszego przemyślenia
- uszkodzone krawężniki na ul. krajowej na ul. Sienkiewicza 25 zostaną naprawione
- nastąpiła naprawa uszkodzonej trylinki na ul. Młyńskiej
- usunięcie zakrzaczeń na Placu Przyjaźni jest w trakcie realizacji         
 
Komisja przyjęła informacje do wiadomości.
 
 
Ad.6. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprzedaż lokali mieszkalnych:
- Panu …………… z Włościborza
- Panu …………..   z  Sępólna Krajeńskiego
 
 
Ad.7. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie zamianę gruntów wnioskodawcy na grunt gminny, za dopłatą (wniosek Pana ………..)    
 
 
Ad.8. Komisja wypracowała i jednogłośnie zatwierdziła informację ze swoich prac w 2011r.
 
 
Ad.9. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Komisja postanowiła, aby na następne posiedzenie zaprosić Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej celem wyjaśnienia spraw związanych z 15%-ową podwyżką cen na wywóz nieczystości stałych
- Komisja postanowiła, że na jednym z kolejnych posiedzeń poruszy temat zasad sprzedaży komunalnych lokali mieszkalnych (ewentualna zmiana uchwały określającej zasady sprzedaży oraz określającej wysokość bonifikaty)   
- Pani Wańke i Pani Miczko zwróciły się o usytuowanie punktów świetlnych w Lutowie i w kierunku Wiśniewy
- Pan Żubka i Pan Gustyn zwrócili się o rozpoznanie możliwości odtworzenia zasypanej, starej kanalizacji deszczowej na ulicach Reymonta i Mickiewicza
- Pan Żubka zasygnalizował konieczność udrożnienia zapchanej kanalizacji deszczowej na ulicy Parkowej w okolicach sklepu Pana …………..
- Pan Rózga zasygnalizował konieczność wyrównania nawierzchni przy wjeździe na targowisko
- Pan Rózga zwrócił uwagę na konieczność wycięcia wystającej gałęzi na drzewie nad rzeką za posesją Państwa ………………         
- Pan Rózga zawnioskował o zainstalowanie barierki na stromym zejściu z ulicy Polnej na ulicę Jeziorną (okolice posesji Pani …………)
- Pan Rózga zawnioskował o wypoziomowanie zapadniętej studzienki przy wjeździe z ulicy Turystycznej na parking przy „Orliku” w Zespole Szkół Nr 1
- Pan Rózga zwrócił się o umieszczenie tabliczki z napisem „strzelnica” pod tabliczką „Hotel Leśna” na ul. Osiedle Leśne (na koszt Bractwa Kurkowego)
- Pani Miczko zwróciła się o uporządkowanie nieporządku na parkingu przy ul. Nowy Rynek, ul. Krzyżowej, jeszcze przed opadami śniegu.
- Pani Miczko zasygnalizowała konieczność odsłonięcia zasypanych studni na ulicy Kochanowskiego (zasypanie nastąpiło w trakcie pracy równiarki)
- Pan Gustyn zwrócił się o zamontowanie progu zwalniającego na ul. Aleja Lipowa w okolicy placu zabaw.
- Pani Miczko zwróciła się o sprawdzenie, które dwie posesje na ul., Młyńskiej nie są podłączone do kanalizacji sanitarnej.
- Pan Drogowski zawnioskował o odszukanie propozycji nowego nazewnictwa placów zabaw (propozycje w tym zakresie wpłynęły ze szkół).
- Komisja zwróciła się o rozważenie możliwości utworzenia tzw. „ogródków” dla psów.
- Komisja postanowiła, ze na jednym z kolejnych posiedzeń powróci do sprawy funkcjonowania monitoringu.        
 
         Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.       
                                                                                      
                                                                                    Przewodnicząca Komisji  
                                                                                           Anna Miczko   
protokołował:
Tomasz Dix
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (12 stycznia 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (24 lutego 2012, 12:25:38)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1050