Protokół Nr 5/07

Protokół Nr 5/07
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 8 lutego 2007r.


Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia
3. Zaopiniowanie podziału środków na realizację inwestycji z zakresu budowy dróg i chodników.
4. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. likwidacji drogi.
5. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. sprzedaży mieszkania przy ul. Hallera 2/5
6. Propozycja nazwy ulicy.
7. Wniosek Komendy Powiatowej w sprawie ustawienia znaków drogowych.
8. Opinia Komisji w sprawie darowizny na cele publiczne
9. Opinia Komisji w sprawie wniosku Pana  .
10. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.

W związku z trudnymi warunkami pogodowymi (padający śnieg) Komisja odstąpiła od przeprowadzenia wizji lokalnej ulic miasta (kwestia rozpoznania potrzeb w zakresie modernizacji nawierzchni ulic i chodników).

Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 4/07 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 17 stycznia 2007r.

Ad.3. Pan Kołsut przedstawił Komisji propozycje inwestycji w zakresie budowy dróg i chodników na terenie Gminy. Nadmienił, iż niestety z przedstawionych propozycji należy wykreślić niektóre inwestycje w związku z brakiem środków budżetowych.
Komisja zwróciła się do Pana Kołsuta o przygotowanie szczegółowej informacji tj. wyszczególnienie kwotowe, jakie inwestycje są w trakcie realizacji a jakie zostaną dopiero rozpoczęte.

Ad.4. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie likwidacji drogi (dotyczy drogi wewnętrznej – dojazdowej do gruntów rolnych w Niechorzu, działka Nr 19515).

Ad.5. Komisja zapoznała się z projektem uchwały Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży mieszkania komunalnego przy ul. Hallera 2/5 .
Komisja stwierdziła, iż mieszkanie powinno pozostać do dyspozycji Gminy, czyli zaproponowano możliwość rozeznania przez Komisję Oświaty Rady Miejskiej pozostawienie mieszkania do dyspozycji np. lekarza specjalisty.

Ad.6. Pan Kołsut, w związku z powstaniem nowej ulicy (ulica wewnątrzzakładowa po spółce „Haste) zwrócił się o wypracowanie propozycji jej nazwy. Pan Kołsut poinformował, iż zarząd Osiedla Nr zaproponował nazwę „Fabryczna”.
Komisja, w związku z prowadzeniem w tym rejonie tradycyjnej działalności obróbki drewna, opowiedziała się jednogłośnie za nadaniem nazwy ulicy „Tartaczna”.

Ad.7. Pan Kołsut zapoznał Komisję z propozycjami Komendy Powiatowej Policji w sprawie ustawienia znaków na terenie miasta (Osiedle Jana Pawła II).
Komisja opowiedziała się jednogłośnie za ustawieniem znaku zakazu wjazdu na ulice Moniuszki, Wieniawskiego, Kiepury i Kopernika (od strony Wiśniewy). Komisja opowiedziała się natomiast za pozostawieniem do ruchu ulicy Chopina.

Ad.8. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie darowizny na cele publiczne (dotyczy przekazania na Skarb Państwa na cel publiczny działki Nr 628/5 przy ul. Kościuszki w Sępólnie Kraj. pod utworzenie placówki KRUS).

Ad.9. Komisja rozpatrzyła wniosek Pana  w sprawie utrzymania porządku i czystości na targowisku miejskim.
Zdaniem Komisji zarządzający targowiskiem powinien wywiązywać się ze swoich zobowiązań zarówno finansowych jak i w zakresie utrzymania porządku i czystości – zgodnie z umową Nr 6/2006 zawartą w dniu 29 grudnia 2006r. pomiędzy nim a Gminą oraz zgodnie z przedstawioną i zaakceptowaną ofertą na zarządzanie targowiskiem.
Z powyższej dokumentacji jasno wynika, iż zarządzający jest zobowiązany utrzymywać porządek i czystość na placu targowym w dni targowe w pełnym wymiarze czasowym (tj. od poniedziałku do soboty włącznie). Natomiast w dni pozostałe (tj. niedziele i święta utrzymanie czystości targowiska będzie zapewnione przez odpowiednie służby komunalne).

Ad.10. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Dera poinformował, iż przedstawi na kolejnej Komisji sprawozdanie z wykonania planu gospodarki odpadami. Komisja stwierdziła, iż materiały powinny być sporządzone w formie „opisowi” opatrzonej odpowiednimi kwotami. W tym punkcie powinien również uczestniczyć Dyrektor ZGK.
- Pan Cyra przypomniał, iż zgłaszał Panu Dziarnowskiemu, jako Przewodniczącemu Komisji Rolnej, konieczność usunięcia dzikich wysypisk nieczystości oraz konieczność usunięcia krzewów przy Placu Przyjaźni. Pan Dziarnowski stwierdził, iż poruszy te sprawy w interpelacjach na Sesji Rady Miejskiej.
- Pan Cyra zwrócił się o wyjaśnienie własności lasu w kierunku Piaseczna (kwestia dokonanej wycinki).
- Pani Wańke podjęła temat możliwości zasiedlenia dwóch mieszkań w radomsku np. przez lekarzy.
- Komisja podjęła temat możliwości opodatkowania wywozu nieczystości stałych. Pan Rózga stwierdził, iż poruszy sprawę podczas Sesji Rady Miejskiej.
- Pani Wańke zasygnalizowała problem wysypywania nieczystości na ul. Broniewskiego. Pan Kołsut stwierdził, iż bez podania nazwisk wyrzucających nieczystości nie jest w stanie nic zrobić.;

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.



Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga


protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (8 lutego 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (20 lutego 2007, 13:21:42)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 09:47:59)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1097