Protokół ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu oraz Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 24 sierpnia 2006r.

Protokół
ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu oraz Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 24 sierpnia 2006r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonych list obecności oraz zaproszeni goście:

  1. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
  2. Skarbnik Gminy Urszula Lange

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Tomasz Cyganek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawach:
        - zmian w budżecie Gminy na 2006r.
        - upoważnienia Burmistrza do wyrażenia zgody na hipoteczne zabezpieczenie kredytu w rachunku bieżącym przez Zakład Gospodarki Komunalnej sp. z o.o.
  3. Zaopiniowanie wniosku o dofinansowanie działalności.
  4. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2006r.
  5. Wolne wnioski i zakończenie.
     
     
                W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie. 

Ad. 2. Komisja Budżetu i Handlu zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2006r. 

Ad.3. Komisja Budżetu i Handlu zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie upoważnienia Burmistrza do wyrażenia zgody na hipoteczne zebezpieczenie kredytu w rachunku bieżącym przez Zakład gospodarki Komunalnej sp. z o.o.

Ad.4. Komisja Budżetu i Handlu zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie wniosek MLKS „Krajna” o dofinansowanie działalności z przeznaczeniem na zakup wiat niezbędnych dla zorganizowanie na stadionie imprez sportowych rangi międzynarodowej.
Komisja wskazała trzy źródła finansowania zadania:
- środki z wydatków Rady Miejskiej
- środki z promocji Gminy
- środki z zysku klubu 

Ad.5. Połączone Komisje przystąpiły do analizy sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2006r. 

 
W sprawach wątpliwych wyjaśnień Komisjom udzielał Burmistrz oraz Pani Skarbnik Gminy.
 
Pan Cyganek udzielił głosu poszczególnym członkom połączonych Komisji.
 
Pan Młot nie wniósł zastrzeżeń do sprawozdania. Nadmienił tylko, iż chciałby przyspieszenia inwestycji budowy ciągu pieszego przy ul. Koronowskiej oraz pozostawienia obecnego przeznaczenia Placu Targowego przy ul. Targowej.          
 
Pan Wagner nie wniósł uwag do sprawozdania.
 
Pan Jagodziński zapytał o przyczyny udzielenia ulg w podatku od nieruchomości (strona 39 sprawozdania). Burmistrz wyjaśnił, iż ulgi zostały udzielone na podstawie uchwały Rady Miejskiej w sprawie określenia stref ekonomicznych. Podatnikom z powyższego tytułu przysługują 10-letnie zwolnienia z płatności.
 
Pan Gugnacki zapytał o przyczynę obniżenia kwoty z tytułu poboru podatku od posiadania psów. Pani Lange wyjaśniła, iż zwiazane jest to z obniżającym się „pogłowiem” czworonogów.
 
Pan Nikel zapytał o przyczynę rozbicia w sprawozdaniu kwoty z przeznaczeniem na budowę sieci kanalizacyjnej w kierunku Kawli (VII etap). Pani Skarbnik wyjaśniła, iż podział wynika ze źródeł pochodzenia środków (oddzielnie wykazane są środki z funduszy europejskich i krajowych.)
 
Pan Herder zapytał o przeznaczenie srodków w wysokości 200tys.zł. wykazanych na 93 stronie sprawozdania. Burmistrz poinformował, iż kwota dotyczy inwestycji budowy nowego targowiska. Pan Herder zapytał również o wykonanie wydatków planowanych na budowę obwodnicy. Plan wynosi 80tys.zł. a dotychczasowe wykonanie to 12tys.zł. Burmistrz wyjasnił, iż kwota 12tys.zł. objęła tylko wykonanie podkładów geodezyjnych. Pan Herder zapytał także o kwestię zapłaty za ustawienie lamp oświetleniowych przy ul. Koronowskiej, zadanie jest wykonane a nie ujęto wydatków na ten cel w sprawozdaniu. Burmistrz wyjaśnił, iż termin płatności faktur jest wyznaczony w II półroczu. Pan Herder zapytał, gdzie uwzgledniono zadanie budowy scieżki rowerowej przy ul. Koronowskiej. Burmistrz odpowiedział, iż to zadanie jest ujęte w w tytule „budowa chodników i dróg” . Obecnie jest zaprojektowana dokumentacja budowy ścieżki rowerowej i chodnika, na chwile obecną dokumentacja nie uzyskała akceptacji Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, zalecono jej przeprojektowanie.
 
Pan Cyganek (nawiązując do strony 21 sprawozdania) zasygnalizował, iż wpływy z opłaty targowej sa zdecydowanie niższe w porównaniu do lat ubiegłych. Burmistrz wyjaśnił, iż przyczyną tego faktu jest konieczność przeprowadzania przetargów na obsługę targowiska, a tym samym wynegocjowanie opłaty przystosowanej do finansowych realiów działalności prowadzonej przez konkretnego inwestora. Pani Lange nadmieniła, iż rzeczywisty wpływ okaże się nieco większy, w tym przypadku sprawozdanie obejmuje faktyczny dochód za pięć miesięcy. 
 
 
Po wypowiedziach radnych Pan Cyganek odczytał uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania pozytywnej opinii o przedłożonej przez Burmistrza Sępólna Krajeńskiego informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2006r.                 
          
Komisje, następnie w drodze głosowania – jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2006r.
 
 
Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Wagner zwrócił uwagę na nieporządek panujący przed Marketem „Biedronka”. Jego zdaniem koniecznym jest poprawienie tam nawierzchni, występują duże nierówności na jezdni, w związku z powyzszym trzeba się zwrócić do Wojewódzkiego Zarządu Dróg o naprawę jezdni. Pan Wagner stwierdził natomiast z zadowoleniem fakt rozpoczęcia robót naprawy drogi w Grochowcu.   
-  Pan Herder poruszył sprawę zachwaszczenia przy bazie PKS. Burmistrz wyjaśnił, że sprawa jest skomplikowana, PKS oddala sprawę wykoszenia chwastów, w związku z powyższym zasadnym będzie wykoszenie chwastów przez Gminę.
- Pan Herder zasygnalizował, iż dochodzi do coraz większej liczby incydentów przy barze”Pohybel”, należałoby tam wzmożyć nadzór przez Policję. Burmistrz poinformował, iż przekaże sprawę Komendantowi Policji.
 
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Pan Cyganek zamknął posiedzenie.    

Przewodniczący posiedzenia
Tomasz Cyganek

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (24 sierpnia 2006)
Opublikował: Tomasz Dix (1 września 2006, 14:52:45)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1056