Rejestry, ewidencje i archiwa | Majątek | Podstawowe dane
Dyrektor | Komunikaty | Zakres działania | Statut, regulaminy i zarządzenia
Struktura organizacyjna | Załatwianie spraw | Budżet
Dyrektor | Komunikaty | Zakres działania | Statut, regulaminy i zarządzenia
Struktura organizacyjna | Załatwianie spraw | Budżet
Statut zakładu
Załącznik nr 1 do uchwały
nr XLVII/361/06 Rady Miejskiej
w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 28 września 2006r.
nr XLVII/361/06 Rady Miejskiej
w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 28 września 2006r.
STATUT
ZAKŁADU TRANSPORTU I USŁUG
W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
ZAKŁADU TRANSPORTU I USŁUG
W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
- Zakład Transportu i Usług w Sępólnie Krajeńskim zwany w dalszej części Statutu „Zakładem” jest zakładem budżetowym Gminy Sępólno Krajeńskie zwanej w dalszej części Statutu „Gminą”. Siedziba Zakładu mieści się w Sępólnie Krajeńskim przy ul. Baczyńskiego nr 6-8.
- Prawne podstawy działalności Zakładu stanowią następujące akty prawne:
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. ze zm.).
- ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz.2104 ze zm.)
- ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 ze zm.)
- ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43 ze zm.)
- akty wykonawcze do wymienionych aktów normatywnych
- uchwały Rady Miejskiej
- zarządzenia Burmistrza
- niniejszy Statut
Rozdział II
Podstawowe zadania Zakładu
Podstawowe zadania Zakładu
- Podstawowym zadaniem Zakładu jest zapewnienie bieżącego i nieprzerwanego zaspakajania zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowe.
- W ramach podstawowych zadań Zakład prowadzi działalność w zakresie:
- organizowanie bezrobotnym robót publicznych poprzez wykonywanie prac gospodarczo i społecznie użytecznych na rzecz Gminy w szczególności dotyczących inwestycji i remontów między innymi w zakresie:
a) ochrony środowiska
b) gospodarki wodnej (melioracja, kanalizacja, zaopatrzenie wsi w wodę)
c) gospodarki leśnej
d) łączności i drogownictwa oraz budownictwa komunalnego
e) utrzymania cmentarzy - organizowania i realizowania lokalnego transportu zbiorowego w zakresie:
a) transportu dzieci do szkół i ze szkół,
b) transportu dla potrzeb administracji i pomocy społeczne - Zakład może prowadzić dodatkową działalność gospodarczą obejmującą zadania o charakterze użyteczności publicznej przy zachowaniu warunku, iż nie spowoduje to naruszenia zasad konkurencyjności, likwidacji bądź upadłości wyspecjalizowanych zakładów pracy wykonujących tego typu działalność.
- Zakład wypełnia swoje zadania poprzez:
- realizację zadań statutowych
- wykonywanie zleceń Burmistrza
- wyszukiwanie i realizowanie innych zleceń o charakterze użyteczności publicznej.
Rozdział III
Organizacja Zakładu
Organizacja Zakładu
- Zakład stanowi wydzieloną organizacyjnie jednostkę samorządową Gminy.
- Struktura organizacyjna Zakładu
Rozdział IV
Zarządzanie Zakładu
Zarządzanie Zakładu
- Zakładem kieruje jednoosobowo Dyrektor, wyłaniany w drodze konkursu, powoływany zarządzeniem Burmistrza.
- Dyrektor uprawniony jest do jednoosobowego składania oświadczeń woli, w tym w zakresie praw i obowiązków majątkowych Zakładu oraz do zaciągania zobowiązań – wyłącznie w zakresie udzielonego przez Burmistrza pełnomocnictwa. W zakresie w/w pełnomocnictwa może udzielać pełnomocnictwa procesowego.
- Dyrektor reprezentuje Zakład na zewnątrz i kieruje całokształtem jego działalności.
- Dyrektor jest przełożonym wszystkich pracowników zakładu i jest dla nich pracodawcą w rozumieniu prawa pracy.
- Funkcje zwierzchnika służbowego Dyrektora pełni Burmistrz.
Rozdział V
Gospodarka Finansowa Zakładu
Gospodarka Finansowa Zakładu
- Dyrektor Zakładu jest odpowiedzialny za całość gospodarki finansowej Zakładu.Główny księgowy Zakładu ponosi odpowiedzialność w zakresie powierzonym pisemnie przez Dyrektora.
- Zakład prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, dotyczących zakładu budżetowego i innymi powszechnie obowiązującymi przepisami.
- W planie finansowym Zakładu wyodrębnia się w szczególności:
- przychody własne
- dotacje z budżetu Gminy lub z budżetu państwa
- wydatki bieżące, w tym wydatki na wynagrodzenia i składki naliczone od wynagrodzeń
- wydatki inwestycyjne.
- Plan finansowy sporządza Dyrektor a zatwierdza Burmistrz.
- Zakład składa Burmistrzowi kwartalne sprawozdania z wykonania planu finansowego oraz na bieżąco informuje o sytuacji finansowej.
- Zakład prowadzi rachunkowość w sposób określony ustawą o rachunkowości, samodzielnie dokonuje rozliczeń podatkowych i rozliczeń z tytułu ubezpieczeń zatrudnionych pracowników.
- Zakład rozlicza się z działami budżetu:
010 rolnictwo i łowiectwo
600 transport i łączność
700 gospodarka mieszkaniowa
710 działalność usługowa
801 oświata i wychowanie
900 gospodarka komunalna i ochrona środowiska. - Kontrolę prawidłowości rozliczeń Zakładu prowadzi Skarbnik Gminy.
- Zakład posiada odrębny rachunek bankowy.
- W sprawach nieuregulowanych postanowieniami Statutu obowiązują przepisy w szczególności dotyczące:
- zakładów budżetowych
- zasad wynagradzania pracowników sfery budżetowej
- ustalania cen
- planowania i sprawozdawczości statystycznej.
Rozdział VI
Mienie Zakładu
Mienie Zakładu
- Mienie Zakładu jest mieniem komunalnym Gminy.
- Zakład zarządza, administruje i korzysta z mienia przekazanego przez Gminę oraz nabytego z własnych środków w granicach wynikających z własności rzeczy i praw.
- Obowiązkiem Zakładu jest prawidłowe gospodarowanie mieniem będącym w jego dyspozycji oraz ochrona tego mienia.
- Zakład w ramach zatwierdzonego planu finansowego na własny rachunek nabywa i zbywa środki stanowiące jego mienie.
- Zakład wykonuje trwały zarząd przekazanymi mu nieruchomościami.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
- Statut wchodzi w życie z dniem wejścia w życie uchwały Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim w sprawie połączenia Zakładu Robót Publicznych w Sępólnie Krajeńskim z Zakładem Transportu Gminnego w Sępólnie Krajeńskim.
- Wszelkie zmiany Statutu dla swej ważności wymagają formy uchwały Rady Miejskiej.
metryczka
Wytworzył: Teresa Jasiek (21 lutego 2007)
Opublikował: Administrator (21 lutego 2007, 13:42:28)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1335