Protokół Nr 37/2005

Protokół Nr  37/2005
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 15 września 2005r.

W posiedzeniu udział wzieli członkowie Komisji wg załaczonej listy obecności oraz zaproszony gość Skarbnik Gminy Pani Urszula Lange.

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował nastepujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porzadku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji.
  3. Zapoznanie się z pismem Referatu IRG w sprawie kosztów odnowy elewacji gmachu Urzędu Miejskiego.
  4. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. obsługi bankowej Gminy
  5. Wolne wnioski.
  6. Wspólna, wraz z Komisja Oświaty Rady Miejskiej, wizytacja Wiejskich Domów Kultury w Wałdowie i Lutowie oraz SDK w Sepólnie Krajeńskim.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.

Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłosnie protokół Nr 36/2005 ze swojego ostatniego posiedzenia w dniu 8 sierpnia 2005r.

Ad.3. Komisja zapoznała się z pismem Referatu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miejskiego w sprawie wyjaśnień dot. kosztów odnowy elewacji gmachu Urzędu Miejskiego.
Po zapoznaniu się z pismem Komisja powzięła wątpliwości, czy nie powinno dojść do ponownego przetargu – w związku z kosztami dodatkowymi inwestycji (38% inwestycji pierwotnej)  – na dodatkową odnowę elewacji, związana ze zwiekszonymi kosztami.
Pani Skarbnik wyjaśiła, iż procedura przeprowadzona została zgodnie z ustawa o zamówieniach publicznych. Zostały przeprowadzone dwa przetargi, drugi przetarg nastąpił z tzw. „wolnej ręki”. 

Komisja, po zapoznaniu się z wyjaśnieniami Pani Skarbnik – mając na uwadze brak publicznej informacji w sprawie kosztów odnowy elewacji – zobowiązała Urząd Miejski do szczegółowego wyjaśnienia wszystkich aspektów inwestycji odnowy elewacji na łamach prasy lokalnej. Wyjaśnienia powinny zawierać wyszczególnienie zadań i wysokość kwot na nie przeznaczone.
Powyższe stanowisko Komisja podjęła jednogłośnie.

Ad.4. Pani Skarbnik Gminy Urszula Lange przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie obsługi bankowej Gminy.
Nadmieniła, iż w powyższej sprawie wpłynęła jedna oferta – Banku Spółdzielczego – który zresztą poprzednio obsługiwał finansowo Gminę. 

Komisja, jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt w/w uchwały.

Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono nastepujące sprawy:
- Pan Jagodziński zwrócił się o dostarczanie pod obrady Komisji materiałów, zwłaszcza tak ważnych jak materiały budżetowe, z co najmniej kilkudniowym wyprzedzeniem. Komisja przychyliła się do powyższej propozycji.
- Komisja ustaliła, iż jej posiedzenia będą zwykle zwoływane we wtorki – chyba, że zaistnieją inne nieprzewidziane przyczyny zwołania Komisji w innych terminach
- Pan Cyganek przedstawił Komisji informację z czynności kontrolnych dokonanych przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Sępoleńskim Domu Kultury w zakresie analizy wykonania dochodów tejże jednostki organizacyjnej za okres od 1 stycznia do kończ miesiąca sierpnia br.
Komisja przyjęła informację do wiadomości. 

Ad.6. Komisja Budżetu i Handlu wraz z Komisja Oświaty Rady Miejskiej udała się na wizytację ic wiejskich w Wałdowie i Lutowie.
 
Komisje, po dokonaniu wizytacji stwierdziły:

  1. W   Wiejskim Domu Kultury w Wałdowie stwierdzono wiele nieprawidłowości polegających na dewastacji  pomieszczeń i sprzętu (m.in. zamków i drzwi). Ponadto stwierdzono brak nadzoru kierownika WDK i Dyrektora SDK w Sępólnie Kraj. zarówno nad utrzymaniem porządku jak i prowadzeniem działalności kulturalnej w WDK.
    Zobowiązano Kierownika WDK do przeprowadzenia inwentaryzacji sprzętu znajdujacego się na stanie WDK i likwidacji sprzętu, nie nadającego się już do użytku w terminie do 15 października 2005r.
    Dyrektor SDK Pani Olszewska zobowiązała się do oddelegowania swojego pracownika gospodarczego celem wykonania najpilniejszych spraw porządkowych w obiekcie (wstawienie zamków do drzwi i klamek).
    Komisja stwierdziła konieczność wyznaczenia osoby odpowiedzialnej materialnie za uzytkowane pomieszczenia i  sprzęt, aby nie dopuścić do stanu jaki obecnie został zastany Komisja nie przyjeła do wiadomości sugestii Kierownika WDK, iż dewastacji dokonali uczniowie podczas korzystanie z pomieszczeń w trakcie prowadzonych zajeć wychowania fizycznego.
    Pan Jagodziński zaproponował, aby raz na kwartał odbywały się kontrole działalności placówki, kontrolujący czyli Dyrektor SDK powinien zaplanować środki na dojazdy na w/w kontrole.
    Stwierdzono ponadto, iż nie ma żadnych śladów (korzyści) wynikających ze środków przekazywanych przez sponsorów. W związku z powyzszym ustalono, że będą oni też płacić za biletu wstępu na wszystkie imprezy okolicznościowe odbywające się w WDK w Wałdowie.     
    Komisja ustaliła, że należy zabezpieczyć środki na malowanie sali i malowanie podłogi, bez jej wymiany.
    Komisja uzyskała ponadto informację od Kierownika WDK, że czynsz z tytułu wynajmu pomieszczenia w WDK przez punkt apteczny od miesiąca kwietnia nie jest uiszczany przez najemcę. Komisja zasugerowała, iż po wyegzekwowaniu powyższych zaległych płatności te środki można przeznaczyć na planowane remonty.
  2. W Wiejskim Domu Kultury w Lutowie Komisja, mimo stwierdzenia mniejszych mozliwości finansowych i lokalowych, zastała obiekt utrzymany w sposób prawidłowy.
    Działalność kulturalna prowadzona w placówce jest rejestrowana w odpowiednim dzienniku zajęć. Komisja zapoznała się z protokołem z kontroli placówki przeprowadzonej przez Sanepid. Zalecenia pokontrolne Sanepidu wskazały konieczność wymiany okien i podłogi. Komisja w związku z powyższym stwierdziła konieczność zabezpieczenia środków w projekcie budżetu na 2006r. z przeznaczeniem na powyższy cel.   Komisja stwierdziła, iż w tym zakresie należy sporządzić wstępny kosztorys remontu, w celu podjęcia późniejszej decyzji, w jaki sposób ten remont będzie dokonany (kwestia rodzaju wykorzystanych marariałow na wykonanie podłogi w sali).
  3. W Sępoleńskim Domu Kultury stwierdzono konieczność przeprowadzenia malowania części pomieszczeń, wymiany okien. Jednak najważniejsza inwestycją powinna być wymiana okien w sali kinowej, środki na na wskazane zadania powinny zostać zaplanowane w projekcie budżetu na 2006r.

Po dokonaniu wizji lokalnej w/w obiektów Przewodniczący Komisji zamknął posiedzenie.

Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (15 września 2005)
Opublikował: Tomasz Dix (4 grudnia 2005, 15:22:36)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1082