Protokół Nr 1/10 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego RM w dniu 9 grudnia 2010r.


Protokół Nr 1/10
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 9 grudnia 2010r.
 
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosława Dera
 
 
         Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
         
1.     Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2.     Zatwierdzenie planu pracy Komisji na 2011r.
3.     Rozpatrzenie spraw bieżących. 
4.     Wolne wnioski i zakończenie. 
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
Ad.2. Komisja przystąpiła do wypracowania swojego planu pracy na 2011r. Zatwierdzony jednogłośnie plan, uwzględniający propozycje członków Komisji, stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
 
Ad.3. W sprawach bieżących:
a)     Pan Jarosław Dera poinformował, że już wcześniej Pan  wystąpił z wnioskiem o możliwość wykupienia przez Gminę drogi w Sikorzu (graniczącej z gruntem należącym do Pana  ). Komisja poprzedniej kadencji nie wyraziła zgody na jej odpłatne nabycie, ze względu na charakter drogi (droga wewnętrzna).  Pan Dera nadmienił, że obecnie Pan   zwrócił się o wyrażenie zgodny na nieodpłatne przekazanie tej drogi. Komisja jednogłośnie pozytywnie opowiedziała się za możliwością nieodpłatnego jej przejęcia.        
b)    Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała możliwość sprzedaży mieszkalnego lokalu komunalnego najemcy Panu  (ul. Odrodzenia), wniosek Pani  (Sikorz) o sprzedaż lokalu mieszkalnego zostanie rozstrzygnięty na kolejnym posiedzeniu, po wyjaśnieniu prawnej możliwości jego sprzedaży.   
c)     Komisja zapoznała się ze sprawa możliwości sprzedaży (w wyniku wydania odpowiedniego wyroku sadowego) lokalu mieszkalnego na Osiedlu Słowackiego (Państwa  )     Komisja jednogłośnie opowiedziała się za sprzedażą tego lokalu w drodze przetargu nieograniczonego.    
d)    Komisja zapoznała się z wnioskiem Pana  skierowanym do Zakładu Gospodarki Komunalnej w sprawie możliwości sfinansowania wymiany drzwi wejściowych do pomieszczenia przy ul. Kościuszki.
Komisja uznała, w szczególności po zapoznaniu się z dokumentacją fotograficzną, jednogłośnie nie stwierdziła konieczności wymiany drzwi a tym bardziej dofinansowania w tym zakresie.       
 
Ad.4. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Dera przedstawił sprawę konieczności uregulowania kwestii parkowania samochodów ciężarowych na Osiedlu Jana Pawła II.( przedstawił w tym zakresie pismo Pana ).     Komisja podjęła wobec powyższego dyskusję nad organizacją ruchu drogowego na Osiedlu Jana Pawła II (dot. w szczególności właśnie zasad poruszania się i parkowania samochodów ciężarowych)
Komisja stwierdziła, że w/w zakresie celowym byłoby wskazanie miejsca parkowania samochodów ciężarowych. Wspólnie zasugerowano możliwość utworzenia parkingu w obrębie spółki „Agroma”. Pan Drogowski zobowiązał się, że na kolejne posiedzenie zaprosi Prezesa tej spółki celem przedyskutowania spraw z w/w zakresu.            
s- Pan Dudek zapytał o nieporządek na ulicach Krasickiego i Sawickiej. Pan Dera odpowiedział, że na w/w terenie przebiegały prace kanalizacyjne, obecnie następuje porządkowanie terenu po przeprowadzonej inwestycji. Pan Dera nadmienił, że prace kanalizacyjne, w związku z pozyskaniem odpowiednich środków będą prowadzone w 2011r. na 5 ulicach za Zespołem Szkół Nr 1 – tj. na ulicach: Sadowej, Letniskowej, Plażowej, Wypoczynkowej i Wczasowej. Na w/w cel pozyskano 500tys.zł. z Urzędu Marszałkowskiego, przy wkładzie własnym w wysokości 800tys.zł. 
- Pan Dudek zapytał o ewentualna możliwość utwardzenia drogi za strzelnicą, w kierunku Piaseczna, uczęszczaną przez dzieci idące ze szkoły do domu. Pan Dera odpowiedział, że utwardzenie drogi nie zostało przewidziane w wydatkach inwestycyjnych na 2011r.
- Pan Drogowski zapytał o możliwość udrożnienia drogi na ul. W. Polskiego w kierunku zamieszkania osoby niepełnosprawnej (Pan  ). Pan Dera odpowiedział, że sprawa możliwości udrożnienia drogi była już poruszana, przeprowadzi w tym przedmiocie kolejne rozmowy z Burmistrzem.
- Pan Drogowski zasugerował, że kwota 500zł. przeznaczonych w budżecie gminy na zakup pojemników jest na pewno niewystarczająca. Wg niego brakuje pojemników przede wszystkim na zejściu z ul. Polnej na ul. Wodną a także na samej ul. Polnej. Obecnie można rozdysponować chociaż sam piasek, aby mieszkańcy mogli na bieżąco posypywać nawierzchnię. Zwrócił się również o usunięcie śniegu z parkingów przy ulicach: Bocznej, Ratuszowej i Studziennej.
W tym punkcie członkowie Komisji, nawiązując za zalegającego śniegu, wskazali konieczność udostępnienia miejsc do jego składowania.
- Pan Nikel zwrócił uwagę na konieczność doprowadzenia do bieżącego odśnieżania przejść dla pieszych. Pan Dera poinformował, że zadanie zostało zlecone Zakładowi Transportu i Usług.
- Pan Drogowski zapytał o  możliwość utwardzenia ulicy Krasickiego. Pan Dera poinformował, że pozyskano materiał na utwardzenie, który zostanie w najbliższym czasie odpowiednio rozdysponowany.
- Pan Dudek wystąpił z inicjatywą dotyczącą możliwości obniżenia diet pobieranych przez radnych za udział w posiedzeniach sesji i komisji rady miejskiej. Obniżenie zaproponował o 10% za każde posiedzenie. W ramach wykorzystania oszczędności z tejże kwoty zaproponował jej przeznaczenie na zakup polbruku na utwardzenie chodników na terenie gminy. Komisja przyjęła propozycję do wiadomości z możliwością jej przedstawienia podczas posiedzeń pozostałych Komisji Rady Miejskiej.
- Pani Miczko zapytała o wdrożenie propozycji ruchu tylko prawoskrętnego na rondo z Placu Wolności. Pan Dera poinformował, że propozycja jako zasadna zostanie w najbliższym czasie wdrożona w życie.
- Pani Miczko poddała pod rozwagę ustanowienie jedynie ruchu jednokierunkowego na ulicy Farnej. Pan Dera zasugerował, aby sprawy związane z organizacja ruchu drogowego na tzw. „starym mieście” poruszyć w sposób kompleksowy na jednym z kolejnych posiedzeń komisji rady miejskiej.                                                                                           
 
 
 
         Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
 
 
 
 
                                                                                    Przewodnicząca Komisji
                                                                                           Anna Miczko 
 
 
protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (9 grudnia 2010)
Opublikował: Anna Sobieszczyk (23 lutego 2011, 09:24:18)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 11:10:30)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1160