Protokół Nr 29/2012 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej w dniu 7 grudnia 2012r.


Protokół Nr 29/2012
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej
w dniu 7 grudnia 2012r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Wiceprezes Stowarzyszenia „Dorośli – Dzieciom” – Sławomir Jaskulski;
 
 
Posiedzenie otworzył Zastępca Przewodniczącego Komisji Pan Roman Porożyński, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
  3. Sprawozdanie z działalności Centrum Informacji Turystycznej, prowadzonego przez Stowarzyszenie „Dorośli – Dzieciom”; 
  4. Wypracowanie planu pracy Komisji na 2013r.; 
  5. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.    
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 10 października br.
 
 
Ad.3. Pan Jaskulski przedstawił Komisji sprawozdanie z działalności Centrum Informacji Turystycznej za 2012r. (sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu).    
 
Pan Jaskulski zaznaczył, że jednym z problemów jest niewystarczająca kwota środków na materiały promujące Gminę (foldery, mapki, widokówki), brak jest projektów zewnętrznych, z których można by przygotować tego rodzaju wydawnictwa. Ponadto w sprawie promocji stowarzyszenie przeprowadziło rozmowy z referatem inwestycji oraz referatem spraw obywatelskich Urzędu Miejskiego, warto rozszerzyć ofertę o inne gadżety np. okazjonalne kubki, koszulki, czy też opracowania o Gminie, kwestią jest uzgodnienie wspólnego działania w zakresie dystrybucji i rozliczeń takich płatnych gadżetów, stowarzyszenie bowiem nie prowadzi działalności gospodarczej, chciałby aby takie gminne pamiątki były również dostępne w centrum informacji turystycznej. Innym mankamentem jest brak środków na zabezpieczenie obsługi turystycznej (przewodników) dla wycieczkowiczów odwiedzających Sępólno Krajeńskie. Istnieje takie zapotrzebowanie, były już takie sygnały, a przewodnicy powinni posiadać odpowiednie przygotowanie merytoryczne, trudno także wymagać aby poświęcali swój wolny czas na zasadzie wolontariatu.  
Pan Porożyński zapytał, czy Gmina przekazuje środki na działalność Centrum Informacji Turystycznej. Pan Jaskulski odpowiedział, że jest to kwota przekazywana w ramach pisanych corocznie projektów na realizację zadań publicznych (ogólnie na Gminne Centrum Informacji, część środków otrzymuje punkt informacji turystycznej), całość kwoty wyniesie  około 70tys.zł. łącznie z kosztem utrzymania nowej siedziby przy ulicy Jeziornej.
Pan Jaskulski poinformował również o fakcie docenienia przez jedną z osób komunikujących się drogą elektroniczną z punktem informacji turystycznej, zarówno merytoryki jak i szybkości informacji zwrotnych przekazanych jej przez punkt.     
Pani Grochowska zapytała o porównanie funkcjonowania punktu z Gminą ościenną, Więcborkiem. Pan Jaskulski powiedział, że w tej Gminie nie istnieje podobny punkt, wszystko zależy od wyników pisanego projektu na pozyskanie środków. Podobnie jest z innymi projektami pisanymi przez stowarzyszenie, ich ocena jest czasami subiektywna, brakuje punktów na otrzymanie środków. Niemniej jednak stowarzyszenie szuka możliwości pozyskiwania środków, poprzez projekty oparte m.in. o kontakty międzynarodowe w ramach partnerstwa.                                                                      
 
Komisja przyjęła jednogłośnie do wiadomości sprawozdanie przedstawione przez Pana Jaskulskiego, sugerując jednocześnie zorganizowanie spotkania z udziałem Kierownika Referatu IRG w celu wypracowania spójnych działań mających na celu promocję Gminy i przedstawienie przez uczestników spotkania wypracowanych ustaleń  - na posiedzeniu Komisji w miesiącu marcu, gdzie jednym z tematów będzie „przygotowanie do sezonu turystycznego”. Komisja jednocześnie ustaliła, że podczas posiedzenia Komisji w miesiącu marcu powróci do zasygnalizowanego tematu możliwości wygospodarowania środków z przeznaczeniem na wynagrodzenia dla przewodników, pilotujących wycieczki zwiedzające teren naszej Gminy (możliwość wyodrębnienia środków własnych lub ich pozyskiwanie jako zapłata za świadczoną usługę od „wycieczkowiczów”). Pan Porożyński zauważył, że warto również rozważyć „wejście w kontakt  przedsiębiorcami” celem partycypowania w kosztach wydawanych przez nich folderów i kalendarzy o tematyce gminnej, wspólne działania pozwolą na pewno do opracowania większej i lepszej jakości materiałów promujących Gminę, to zadanie powinien podjąć Referat IRG.                          
 
 
Ad.4. Komisja wypracowała i zatwierdziła jednogłośnie swój plan pracy na 2013r. Ustalono, że posiedzenia Komisji będą się odbywać zwyczajowo w każdą drugą środę miesiąca, za wyjątkiem miesięcy kiedy odbywają się Sesje budżetowe (kwestia dostosowania do terminowości przygotowania materiałów sesyjnych).    
 
 
Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:       
- Przewodniczący Rady Miejskiej zwrócił się do Komisji o wypracowanie stanowiska w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy pomieszczeń przy ulicy Szkolnej 4 na kontynuowanie działalności medycznej dla Centrum Medycznego SPAMED na okres dalszych 10 lat. Komisja w tym zakresie podtrzymała swoje stanowisko z dnia 10 października 20012r. tj. zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedłużenie umowy dzierżawy dla wskazanego podmiotu na okres dalszych 10 lat. Pani Grochowska nadmieniła, że ten podmiot poniósł już około 190tys.zł. nakładów na remont budynku, ponadto chce dokonać dodatkowych remontów na łączną kwotę około 350tys.zł.            
- Pan Porożyński zasugerował możliwość przeznaczenia kwoty pozyskanej z wygranej sprawy z ZDL „Bonus Plus” na remont, przede wszystkim na odmalowanie czyli poprawienie estetyki wiejskich ośrodków zdrowia w Wałdowie i Radońsku. Pan Dolny przypomniał sugestię Burmistrza, że w/w środki zostaną przeznaczone na utwardzenie drogi szkolnej we Włościbórku. Komisja zasugerowała rozważenie wykorzystania ewentualnie pozyskanych środków w w/w sposób.                           
- Pan Horyd przypomniał sprawę likwidacji placu zabaw przy Zespole Szkół w Wałdowie (z powodu uszkodzeń elementów placu), jego zdaniem powinno się pamiętać o odpowiedniej konserwacji istniejących placów z elementów drewnianych, przyszłościowo jednak należy rozważyć montaż placów plastikowych bądź metalowych.    
 
 
Po wyczerpaniu porządku obrad Pan Porożyński zakończył posiedzenie.
 
 
 
 
                                                                Zastępca Przewodniczącego Komisji
                                                                               Roman Porożyński         
 
protokołował:
Tomasz Dix  
 
 
      

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (7 grudnia 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (25 stycznia 2013, 08:47:09)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1025