Protokół Nr 39/2013 z posiedzenia Komisji Statutowej i Pomocy Społecznej Rady Miejskiej w dniu 07 lutego 2013 roku


Protokół Nr 39/2013
z posiedzenia Komisji Statutowej i Pomocy Społecznej Rady Miejskiej
w dniu 07 lutego 2013 roku
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:    
  1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
  2. Z-ca Dyrektora OPS-Sylwia Witkowska; 
  3. Pracownik  Sekcji Wspierania Rodzin-Beata Rogowska;
  4. Inspektor Ref. Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Julita Zwiefka;
  5. Inspektor Ref. Spraw Obywatelskich –Hanna Sobiechowska.
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Wiesława Grochowska, która po powitaniu  zebranych zaproponowała następujący jego  porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
  3. Omówienie sprawozdania z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej oraz zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej (w tym m.in. sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar przemocy na lata 2012 – 2016, Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii za 2012r. a także Strategii Integracji i Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Sępólno Krajeńskie na lata 2007 – 2013.;
  4.  Omówienie projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Sępólno Krajeńskie na lata 2013 – 2015.;
  5. Opinia Komisji w sprawie projektów uchwał dot. prowadzenia Centrum Małego Dziecka i Rodziny;
  6. Opinia Komisji w sprawie ustawienia tablic informacyjnych przy wjeździe na ulicę Słowackiego i ulice przyległe;
  7. Wolne wnioski i zakończenie.               
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
Ad.2. Protokoły z poprzednich posiedzeń zostały przyjęte jednogłośnie.
 
Ad.3.Pani Sylwia Witkowska Z-ca Dyrektora OPS  przedstawiła sprawozdania z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej oraz zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej (w tym m.in. sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar przemocy na lata 2012 – 2016, Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii za 2012r. a także Strategii Integracji i Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Sępólno Krajeńskie na lata 2007 – 2013.;
Komisja zaopiniowała jednogłośnie, pozytywnie sprawozdanie, sprawozdanie stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
 
Ad.4.Pani Beata Rogowska  pracownik Sekcji  Wspierania Rodzin w OPS  omówiła  projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Sępólno Krajeńskie na lata 2013 – 2015.;
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.  Gminny Program Wspierania Rodzin w Gminie Sępólno Kraj. stanowi zał. nr 2 do protokołu.
 
Ad.5 Pani Hanna Sobiechowska poinformowała zebranych o konieczności  przesunięcia terminu podjęcia uchwały ze względu na zmianę terminu naboru dzieci do żłobka i klubu malucha. Prawdopodobny termin otwarcia placówki  to wrzesień 2013 rok. Komisja pozytywnie ustosunkowała się do tej prośby.
 
Ad.6 Pani Julita Zwiefka przedstawiła propozycje ustawienia tablic informacyjnych przy wjeździe na ulicę Słowackiego i ulice przyległe. Mapa z proponowanym ustawieniem znaków stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawione propozycje dotyczące ustawienia tablic informacyjnych. 
 
 
 
Ad.7. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
-członkowie  Komisji poruszyli sprawę ogromnych różnic  w kosztach utrzymania dzieci w rodzinnych domach dziecka  a państwowych domach dziecka, oraz poruszono wysokość kosztów  ponoszonych  za osoby, które trafiły do różnych ośrodków pomocy społecznej.
-Pani Wiesława Grochowska zapytała o koszty jakie ponosi OPS za utrzymanie asystentów rodzinnych. Z-ca  Dyrektora  OPS Pani Sylwia Witkowska  poinformowała, że w chwili obecnej  jest zatrudnionych trzech asystentów, których wynagrodzenie kształtuje się w wysokości  około 2 600-2 890 zł, miesięcznie plus ryczałt za samochód w granicach
250-300 zł.
-Przewodnicząca Komisji Pani Wiesława Grochowska  poprosiła również o przedstawienie stawek jakie płacą podopieczni za usługi opiekunek, wyjaśniono , że stawki kształtują się na różnym poziomie i zależą w znacznej mierze od dochodów –sytuacji rodzinnej i materialnej podopiecznych.
 
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
 
                                                                              Przewodnicząca Komisji                      
                                                                                Wiesława Grochowska
                                                                                  
 
protokołowała:
Wanda Środecka
 
 
 
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (7 lutego 2013)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (22 kwietnia 2013, 10:16:53)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1106