Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 39/2013 z posiedzenia Komisji Statutowej i Pomocy Społecznej Rady Miejskiej w dniu 07 lutego 2013 roku
Protokół Nr 39/2013
z posiedzenia Komisji Statutowej i Pomocy Społecznej Rady Miejskiej
w dniu 07 lutego 2013 roku
z posiedzenia Komisji Statutowej i Pomocy Społecznej Rady Miejskiej
w dniu 07 lutego 2013 roku
W posiedzeniu
udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni
goście:
Ad.2. Protokoły z poprzednich posiedzeń zostały przyjęte jednogłośnie.
Ad.3.Pani Sylwia Witkowska Z-ca Dyrektora OPS przedstawiła sprawozdania z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej oraz zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej (w tym m.in. sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar przemocy na lata 2012 – 2016, Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii za 2012r. a także Strategii Integracji i Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Sępólno Krajeńskie na lata 2007 – 2013.;
Komisja zaopiniowała jednogłośnie, pozytywnie sprawozdanie, sprawozdanie stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Ad.4.Pani Beata Rogowska pracownik Sekcji Wspierania Rodzin w OPS omówiła projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Sępólno Krajeńskie na lata 2013 – 2015.;
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały. Gminny Program Wspierania Rodzin w Gminie Sępólno Kraj. stanowi zał. nr 2 do protokołu.
Ad.5 Pani Hanna Sobiechowska poinformowała zebranych o konieczności przesunięcia terminu podjęcia uchwały ze względu na zmianę terminu naboru dzieci do żłobka i klubu malucha. Prawdopodobny termin otwarcia placówki to wrzesień 2013 rok. Komisja pozytywnie ustosunkowała się do tej prośby.
Ad.6 Pani Julita Zwiefka przedstawiła propozycje ustawienia tablic informacyjnych przy wjeździe na ulicę Słowackiego i ulice przyległe. Mapa z proponowanym ustawieniem znaków stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawione propozycje dotyczące ustawienia tablic informacyjnych.
Ad.7. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
-członkowie Komisji poruszyli sprawę ogromnych różnic w kosztach utrzymania dzieci w rodzinnych domach dziecka a państwowych domach dziecka, oraz poruszono wysokość kosztów ponoszonych za osoby, które trafiły do różnych ośrodków pomocy społecznej.
-Pani Wiesława Grochowska zapytała o koszty jakie ponosi OPS za utrzymanie asystentów rodzinnych. Z-ca Dyrektora OPS Pani Sylwia Witkowska poinformowała, że w chwili obecnej jest zatrudnionych trzech asystentów, których wynagrodzenie kształtuje się w wysokości około 2 600-2 890 zł, miesięcznie plus ryczałt za samochód w granicach
250-300 zł.
-Przewodnicząca Komisji Pani Wiesława Grochowska poprosiła również o przedstawienie stawek jakie płacą podopieczni za usługi opiekunek, wyjaśniono , że stawki kształtują się na różnym poziomie i zależą w znacznej mierze od dochodów –sytuacji rodzinnej i materialnej podopiecznych.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
- Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
- Z-ca Dyrektora OPS-Sylwia Witkowska;
- Pracownik Sekcji Wspierania Rodzin-Beata Rogowska;
- Inspektor Ref. Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Julita Zwiefka;
- Inspektor Ref. Spraw Obywatelskich –Hanna Sobiechowska.
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
- Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
- Omówienie sprawozdania z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej oraz zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej (w tym m.in. sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar przemocy na lata 2012 – 2016, Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii za 2012r. a także Strategii Integracji i Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Sępólno Krajeńskie na lata 2007 – 2013.;
- Omówienie projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu
Wspierania Rodziny w Gminie Sępólno Krajeńskie na lata 2013 – 2015.;
- Opinia Komisji w sprawie projektów uchwał dot.
prowadzenia Centrum Małego Dziecka i Rodziny;
- Opinia Komisji w sprawie ustawienia tablic
informacyjnych przy wjeździe na ulicę Słowackiego i ulice przyległe;
- Wolne wnioski i zakończenie.
Ad.2. Protokoły z poprzednich posiedzeń zostały przyjęte jednogłośnie.
Ad.3.Pani Sylwia Witkowska Z-ca Dyrektora OPS przedstawiła sprawozdania z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej oraz zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej (w tym m.in. sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar przemocy na lata 2012 – 2016, Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii za 2012r. a także Strategii Integracji i Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Sępólno Krajeńskie na lata 2007 – 2013.;
Komisja zaopiniowała jednogłośnie, pozytywnie sprawozdanie, sprawozdanie stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Ad.4.Pani Beata Rogowska pracownik Sekcji Wspierania Rodzin w OPS omówiła projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Sępólno Krajeńskie na lata 2013 – 2015.;
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały. Gminny Program Wspierania Rodzin w Gminie Sępólno Kraj. stanowi zał. nr 2 do protokołu.
Ad.5 Pani Hanna Sobiechowska poinformowała zebranych o konieczności przesunięcia terminu podjęcia uchwały ze względu na zmianę terminu naboru dzieci do żłobka i klubu malucha. Prawdopodobny termin otwarcia placówki to wrzesień 2013 rok. Komisja pozytywnie ustosunkowała się do tej prośby.
Ad.6 Pani Julita Zwiefka przedstawiła propozycje ustawienia tablic informacyjnych przy wjeździe na ulicę Słowackiego i ulice przyległe. Mapa z proponowanym ustawieniem znaków stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawione propozycje dotyczące ustawienia tablic informacyjnych.
Ad.7. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
-członkowie Komisji poruszyli sprawę ogromnych różnic w kosztach utrzymania dzieci w rodzinnych domach dziecka a państwowych domach dziecka, oraz poruszono wysokość kosztów ponoszonych za osoby, które trafiły do różnych ośrodków pomocy społecznej.
-Pani Wiesława Grochowska zapytała o koszty jakie ponosi OPS za utrzymanie asystentów rodzinnych. Z-ca Dyrektora OPS Pani Sylwia Witkowska poinformowała, że w chwili obecnej jest zatrudnionych trzech asystentów, których wynagrodzenie kształtuje się w wysokości około 2 600-2 890 zł, miesięcznie plus ryczałt za samochód w granicach
250-300 zł.
-Przewodnicząca Komisji Pani Wiesława Grochowska poprosiła również o przedstawienie stawek jakie płacą podopieczni za usługi opiekunek, wyjaśniono , że stawki kształtują się na różnym poziomie i zależą w znacznej mierze od dochodów –sytuacji rodzinnej i materialnej podopiecznych.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
Przewodnicząca Komisji
Wiesława Grochowska
protokołowała:
Wanda Środecka
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (7 lutego 2013)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (22 kwietnia 2013, 10:16:53)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1106