Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 22/2012 z posiedzenia Komisji Rewizyjne Rady Miejskiej w dniu 1 sierpnia 2012r.
Protokół Nr
22/2012
z posiedzenia Komisji Rewizyjne Rady Miejskiej
w dniu 1 sierpnia 2012r.
z posiedzenia Komisji Rewizyjne Rady Miejskiej
w dniu 1 sierpnia 2012r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg
załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald;
3. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Zbigniew Tymecki;
4. Księgowa Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Renata Noga;
5. Kadrowa Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Maria Chmielewska.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Grzegorz Dudek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Informacja o budżetach szkół przed rokiem szkolnym 2012/2013;
4. Analiza wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2012r.;
5. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2, Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu czerwcu.
Ad.3. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej przedstawił Komisji informację o budżetach szkół przed nowym rokiem szkolnym 2012/2013.
Powiedział, że przed nowym rokiem szkolnym nie ma zagrożeń w zakresie wykonania budżetów, szkoły utrzymują się z subwencji bez wsparcia ze strony Gminy, budżety szkół i przedszkoli są wystarczające choć nie rewelacyjne, średnie wynagrodzenia nauczycieli są uzyskiwane bez pomocy gminy.
Pan Tymecki przedstawił Komisji zestawienie subwencji ostatecznej dla szkół oraz wydatków budżetowych płatnych z subwencji na 2012r. (pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Pan Tymecki przedstawił również wykonanie wypłat średnich wynagrodzeń dla nauczycieli za okres I półrocza 2012r. (pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Pan Tymecki oraz Pani Noga przedstawili również Komisji zestawienie budżetowe wydatków wszystkich placówek oświatowych za I półrocze 2012r. (pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Podkreślił, że realizacja wydatków za I półrocze nie budzi zastrzeżeń, nie ma w tym zakresie żadnych zagrożeń.
Podsumowując, Pan Tymecki powiedział, że tak jak wcześniej nadmienił, nie ma zagrożeń w wykonaniu budżetu oświaty, jedynym problemem jest częściowy brak środków na funkcjonowanie od dnia 1 września wielogodzinnego oddziału przedszkolnego przy Przedszkolu Nr 1, do wygospodarowania na ten cel potrzeba w granicach – 5 – 7 tys.zł., zagwarantowanych jest około ¾ pozostałych kosztów funkcjonowania.
Pan Tymecki i Pani Noga przedstawili także zakres robot remontowych, które zostały lub są w poszczególnych placówkach oświatowych, przedstawili także zakres zakupów dokonanych przez poszczególne placówki, w tym zakresie również nie ma żadnych zagrożeń w prowadzeniu prac.
Pani Miczko zapytała o ilość nauczycieli emerytów i nauczycieli posiadających prawa emerytalne. Pani Chmielewska poinformowała, że obecnie zatrudniony jest jeden emerytowany nauczyciel w Zespole Szkół w Wałdowie w czasie trwania roku szkolnego będzie w roku szkolnym byli ponadto zatrudnieni dwaj emeryci ale tylko na zastępstwo, natomiast prawa emerytalne posiadają łącznie trzej nauczyciele (w Zespole Szkół Nr 3, Zespole Szkół w Wałdowie i Przedszkolu Nr 2). Pan Tymecki nadmienił, że od nowego roku szkolnego w Zespole Szkół w Wałdowie na etacie na którym jest zatrudniony emeryt będzie wakat, decyzję w sprawie zatrudnienia podejmie dyrektor szkoły. Poinformował ponadto, na pytanie Pana Grzecy, że wiek emerytalny pedagoga określa nie kodeks pracy lecz karta nauczyciela (65 lat dla kobiet i dla mężczyzn).
Komisja przyjęła przedstawione informacje do wiadomości.
Ad.4. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji informację z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2012r. (informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Nadmieniła, że wynik finansowy za I półrocze zamknął się nadwyżką w wysokości 2.409.811,55 zł., plan dochodów został zrealizowany w wysokości 52% a wydatków w wysokości 48%. Realizacja zadań bieżących została wykonana na poziomie 50%, wydatki majątkowe w 38% z powodu, że większość inwestycji została zaplanowana bądź będzie finalizowana w II półroczu.
Pan Grzeca zapytał o dochody z opłaty adiacenckiej. Pani Skarbnik odpowiedziała, że na I półrocze wpływy z opłaty wyniosły 20 tys.zł. Pani Miczko zapytała o wpływy z opłaty od posiadania psa. Pani Skarbnik powiedziała, że wykonanie jest wyższe niż zaplanowano, 28.200zł. za I półrocze.
Pani Skarbnik przedstawiła Komisji także informację o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy za I półrocze 2012r. oraz informację z przebiegu wykonania planów finansowych jednostek za I półrocze 2012r., dla których Gmina Sępólno Krajeńskie jest organem założycielskim.
Komisja po przeanalizowaniu informacji przedstawionych przez Panią Skarbnik nie wniosła zastrzeżeń do wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2012r.
Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Przewodniczący Rady Miejskiej przekazał Komisji zalecenia Regionalnej Izby Obrachunkowej wypracowane podczas kontroli przeprowadzonej w Urzędzie Miejskim w Sępólnie Krajeńskim oraz odpowiedź Burmistrza do RIO w zakresie wykonania tych zaleceń. Pani Skarbnik poinformowała, że RIO wypracowało w toku kontroli 18 zaleceń, od decyzji Prezesa RIO zależy, czy wystąpi on do Rzecznika Dyscypliny Finansowej o wdrożenie postępowania w zakresie naruszenia dyscypliny budżetowej.
Komisja przyjęła informację do wiadomości, postanawiając że dokona kontroli wykonania zaleceń po zakończenie roku budżetowego.
- Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił Komisji do wiadomości pismo „Wiadomości Krajeńskich” w sprawie udzielenia informacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Urzędu Miejskiego. Przewodniczący przedstawił także projekt odpowiedzi na w/w pismo, będące sprostowaniem, zaznaczając że zwróci się o jego zamieszczenie na łamach „Wiadomości Krajeńskich”.
Komisja przyjęła informację do wiadomości.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Grzegorz Dudek
protokołował:
Tomasz Dix
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald;
3. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Zbigniew Tymecki;
4. Księgowa Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Renata Noga;
5. Kadrowa Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej – Maria Chmielewska.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Grzegorz Dudek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Informacja o budżetach szkół przed rokiem szkolnym 2012/2013;
4. Analiza wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2012r.;
5. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2, Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu czerwcu.
Ad.3. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej przedstawił Komisji informację o budżetach szkół przed nowym rokiem szkolnym 2012/2013.
Powiedział, że przed nowym rokiem szkolnym nie ma zagrożeń w zakresie wykonania budżetów, szkoły utrzymują się z subwencji bez wsparcia ze strony Gminy, budżety szkół i przedszkoli są wystarczające choć nie rewelacyjne, średnie wynagrodzenia nauczycieli są uzyskiwane bez pomocy gminy.
Pan Tymecki przedstawił Komisji zestawienie subwencji ostatecznej dla szkół oraz wydatków budżetowych płatnych z subwencji na 2012r. (pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Pan Tymecki przedstawił również wykonanie wypłat średnich wynagrodzeń dla nauczycieli za okres I półrocza 2012r. (pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Pan Tymecki oraz Pani Noga przedstawili również Komisji zestawienie budżetowe wydatków wszystkich placówek oświatowych za I półrocze 2012r. (pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Podkreślił, że realizacja wydatków za I półrocze nie budzi zastrzeżeń, nie ma w tym zakresie żadnych zagrożeń.
Podsumowując, Pan Tymecki powiedział, że tak jak wcześniej nadmienił, nie ma zagrożeń w wykonaniu budżetu oświaty, jedynym problemem jest częściowy brak środków na funkcjonowanie od dnia 1 września wielogodzinnego oddziału przedszkolnego przy Przedszkolu Nr 1, do wygospodarowania na ten cel potrzeba w granicach – 5 – 7 tys.zł., zagwarantowanych jest około ¾ pozostałych kosztów funkcjonowania.
Pan Tymecki i Pani Noga przedstawili także zakres robot remontowych, które zostały lub są w poszczególnych placówkach oświatowych, przedstawili także zakres zakupów dokonanych przez poszczególne placówki, w tym zakresie również nie ma żadnych zagrożeń w prowadzeniu prac.
Pani Miczko zapytała o ilość nauczycieli emerytów i nauczycieli posiadających prawa emerytalne. Pani Chmielewska poinformowała, że obecnie zatrudniony jest jeden emerytowany nauczyciel w Zespole Szkół w Wałdowie w czasie trwania roku szkolnego będzie w roku szkolnym byli ponadto zatrudnieni dwaj emeryci ale tylko na zastępstwo, natomiast prawa emerytalne posiadają łącznie trzej nauczyciele (w Zespole Szkół Nr 3, Zespole Szkół w Wałdowie i Przedszkolu Nr 2). Pan Tymecki nadmienił, że od nowego roku szkolnego w Zespole Szkół w Wałdowie na etacie na którym jest zatrudniony emeryt będzie wakat, decyzję w sprawie zatrudnienia podejmie dyrektor szkoły. Poinformował ponadto, na pytanie Pana Grzecy, że wiek emerytalny pedagoga określa nie kodeks pracy lecz karta nauczyciela (65 lat dla kobiet i dla mężczyzn).
Komisja przyjęła przedstawione informacje do wiadomości.
Ad.4. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji informację z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2012r. (informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Nadmieniła, że wynik finansowy za I półrocze zamknął się nadwyżką w wysokości 2.409.811,55 zł., plan dochodów został zrealizowany w wysokości 52% a wydatków w wysokości 48%. Realizacja zadań bieżących została wykonana na poziomie 50%, wydatki majątkowe w 38% z powodu, że większość inwestycji została zaplanowana bądź będzie finalizowana w II półroczu.
Pan Grzeca zapytał o dochody z opłaty adiacenckiej. Pani Skarbnik odpowiedziała, że na I półrocze wpływy z opłaty wyniosły 20 tys.zł. Pani Miczko zapytała o wpływy z opłaty od posiadania psa. Pani Skarbnik powiedziała, że wykonanie jest wyższe niż zaplanowano, 28.200zł. za I półrocze.
Pani Skarbnik przedstawiła Komisji także informację o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy za I półrocze 2012r. oraz informację z przebiegu wykonania planów finansowych jednostek za I półrocze 2012r., dla których Gmina Sępólno Krajeńskie jest organem założycielskim.
Komisja po przeanalizowaniu informacji przedstawionych przez Panią Skarbnik nie wniosła zastrzeżeń do wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2012r.
Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Przewodniczący Rady Miejskiej przekazał Komisji zalecenia Regionalnej Izby Obrachunkowej wypracowane podczas kontroli przeprowadzonej w Urzędzie Miejskim w Sępólnie Krajeńskim oraz odpowiedź Burmistrza do RIO w zakresie wykonania tych zaleceń. Pani Skarbnik poinformowała, że RIO wypracowało w toku kontroli 18 zaleceń, od decyzji Prezesa RIO zależy, czy wystąpi on do Rzecznika Dyscypliny Finansowej o wdrożenie postępowania w zakresie naruszenia dyscypliny budżetowej.
Komisja przyjęła informację do wiadomości, postanawiając że dokona kontroli wykonania zaleceń po zakończenie roku budżetowego.
- Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił Komisji do wiadomości pismo „Wiadomości Krajeńskich” w sprawie udzielenia informacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Urzędu Miejskiego. Przewodniczący przedstawił także projekt odpowiedzi na w/w pismo, będące sprostowaniem, zaznaczając że zwróci się o jego zamieszczenie na łamach „Wiadomości Krajeńskich”.
Komisja przyjęła informację do wiadomości.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Grzegorz Dudek
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (1 sierpnia 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (24 września 2012, 14:48:08)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1008