Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa
Protokół Nr 17/2004
Protokół Nr 17/2004
z posiedzenia Komisja Komisji Gospodarki Komunalnej i Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 3 lutego 2004r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
2. Z-ca Burmistrza Marek Zieńko
3. Przewodniczący Rady Miejskiej Edward Stachowicz
4. Przewodnicząca Komisji Oświaty Halina Żekiecka
5. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Dariusz Krakowiak
6. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
7. Przewodniczący Zarządu Osiedla nr 1 Kazimierz Drogowski
8. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Józef Cyra
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych poinformował, iż dzisiejsze posiedzenie poświęcone będzie, zgodnie z ustaleniami zawartymi w dniu 20 stycznia, dwu tematom:
1. Zaopiniowaniu nowych taryf za wodę i ścieki, zaproponowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej
2. Wypracowaniu wspólnego stanowiska w sprawie zasad parkowania samochodów ciężarowych na Osiedlu Jana Pawła II.
Przewodniczący przekazał następnie głos Burmistrzowi
Burmistrz poinformował, iż nowa taryfa zbiorowego zaopatrzenia w wodę i ścieki będzie obowiązywać od dnia 1 maja br. do końca kwietnia 2005r. Wniosek o zatwierdzenie taryf złożony został przez Dyrektora Zakładu gospodarki Komunalnej w dniu 7 stycznia, Rada Miejska posiada 45 dni na ustosunkowanie się do tego wniosku. Dodał, iż wniosek musi być również zatwierdzony przez Burmistrza, niezbędna jest więc jego uprzednia weryfikacja. Nadmienił również, iż złożony wniosek spełnia wszelkie wymogi formalne.
Pan Tomas zaproponował, aby przez zaopiniowaniem nowych cen taryf, wypracować wspólne stanowisko w sprawie zmiany zasad naliczania opłat za wywóz nieczystości pobieranych od zakładów pracy. Jego zdaniem dotychczasowe zasady są krzywdzące, bowiem zakłady pracy nie podłączone do kolektorów opłacają niejako podwójną opłatę (dodatkowa opłata za wywóz nieczystości). Nadmienił, iż do przedstawienia tego tematu na posiedzeniu Komisji upoważniło go Stowarzyszenie Kupców Krajeńskich.
Ostatecznie uczestnicy posiedzenia, po dyskusji, podjęli następujące ustalenia w w/w sprawie tj zaproponowano:
1.Ustalić jednolitą taryfę dla wszystkich podmiotów
2.Zwolnić zakłady pracy z dodatkowej opłaty za wywóz nieczystości płynnych
3.W zamian za zwolnienie zakładów pracy z dodatkowej opłaty za wywóz nieczystości płynnych Zakład Gospodarki Komunalnej w ramach rekompensaty nie poniesie kosztów budowy wodociągu do Grochowca (około 50tys.zł. – zadanie będzie realizowane z budżetu gminy)
Komisja następnie przeszła do omawiania stawek opłat za wodę i odprowadzanie ścieków.
Pan Krakowiak przypomniał proponowaną skale podwyżek tj. powiedział, iż proponuje się podwyżkę cen wody o 5,9% tj. do kwoty 2,11 brutto za 1m3 i podwyżkę o 4,9% na ścieki tj. do kwoty 4,38zł. brutto. Nadmienił, iż nie przewiduje się wzrostu opłaty abonamentowej za korzystanie z wodomierzy.
Pan Krakowiak, argumentując proponowane kwoty podwyżek za wodę i ścieki, stwierdził iż są one związane z ponoszeniem przez Zakład coraz większych kosztów wynikających przede wszystkim z naliczeniem przez gminę procentowo większego niż rok temu podatku od budowli (2%). Na pytanie dot. proponowanej podwyżki dla pracowników zakładu o 5%, wyjaśnił iż mieści się ona w zaplanowanym funduszu płac, zwolnionych zostało bowiem 5 osób pracujących w ZGK.
Pan Cyra zaproponował podniesienie stawek opłat za wodę i ścieki o wskaźnik inflacji tj. o 3% Swoje stanowisko uzasadnił faktem, iż wyższa podwyżka spowoduje znaczne zmniejszenie poboru wody. Dodał także, iż Zakład może pozyskać dodatkowe dochody poprzez skuteczne wyegzekwowanie należnych opłat od mieszkańców tych posesji, z których nie są wywożone nieczystości stałe.
Podobne stanowisko przedstawił Pan Drogowski, informując iż upoważnił go do tego Zarząd Osiedla Nr 1.
Za takim rozwiązaniem opowiedział się także Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Stachowicz
Członkowie Komisji opowiedzieli się za możliwością przeniesienia kosztów podwyżki w ciężar opłaty abonamentowej za korzystanie z wodomierza, co jednocześnie pozwoli na obniżenie proponowanej podwyżki cen za wodę i ścieki.
Burmistrz, podsumowując dyskusję, zaproponował aby Dyrektor ZGK przygotował ponowne wyliczenie podwyżek nowych taryf za wodę i ścieki, ujmując propozycję zwiększenia opłaty abonamentowej za korzystanie z wodomierza.
Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej zobowiązał się do przygotowania powyższego opracowania, celem jego skonsultowania na następnym posiedzeniu Komisji.
Burmistrz zwrócił się również do radnych obecnych na posiedzeniu, aby na odbywających się zebraniach samorządów wyjaśniać wyborcom przyczyny proponowanych podwyżek.
W tym punkcie Burmistrz poinformował, iż Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej dostarczył wykaz osób, nie ujętych w rejestrze wywozu nieczystości. Poinformował, iż Urząd przeprowadzi wspólną akcję z ZGK polegającą na wysłaniu pism do osób nie figurujących w rejestrach o okazanie się w przeciągu 14 dni dowodami wywozu nieczystości. Osoby nie potrafiące udokumentować stosownymi rachunkami będą wzywane w terminie 14 dni do
zawarcia umowy z ZGK na wywóz nieczystości. Wobec osób, które nie zastosują się do w/w procedury będą zastosowane odpowiednie sankcje.
Ad.2. Komisja w tym punkcie spotkała się, w obecności Burmistrza, z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą (usługi transportowe samochodami ciężarowymi) w sprawie możliwości rozwiązania problemu, polegającego na wypracowaniu zasad parkowania samochodów ciężarowych na Osiedlu Jana Pawła II.
W tym punkcie uczestniczyli przewoźnicy z Osiedla Jana Pawła II, przedstawili problem dot. ustawienia znaku zakazu wjazdu no Osiedle Jana Pawła II.
Burmistrz uzasadnił ustawienie znaku zakazu tym, iż droga nie jest przeznaczona dla ruchu tranzytowego, tylko do użytku mieszkańców. Przedstawił ponadto utrudnienia, jakie do tej pory stwarzają samochody ciężarowe tj. przede wszystkim uciążliwość dla mieszkańców spowodowana hałasami, jakie powstają przy uruchamianiu samochodów, szczególnie w godzinach nocnych.
Pan Rózga stwierdził, iż położona nawierzchnia drogi nie wytrzymałaby obciążenia nacisku jaki powoduje przejazd samochodów ciężarowych. W pełni poparł stanowisko Burmistrza tj. opowiedział się za nieprzejezdnością drogi dla samochodów ciężarowych.
Pan Rózga zapytał przewoźników, jakie mają propozycje odnośnie rozwiązania problemu parkowania przy Osiedlu Jana Pawła II.
Przewoźnicy podali jedną propozycję tj. możliwość wydania imiennych przepustek osobom celem możliwości wjazdu samochodami na własne posesje.
Ostatecznie,po dyskusji wypracowano wspólne stanowisko, tj. stwierdzono, iż:
-
Osoby prowadzące działalność gospodarczą, zamieszkujące na terenie Osiedla Jana Pawła II (transport z samochodami ciężarowymi) uzyskają przepustki na wjazd tymi samochodami na teren osiedla.
-
Powyższe przepustki obejmują możliwość parkowania samochodów tylko na obszarze własnej posesji.
-
Przepustki zostaną wydane po przestawieniu imiennej listy obejmującej przewoźników prowadzących działalność transportową, zamieszkujących na w|w osiedlu.
-
Przepustki kategorycznie wyłączają możliwość parkowania pojazdów na drogach wewnątrz o.siedla.
-
W razie braku możliwości parkowania na posesjach przy osiedlu Jana Pawła II proponuje się możliwość pozostawiania samochodów na placu wskazanym przez Zakład Gospodarki Komunalnej (opłata postojowa do uzgodnienia).
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (3 lutego 2004)
Opublikował: Tomasz Dix (4 maja 2004, 09:30:41)
Ostatnia zmiana: Tomasz Dix (16 sierpnia 2004, 07:25:14)
Zmieniono: estetykę
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1607