Protokół Nr 46/06

Protokół Nr 46/06
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 11 stycznia 2006r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:

  1. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
  2. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Dariusz Krakowiak
  3. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut.
  4. Radca prawny Urzędu Dagmara Fabiszak
  5. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
  6. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Józef Cyra

Posiedzenie otworzył w zastępstwie Przewodniczącego Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Przyjęcie protokołów z ostatnich posiedzeń.
  3. Omówienie projektu uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Kraj.
  4. Projekt uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzenia ścieków.
  5. Sprzedaż działek nr 98, 109, 110.
  6. Sprawa podziału działki pod garaż przy ul. Szkolnej 3 i 5.
  7. Sprawa cofnięcia zamiany gruntów Nadleśnictwo – Urząd Miejski.
  8. Sprawa przejęcia działki nr 464/2 w Lutowie na rzecz mienia komunalnego.
  9. Sprawa kupna lokali mieszkalnych w Piasecznie.
  10. Wniosek P.   o wymianę okien.
  11. Wniosek P.    o wyrażenie zgody na prowadzenie działalności gospodarczej w lokalu mieszkalnym.
  12. Wniosek o możliwość remontu pieca dla P.   Sikorz 9/3.
  13. Remont nawierzchni drogi dojazdowej do Powiatowej Stacji Weterynarii.
  14. W sprawie darowizny na cele publiczne projekt uchwały.
  15. Opinia w sprawie zamiany gruntów z dopłatą z P.  .
  16. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie. 

Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich posiedzeń w dniach 6,14 i 19 grudnia 2005r.

Ad.3. Komisja przystapiła do omawiania projektu regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie.

Pani Fabiszak poinformowała, iż po konsultacjach z Urzędem Wojewódzkim okazało się, iż projekt powinien być dostosowany do realiów Gminy. Nadmieniła, iż uzyskała projekty z innych gmin, które Urząd Wojewódzki uznał za prawidłowe. Na ich podstawie z uwzględnieniem warunków Gminy Sępólno Kraj. został przygotowany nowy projekt regulaminu – do akceptacji Komisji.

Komisja zadecydowała, iż do następnego posiedzenia dokona analizy przygotowanego projektu regulaminu.

Komisja, po głosowaniu, postanowiła jednogłośnie, iż odbędzie wspólne posiedzenie z Komisją Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska celem ostatecznego zaopiniowania projektu tekstu regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie. Termin wspólnego posieszenia wyznaczono na dzień 18 stycznia o godz. 12.00.

Ad.4. Komisja podjęła dyskusję nad projektem regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
Pan Tomas zaproponował, aby członkowie Komisji zapoznali się z tekstem projektu i wypracowali uwagi, które zostaną przedstawione na następnym posiedzeniu Komisji. 

Komisja jednogłosnie zatwierdziła propozycje Pana Tomasa.
Dyrektor ZGK Pan Krakowiak nadmienił, iż nie przewiduje się podniesienia stawki taryfy za wodę iścieki natomiast ZGK zaproponuje podniesienie opłaty
eksploatacyjnej o 2zł. Spowoduje to, iż podwyżkę odczują tylko ci odbiorcy, którzy posiadają mały pobór wody. 

Ad.5. Komisja powtórnie zapoznała się z wnioskiem Pana    w sprawie możliwości zakupu przez niego działek Nr 98, 109 i  110 przy ul. Ogrodowej.
W swoim wniosku Pan     wyjaśnił, iż zamierza przeznaczyć działki na stawy rybne.

Komisja, w związku z wątpliwościami skierowała wniosek do ponownego uzupełnienia przez Referat IRG (kwestia obecnego przeznaczenia działek) oraz do Samodzielnego Stanowiska ds. Rolnictwa, Leśnictwa i Zadrzewień (kwestia ewentualnego wpływu stawów rybnych na miejsca lęgowe ptaków).

Ad.6. Komisja zapoznała się ponownie ze sprawą ewentualnego podziału działek pod garaże przy ul. Szkolnej.

Pan Kołsut poinformował, iż obecnie jest czterech chętnych na usytuowanie tam garaży.
Pan Cyra poddał pod wątpliwość treść ogłoszenia zamieszczonego przez Zakład Gospodarki Komunalnej w sprawie możliwości umiejscowienia garaży na ul. Szkolnej. Jego zdaniem w ogłoszeniu powinno zostać zawarte zapytanie, czy mieszkańcy tej ulicy wyrażają zgodę na budowę garaży.

Komisja przyjęła do wiadomości sugestię Pana Cyry (nieporozumienie co do treści zamieszczonego ogłoszenia) – postanowiła w związku z tym jednogłośnie przeprowadzić jeszcze raz całą procedurę w sprawie możliwości umiejscowienia garaży przy ul. Szkolnej.

Ad.7.  Pan Kołsut poinformował, iż mieszkańcy  Lutówka wnieśli pisemny protest w sprawie zamiany gruntów Nadleśnictwa Lutówko na grunty Gminy. 

Pan Kołsut zapoznał Komisję z protokołem z zebrania wiejskiego, na którym została omówiona ta sprawa.
Komisja, w związku z powyższym, opowiedziała się jednogłośnie za wycofaniem z obrad sesji Rady Miejskiej projektu uchwały w sprawie przedmiotowej zamiany gruntów.

Ad.8. Pan Kolsut zapoznał Komisję z wnioskiem Organizacji Kółek Rolniczych w sprawie propozycji nieodpłatnego przekazania na rzecz Gminy działki Nr 464/2 w Lutowie (grunt pod Wiejskim Domem Kultury).

Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie powyższą propozycję.

Ad.9. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskami osób w sprawie mozliwości wykupu lokali mieszkalnych, znajdujących się w budynku w szkole w Piasecznie.

Komisja zaopiniowała jednogłośnie negatywnie sprzedaż lokali, uzasadniając to faktem iż takie rozwiązanie byłoby sprzeczne z odpowiednią uchwałą Rady Miejskiej, wyłączającą możliwość sprzedaży lokali w placowkach oświatowych.

Ad.10. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem o możliwość wymiany na własny koszt okien w zajmowanym przez nią komunalnym lokalu mieszkalnym.

Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie możliwość wymiany okien (rozliczenie kosztów powinno zostać ujęte w płaconym czynszu)

Ad.11. Pan Kołsut zapoznal Komisję z wnioskiem Pani    o wyrażenie zgody na prowadzenie działalności gospodarczej w lokalu mieszkalnym. 

Komisja zaopiniowała jednogłosnie pozytywnie powyższy wniosek. 

Ad.12. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pani    w sprawie mozliwości przestawienia pieca w zajmowanym przez nią lokalu gminnym w Sikorzy – na koszt Gminy.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie powyższy wniosek.

Ad.13. Pan Kolsut zapoznal Komisję z wnioskiem Powiatowej Komendy Policji w sprawie wykonania na koszt Gminy remontu odcinka nawierzchni drogi prowadzacej do Powiatowej Stacji Weterynarii.

Komisja zaopiniowała wniosek jednogłośnie negatywnie, ze względu na brak środków budżetowych.

Ad.14. Komisja zaopiniowała jednogłosnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie darowizny na cele społeczne  przy ul. Baczyńskiego.

Ad.15. Pan Kołsut poinformował, iż Gmina posiada nowe wyceny działek w Sikorzu (sprawa zamiany działek Gminy z Państwem   ). Z wycen wynika, iż przy ewentualnej zapłacie Państwo    będą musieli wnieść odpowiednia dopłatę.

Pan Tomas zaproponował dwie wersje tj. algo wykup przez Gminę działki Państwa    albo przeprowadzenie zamiany za dopłatą. Takie wersje powinny być przedstawione Państwu     do wyboru.

Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie propozycję Pana Tomasa. 

Ad.16. W wolnych wnioskach poruszono nastepujące sprawy:
- Pan Tomas poinformował, iż jest przygotowany planm pracy Komisji na I półrocze 2006r. Zapytał, czy są jakieś uwagi do tego planu. Pan Młot zasugerował, aby w planie ująć informacją na temat obwodnicy.
Komisja postanowiła, iż ten punkt będzie ujęty w miesiącu maju. Po tej poprawce Komisja jednogłośnie zatwierdziła swój plan pracy na I półrocze 2006r.
- Pan Herder zasugerował, aby zmienić oznakowanie przy ul. Hallera (dotyczy kupców – propozycja usytuowania na znaku tabliczki „nie dotyczy zaopatrzenia”) Komisja, po dyskusji zaproponowała, aby wydłużyć możliwość parkowania do godz. 8.00 i od godz. 12.00 do godz. 14.00
- Pan Drogowski zwrócił się o możliwość wycięcia drzewa przy ul. W. Polskiego obok posesji Pana Rózgi. Poruszył również sprawy związane z konicznością posypywania piaskiem oblodzonych powierzchni dróg i chodników na terenie miasta. Poruszył również problem uciążliwości jakie sprawia mieszkańcom barierki przy przejeździe kolejowym. Pan Cyra poinformował, iż ta sprawa była poruszana na Zarządzie, nie było negatywnych uwag o barierkach.
- Pan Tomas zwrócił się do przedstawicieli samorządów miejskich, aby w terminie do 15 lutego samorządy wypracowały opinię w sprawie propozycji remontów dróg i chodników.   
- Burmistrz Waldemar Stupałkowski zwrócił się do Komisji, aby na jednym z kolejnych posiedzeń wypracowała stanowisko w sprawie rozdysponowania środków budżetowych na budowę dróg i chodników w mieście. Nadmienił, iż w celu ułatwienia wypracowania stanowiska Referat Gospodarki Komunalnej przygotuje dokumentację obejmującą inwentaryzację poszczególnych odcinków dróg, zawierająca informacje m.in. na temat stanu ich uzbrojenia. Przypomniał, iż do rozdysponowania jest kwota 320tys.zł. + kwota 100tys.zł. na opracowania projektowe. Zaproponował, aby tzw „rozpiskę” zrobić w wersji „negatywnej” obejmującej tylko posiadane środki, bez uwzględnienia środków, które będą możliwe do pozyskania z zewnątrz. Ze swojej strony zwrócił się do Komisji, aby w propozycjach inwestycji ująć ciąg rowerowo-pieszy na ul. Koronowskiej.
Zwrócił się ponadto do Pana Kołsuta, aby Referat Gospodarki Komunalnej sporządził inwentaryzację na następne posiedzenie Komisji. 
Pan Herder zapytał Burmistrza, jaką sumę pobrało Starostwo za zajęcie pasa drogowego z tytułu przeprowadzanej inwestycji na ul. W. Polskiego. Burmistrz odpowiedział, iż koszt wyniósł ponad 100tys.zł., nadmienił iż przedstawiciel Starostwa deklarował przeznaczenie części środków z tej kwoty na modernizację ul. W. Polskiego.
Pan Cyra zapytal, czy zostaną uwzględnione przez Komisję postulaty samorzadów mieszkańców w sprawie propozycji moderniazacji i budowy dróg i chodników w mieście? Pan Tomas przypomniał, iż w najbliższą środę Komisja
otrzyma inwentaryzacę dróg i chodników sporządzoną przez Referat Gospodarki Komunalnej. Dokumentację otrzymają również Przewodniczący Zarządów Nr 1 i Nr 2. W związku z powyzszym Pan Tomas zwrócił się do Pana Drogowskiego i Pana Cyry o zorganizowanie spotkania samorządów podczas którego powinny zostać wypracowane propozycje dotyczące budowy i modernizacji dróg i chodników w mieście. Komisja zaakceptowała jednogłośnie zarówno datę jak i przedstawiony powyżej zakres następnego posiedzenia Komisji, które odbędzie się w dniu 15 lutego 2006r.
- Pan Cyra zasygnalizował problem nieodśnieżonych chodników przy ul. Odrodzenia, których odśnieżanie nie leży w gestii właścicieli posesji. Komisja stwierdziła, iż pracownik Urzędu odpowiedzialny za utrzymanie dróg i chodników powinien przeprowadzić wizję lokalną – ustalić newralgiczne punkty, które należy odśnieżyć w pierwszej kolejności – zlecić to zadanie odpowiednim służbom drogowym.           

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.

Przewodniczący posiedzenia
Janusz Tomas

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (11 stycznia 2006)
Opublikował: Tomasz Dix (3 marca 2006, 11:10:12)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 08:51:20)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1026