Protokół Nr 26/08 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 16 maja 2008r.


Protokół Nr 26/08
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 16 maja 2008r.
 
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 – Kazimierz Drogowski
2. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera
 
 
            Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
 
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołów z poprzednich posiedzeń.
  3. Opinia w sprawie projektów uchwał dot. uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
  4. Opinia w sprawie projektu uchwały dot. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  5. Opinia w sprawie projektu uchwały dot. sprzedaży gruntów przy ul. Chopina.
  6. Opinia w sprawie projektu uchwały dot.  zamiany gruntów w Chmielnikach.
  7. Opinia w sprawie możliwości wprowadzenia nowelizacji do projektu uchwały dot. określania zasad sprzedaży lub oddawania w użytkowanie wieczyste ułamkowych części gruntu.
  8. Opinia w sprawie sprzedaży lokalu użytkowego i mieszkalnego:  ,  i,
  9. Opinia w sprawie otoczenia opieką cmentarza żydowskiego pomiędzy ul. Polną a Jeziorną.
  10. Opinia w sprawie możliwości wykupienia działek w Sikorzu ( .
  11. Opinia w sprawie dalszego funkcjonowania przejścia pomiędzy osiedlem domków jednorodzinnych a ul. Jeziorną.
  12. Opinia w sprawie możliwości wykupienia działki przy ul. Polnej ( ).
  13. Opinia w sprawie możliwości zamiany gruntów w Wysokiej Krajeńskiej ( ).
  14. Opinia w sprawie możliwości zamiany gruntów w Sikorzu ( ).
  15. Opinia w sprawie wniosku Powiatowej Komendy Policji dot. zainstalowania oświetlenia przy ul. Targowej.
  16. Opinia w sprawie wniosku mieszkańców ul. Kościelnej dot. możliwości zmiany organizacji ruchu na ulicy Kościelnej.
  17. Opinia w sprawie możliwości wykupienia działki przy ul. Kościuszki ( ).
  18. Opinia w sprawie możliwości wykupu działki przy ul. Ogrodowej ( ).
  19. Opinia w sprawie wniosku mieszkańców ul. Kościuszki Nr 15 dot. umożliwienia budowy drogi dojazdowej.
  20. Opinia w sprawie wniosku dot. możliwości ułożenia płytkami chodnikowymi terenu przy ul. Kościuszki 2 ( ).
  21. Opinia w sprawie wniosku dot. możliwości zakupu trelinki ( ).
  22. Opinia w sprawie wniosku Nadleśnictwa dot. możliwości zamiany dróg.
  23. Opinia w sprawie wniosku mieszkańców Os. Słowackiego dot. możliwości ułożenia progów zwalniających.
  24. Opinia w sprawie wniosku Rady Sołeckiej o ułożenie chodnika.
  25. Opinia w sprawie możliwości sprzedaży gruntów użytkowanych przez OSP Wałdowo.
  26. Wolne wnioski i zakończenie.
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich trzech posiedzeń odbytych w miesiącu marcu i kwietniu.
 
 
Ad.3. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego:
- przeznaczenie działki nr 297 w Świdwiu pod działalność usługową.
- przeznaczenie działki nr 134 w Wiśniewce pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną
- przeznaczenie działek w Sępólnie Kraj. przy ul. Przemysłowej pod działalność rzemieślniczą.    
- przeznaczenie działki  nr 198/38 w Piasecznie pod zabudowę mieszkaniową
- przeznaczenie działki nr 381/2 oraz działek nr 381/4-6 w Sępólnie Kraj. i Sikorzu pod zabudowę mieszkaniową z usługami, działalność produkcyjno-usługową oraz ubojnię.
 
 
Ad.4. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działka Nr 129/7 w Wiśniewce pod zabudowę mieszkaniową).      
 
 
Ad.5. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży gruntów przy ul. Chopina w Sępólnie Krajeńskim (sprzedaż działek nr 433/10, 433/11, 429/1 i 430/1 na cele mieszkaniowe).
 
 
Ad.6. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zamiany gruntów w Chmielnikach (zamiana gruntów Gminy na grunty stanowiące własność Pana  – celem zmiany przebiegu drogi).   
 
 
Ad.7. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w uchwale dot. określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Sępólno Krajeńskie ich najemcom oraz sprzedaży lub oddawania w użytkowanie wieczyste ułamkowych części gruntu niezbędnego do racjonalnego korzystania z domów mieszczących te lokale.     
 
Ad.8. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie:
- wniosek Pani  w sprawie kupna lokalu użytkowego przy ul. Ratuszowej 1 - pod prowadzenie działalności gospodarczej (zakład fryzjerski).
- wniosek Pana   w sprawie kupna lokalu mieszkalnego przy ul. Szkolnej 3/12. 
 
Ad.9. Komisja zapoznała się z pismem Fundacji Ochrony Dziedzictwa Żydowskiego w sprawie objęcia ochroną cmentarza żydowskiego położonego pomiędzy ul. Polną i Jeziorną.
Komisja postanowiła, że w obecnym czasie jedynym rozwiązaniem jest odpowiednie oznakowanie terenu cmentarza tablicą informacyjną.     
 
 
Ad.10. Komisja zapoznała się z pismem Pani  w sprawie możliwości wykupienia działek nr 9/16 i części działki nr 9/23 położonych w Sikorzu.
Komisja zapoznała się również w opinią Rady Sołeckiej w tej sprawie, z której wynika że na działce 9/23 znajduje się plac zabaw, sprzedaż tej działki doprowadziłaby do jego rozbicia.  
Komisja odłożyła wydanie opinii do swojego kolejnego posiedzenia, po dokładnym wyjaśnieniu sprawy.      
 
 
Ad.11 i 12. W tym punkcie uczestniczył mieszkaniec domku jednorodzinnego Pan  .
Komisja zapoznała się z pismem mieszkańców domków jednorodzinnych za boiskiem Zespołu Szkół Nr 1 w sprawie możliwości dalszego funkcjonowania przejścia łączącego osiedle z ul. Jeziorną. Pismo zostało skierowane w związku z wnioskiem Państwa  w sprawie możliwości wykupu działki 222/6 przy ul. Polnej a tym samym zamknięcia w/w przejścia. Wnioskodawcy argumentują konieczność zamknięcia przejścia faktem zaśmiecania terenu, przesiadywaniem osób pijących alkohol a także tym, że przejście umiejscowione jest na terenie cmentarza żydowskiego.
Pan Drogowski wyjaśnił, że Zarząd Osiedla Nr 1 nie wyraża zgody na sprzedaż działki Państwu Chylewskim. Ze swojej strony dodał, że zlecił Zakładowi Transportu i Usług usunięcie działek celem zachowania porządku, jego zdaniem przejście powinno zostać zachowane. Pan   stwierdził, że przejście zostało wytyczone przez Burmistrza już w 2004r., pismo Państwa  nie należy traktować poważnie, bo na terenie przejścia jest utrzymywany porządek.
Komisja, po wyjaśnieniach, poparła stanowisko Zarządu Osiedla Nr 1 tj. jednogłośnie opowiedziała się za utrzymaniem przejścia i nie sprzedawaniem działki.     
 
 
 
 
 
Ad.13. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie wniosek Pana  z Wysokiej Kraj. w sprawie możliwości zamiany działek (zamiana działki gminnej nr 86,6 na działkę nr 74).
Komisja tym samym podtrzymała pozytywna opinię Rady Sołeckiej w tej sprawie.
 
 
   
Ad.14. Komisja zapoznała się z wnioskiem Pana  w sprawie możliwości zamiany działek (zamiana działek gminnych nr 29 i 30 w Świdwiu na działkę nr 167/4 w Sikorzu).
Komisja nie wyraziła zgody na zamianę gruntów (zamiana działek spowodowałaby obecnie poniesienie dodatkowych kosztów przez Gminę – możliwość zamiany może nastąpić dopiero po 10 letnim okresie dzierżawy gruntu).
 
      
 
 
Ad.15. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie wniosek Komendy Powiatowej Policji w sprawie możliwości zainstalowania lampy ulicznej przy ul. Targowej (przy byłej bazie PKS). Komisja zaleciła, aby Urząd wystąpił pisemnie w powyższej sprawie do zakładu energetycznego celem nadania sprawie toku urzędowego.   
 
 
Ad.16. Komisja zapoznała się z wnioskiem mieszkańców ul. Kościelnej w sprawie możliwości ustawienia tabliczki „nie dotyczy mieszkańców” do znaku B 36 – zakaz zatrzymywania się – celem umożliwienia parkowania przy posesjach.
Pan Drogowski poinformował, że Zarząd Osiedla wydał w tej sprawie negatywną opinię, ponieważ ulica jest zbyt wąska a mieszkańcy mogą garażować pojazdy na podwórkach.
Komisja podtrzymała jednogłośnie opinię Zarządu Osiedla w tej sprawie.    
 
 
Ad.17. Komisja zapoznała się z wnioskiem Pana   w sprawie umożliwienia zakupu działki Nr 191/4 przy ul. Kościuszki pod prowadzenie działalności gospodarczej.
Komisja zaopiniowała w/w wniosek jednogłośnie negatywnie, uzasadniając to faktem że działka powinna pozostać gminna – jako miejsce przeznaczone na zamieszczanie ogłoszeń (tzw. słup ogłoszeniowy). 
 
 
Ad.18. Komisja zapoznała się z wnioskiem Pana  w sprawie możliwości zakupu działki przy ul. Ogrodowej.
Komisja podtrzymała swoje uprzednie stanowisko w w/w sprawie tj. że działka nie powinna zostać sprzedana do czasu uregulowania na ul. Ogrodowej spraw z zakresu budowy kanalizacji sanitarnej.  
 
 
Ad.19. Komisja zapoznała się z wnioskiem mieszkańców ul. Kościuszki 15 b i d o uniemożliwienie budowy drogi dojazdowej do podmiotów gospodarczych znajdujących się w budynkach obok biurowca. Wnioskodawcy motywują sprzeciw pogorszeniem egzystencji mieszkańców budynku jak i pogorszeniem bezpieczeństwa dla ruchu pieszych).
Komisja zaopiniowała w/w wniosek jednogłośnie negatywnie.
 
 
Ad.20. Komisja zapoznała się z wnioskiem Pana   w sprawie możliwości ułożenia płytek chodnikowych na terenie przyległym do posesji przy ul. Kościuszki 2 (wnioskodawca zamierza otworzyć ogródek piwny).
Komisja zaopiniowała jednogłośnie negatywnie w/w wniosek, stwierdzając że teren Placu Przyjaźni nie powinien mieścić punktów sprzedaży alkoholu.   
 
 
Ad.21. Komisja zapoznała się z wnioskiem Pana   w sprawie umożliwienia zakupu trylinki pozostałej po modernizacji nawierzchni ul. Polnej. Pan Drogowski poinformował, że powziął wiadomość od zainteresowanego, że wniosek jest nieaktualny, ponieważ Pan Jałocha zakupił trylinkę z innego źródła.   
 
 
Ad.22. Komisja zapoznała się z wnioskiem Nadleśnictwa Lutówka w sprawie możliwości zamiany gruntów (dotyczy dróg). . Nadleśnictwo proponuje w zamian za drogę gminną biegnącą przez środek kompleksu leśnego (działka Nr 729 w Lutowie) odstąpić poniższe grunty:
- działkę Nr 197/1 LP w Iłowie
- działkę Nr 194/3 LP w Radońsku
- działkę Nr 223/1 LP w Iłowie
- działkę Nr 112/1 LP, 113 LP i 102 LP w Lutówku  
- działkę Nr 296 w Lutówku
- działkę Nr 181 LP, 182/1 LP i 183/5 LP w Radońsku.
 
Komisja postanowiła, że rozpatrzy możliwość zamiany działek na swoim kolejnym posiedzeniu, po zapoznaniu się ze szczegółową dokumentacją w tej sprawie (dotyczy w szczególności map geodezyjnych). 
 
 
Ad.23. Komisja zapoznała się z wnioskiem mieszkańców bloków nr 11 – 15 przy Os. Słowackiego o ułożenie na drodze osiedlowej dwóch progów zwalniających.
Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez Zarząd Osiedla.
 
 
Ad.24. Komisja zapoznała się z wnioskiem Rady Sołeckiej Wiśniewki w sprawie sfinansowania przez Gminę zakupu i ułożenia nawierzchni (odcinek kilkudziesięciu metrów) w tejże wsi.
Komisja zaopiniowała wniosek pozytywnie – ale z terminem realizacji w roku następnym.   
 
 
Ad.25. Komisja zapoznała się z wnioskiem Komisji Budżetu i Handlu w sprawie możliwości sprzedaży zbędnych gruntów użytkowanych przez OSP w Wałdowie, położonych w pobliżu remizy.
Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez Radę Sołecką.
 
 
Ad.26. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pani Wańke zapytała o kwestię usunięcia drzew owocowych przy Wiejskim Ośrodku Zdrowia w Radońsku. Pan Dera wyjaśnił, że wycięcie drzew owocowych nie następuje na podstawie decyzji administracyjnej, usunięcie drzew nastąpiło więc poza wiedzą urzędu.
- Pan Drogowski przypomniał o konieczności usuwania worków z nieczystościami stałymi przy ul. Ogrodowej, pozostawianych przez sprzątającego pracownika (prace społeczno – użyteczne). Pan Dera poinformował, że zleci bieżące usuwanie worków Zakładowi Transportu i Usług.
- Pani Miczko zwróciła się o uporządkowanie terenu zieleni przy ul. Sienkiewicza, tym bardziej że podczas święta kościelnego nastąpi tam przemarsz procesji.
- Pani Miczko zwróciła się także o uporządkowanie odcinka ulicy z wylotu ul. W. Polskiego na ul. Wodną.
- Pani Miczko zwróciła się również o naprawę ławki przy posesji Pani  (ul. Jeziorna).
- Pan Drogowski poinformował o fakcie parkowania samochodów na odcinku ul. W.Polskiego za Zespołem Szkół Nr 1 – powoduje to trudności w ruchu drogowym. Pan Dera wyjaśnił, że Urząd wystosował odpowiednie pismo do zarządcy drogi o wyznaczenie parkingu, który rozwiąże ten problem.
- Pan Drogowski zwrócił się o „załatanie” nawierzchni na ul. Jeziornej (przy skręcie z ul. Hallera w prawą stronę). Pan Dera poinformował, że rozezna powyższą sprawę.
- Pan Dera poinformował, że być może zostanie rozwiązany problem rozebrania niefortunnych barierek usytuowanych przez marketem na ul. Kościuszki. Zarządca drogi przewiduje bowiem modernizację ulicy a tym samym likwidację rozwiązań zakłócających ruch pieszy i drogowy.
- Pan Drogowski zapytał o możliwość wycięcia drzew utrudniających ruch drogowy w Piasecznie. Pan Dera poinformował, że zarządca drogi złożył ustne przyrzeczenie, że drzewa zostaną usunięte.
- Pani Miczko ponowiła sprawę wycieków nieczystości płynnych na ul. Ogrodowej. Jej zdaniem nieczystości wypływają z posesji Pana   oraz posesji Pana   oraz zgodnie z przypuszczeniem mieszkańców tej ulicy z posesji Pana .
 
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
 
                                                                                     Przewodniczący Komisji
                                                                                           Edmund Rózga                     
 
protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (16 maja 2008)
Opublikował: Administrator (8 grudnia 2008, 09:37:23)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 10:41:17)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1047