Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 31/2013 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 3 kwietnia 2013r.
Protokół Nr 31/2013
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej
w dniu 3 kwietnia 2013r.
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej
w dniu 3 kwietnia 2013r.
W
posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz
zaproszony gość Pani Skarbnik Gminy Anna Buchwald.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Grzegorz Dudek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
Ad.2. Komisja zatwierdziła niejednogłośnie protokoły ze swoich dwóch poprzednich posiedzeń w miesiącu marcu br. (4 głosy „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się”).
Ad.3. Pani Skarbnik Gminy omówiła wykonanie budżetu Gminy za 2012r. Nadmieniła, że kolejnym posiedzeniu Komisji przedstawi również bilanse jednostek organizacyjnych Gminy, dodała że natomiast sprawozdania RB 27 i RB 28 są zawarte w sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy (sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za 2012r. stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Poinformowała, że, że faktyczny wynik finansowy zamknął się kwotą 2.444.908,03zł., składa się on z wyniku finansowego budżetu powiększonego o przychody z innych rozliczeń krajowych z lat ubiegłych i pomniejszonego o spłaty rat kapitałowych za 2012r. Powstała nadwyżka będzie przeznaczana na spłaty zobowiązań Gminy w 2013r. i 2014r.
Pani Skarbnik omówiła następnie stronę dochodową i wydatkową budżetu. Nadmieniła, że dochody zostały wykonane w 98,51% tj. na plan w wysokości 51. 899.882,17zł. wykonano 51.074.927,82zł. W tym dochody majątkowe wykonano w 95,51% tj. na plan w kwocie 10.578.221,31zł. wykonano 10.103.564,03zł. Wydatki wykonano natomiast w 95,56% tj. na plan w kwocie 49.699.882,17zł. wykonano 47.492.172,10zł. W tym wydatki majątkowe wykonano w 90,53% tj. na plan w kwocie 7.044.480zł. wykonano 6.983.415,45zł.
W dalszej części Pani Skarbnik poinformowała, że zadłużenie Gminy na koniec 2012r. wynosi 10.680.135,34zł. i w porównaniu w początkiem roku spadło o 1.876.402zł. Na zadłużenie składają się pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz kredyt z Banku Gospodarstwa Krajowego. Zadłużenie procentowo w stosunku do dochodów Gminy wynosi 20,9% (przy maksymalnym wskaźniku ustawowym 60%) a procent spłaty w stosunku do dochodów planowanych 4,6% (przy maksymalnym wskaźniku ustawowym 15%), wskaźniki są bezpieczne dla płynności finansowej. Pani Skarbnik podkreśliła, że właściwie większość zaplanowanych w budżecie inwestycji zostało wykonanych, praktycznie za wyjątkiem cyfryzacji, odnośnie dochodów powiedziała że Gmina od 2012r. pozyskuje dochody z rozliczenia podatku VAT, są tego wymierne efekty finansowe.
Pani Skarbnik poinformowała, że sprawozdanie w wykonania budżetu zostało pozytywnie zaopiniowane przez Regionalną Izbę Obrachunkową, która nie wniosła uwag do tego wykonania. Pani Skarbnik dodała, że sprawozdania łączne, obejmujące wykonanie budżetu obejmujące wszystkie jednostki organizacyjne Gminy, przedstawi na posiedzeniu Komisji w miesiącu maju.
Komisja przyjęła do wiadomości informację przedstawioną przez Panią Skarbnik Gminy. Opinię w sprawie wykonania budżetu oraz wniosek w sprawie udzielenia absolutorium Komisji przygotuje na swoim kolejnym posiedzeniu w miesiącu maju br.
Wobec braku wolnych wniosków Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Grzegorz Dudek
protokołował:
Tomasz Dix
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Grzegorz Dudek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
- Zatwierdzenie protokołów z dwóch poprzednich posiedzeń;
- Szczegółowa analiza sprawozdań Rb 27 i Rb 28 oraz wypracowanie opinii Komisji dotyczącej wykonania budżetu Gminy za 2012r. i wniosku w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza w w/w sprawie;
- Wolne wnioski i zakończenie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła niejednogłośnie protokoły ze swoich dwóch poprzednich posiedzeń w miesiącu marcu br. (4 głosy „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się”).
Ad.3. Pani Skarbnik Gminy omówiła wykonanie budżetu Gminy za 2012r. Nadmieniła, że kolejnym posiedzeniu Komisji przedstawi również bilanse jednostek organizacyjnych Gminy, dodała że natomiast sprawozdania RB 27 i RB 28 są zawarte w sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy (sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za 2012r. stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Poinformowała, że, że faktyczny wynik finansowy zamknął się kwotą 2.444.908,03zł., składa się on z wyniku finansowego budżetu powiększonego o przychody z innych rozliczeń krajowych z lat ubiegłych i pomniejszonego o spłaty rat kapitałowych za 2012r. Powstała nadwyżka będzie przeznaczana na spłaty zobowiązań Gminy w 2013r. i 2014r.
Pani Skarbnik omówiła następnie stronę dochodową i wydatkową budżetu. Nadmieniła, że dochody zostały wykonane w 98,51% tj. na plan w wysokości 51. 899.882,17zł. wykonano 51.074.927,82zł. W tym dochody majątkowe wykonano w 95,51% tj. na plan w kwocie 10.578.221,31zł. wykonano 10.103.564,03zł. Wydatki wykonano natomiast w 95,56% tj. na plan w kwocie 49.699.882,17zł. wykonano 47.492.172,10zł. W tym wydatki majątkowe wykonano w 90,53% tj. na plan w kwocie 7.044.480zł. wykonano 6.983.415,45zł.
W dalszej części Pani Skarbnik poinformowała, że zadłużenie Gminy na koniec 2012r. wynosi 10.680.135,34zł. i w porównaniu w początkiem roku spadło o 1.876.402zł. Na zadłużenie składają się pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz kredyt z Banku Gospodarstwa Krajowego. Zadłużenie procentowo w stosunku do dochodów Gminy wynosi 20,9% (przy maksymalnym wskaźniku ustawowym 60%) a procent spłaty w stosunku do dochodów planowanych 4,6% (przy maksymalnym wskaźniku ustawowym 15%), wskaźniki są bezpieczne dla płynności finansowej. Pani Skarbnik podkreśliła, że właściwie większość zaplanowanych w budżecie inwestycji zostało wykonanych, praktycznie za wyjątkiem cyfryzacji, odnośnie dochodów powiedziała że Gmina od 2012r. pozyskuje dochody z rozliczenia podatku VAT, są tego wymierne efekty finansowe.
Pani Skarbnik poinformowała, że sprawozdanie w wykonania budżetu zostało pozytywnie zaopiniowane przez Regionalną Izbę Obrachunkową, która nie wniosła uwag do tego wykonania. Pani Skarbnik dodała, że sprawozdania łączne, obejmujące wykonanie budżetu obejmujące wszystkie jednostki organizacyjne Gminy, przedstawi na posiedzeniu Komisji w miesiącu maju.
Komisja przyjęła do wiadomości informację przedstawioną przez Panią Skarbnik Gminy. Opinię w sprawie wykonania budżetu oraz wniosek w sprawie udzielenia absolutorium Komisji przygotuje na swoim kolejnym posiedzeniu w miesiącu maju br.
Wobec braku wolnych wniosków Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Grzegorz Dudek
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (3 kwietnia 2013)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (18 lipca 2013, 07:26:56)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 877