Kontrola Samodzielnego Stanowiska d/s Rolnictwa, Leśnictwa i Zadrzewień Urzędu Miejskiego w Sępólnie Kraj przeprowadzona w dniach 1-4 kwietnia 2003r.
RL 0717/19/03
Referat Organizacyjny
Urzędu Miejskiego
w miejscu
W odpowiedzi na zalecenia pokontrolne informuję, że:
Ad. 1. Znaczki opłaty skarbowej naklejone na decyzje oraz podania zostały przekreślone oraz opieczętowane i podpisane w sposób uniemożliwiający ponowne wykorzystanie.
Ad. 2. Na bieżąco następuje zapoznawanie się z aktami prawnymi z zakresu działalności Stanowiska, a w szczególności dot. sektora rolniczego, przede wszystkim zaś związanymi z przystąpieniem RP do struktur UE.
Ad. 3. Odnośnie możliwości pozyskania środków finansowych z funduszów Unii Europejskiej w miarę możliwości jest brany udział w szkoleniach dot. tego aspektu a następnie są przekazywane informacje
Burmistrzowi Sępolna Kraj. z ww. zakresu.
Notatka Urzędowa
dot. sprawdzenia wykonania zaleceń pokontrolnych przez Pana Jarosława Derę – przekazanych do realizacji pismem Nr Or. 0913/2/2003 z dnia 20 kwietnia 2003r.
Stwierdziłem, iż zalecenia pokontrolne nr 1 zostały zrealizowane w sposób zgodny z unormowaniami zawartymi w instrukcji kancelaryjnej.
Zalecenie pokontrolne nr 2 i nr 3, mające charakter ciągły – realizowane są na bieżąco.
Tomasz Dix
2003.07.22
Sępólno Kraj. 2003.04.20.
Pan
Jarosław Dera
Samodzielne Stanowisko d/s Rolnictwa
Leśnictwa i Zadrzewień
Urzędu Miejskiego
w Sępólnie Krajeńskim
Zalecenia pokontrolne
W związku z ustaleniami zawartymi w protokole z kontroli Samodzielnego Stanowiska d/s Rolnictwa, Leśnictwa i Zadrzewień, przeprowadzonej w dniach 1-4 kwietnia 2003r. – przekazuję do realizacji następujące zalecenia pokontrolne:
1. Dokonywać w prawidłowy sposób poboru opłaty skarbowej od wniosków i wydawanych decyzji na wycinanie drzew i krzewów.
2. Zapoznawać się na bieżąco z aktami prawnymi z zakresu działalności Stanowiska, w szczególności dot. zmian zachodzących w produkcji rolnej, związanych z przewidywanym przystąpieniem RP do Unii Europejskiej.
3. Zwracać szczególną uwagę na możliwości pozyskiwania środków na cele rolnicze z funduszów zewnętrznych ( w szczególności dot. środków z programu Sapard)
Proszę potraktować wszystkie zalecenia jako zadania ciągłe.
O podjęciu wykonania w/w zadań ciągłych proszę poinformować Referat Organizacyjny najdalej do dnia 20 maja 2003r.
Protokół z kontroli Samodzielnego Stanowiska d/s Rolnictwa, Leśnictwa i Zadrzewień Urzędu Miejskiego w Sępólnie Kraj., przeprowadzonej w dniach 1-4 kwietnia 2003r.
I. Kontrolowany – Pracownik Samodzielnego Stanowiska d/s Rolnictwa, Leśnictwa i Zadrzewień ( 1 etat) – Pan Jarosław Dera, wykształcenie wyższe administracyjne, 17 lat stażu pracy, w tym 3 lata na obecnym stanowisku tj. od dnia 1 stycznia 2001r.
II. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
Pan Dera uczestniczył w 2002r. w szkoleniu z zakresu ochrony walorów krajobrazowych terenów, zieleni, drzew i krzewów.
Pracownik ponadto uczestniczył w systematycznie przeprowadzanych szkoleniach w Urzędzie Miejskim, prowadzonych przez Sekretarza Gminy.
III. Realizacja kontroli.
W 2002r. stanowisko nie zostało objęte żadną kontrolą zewnętrzną.
IV. Dodatkowe zajęcia wykonywane przez pracownika.
Stwierdzam, iż pracownik samodzielnego stanowiska nie wykonuje w godzinach pracy żadnych dodatkowych zajęć.
V. Egzekwowanie opłat skarbowych.
Po przejrzeniu teczki Nr 7635 – Wycinka drzew i krzewów – stwierdzam, iż opłata skarbowa w wysokości 5 zł od wniosku oraz w wysokości 76 zł od wydania zezwolenia na wycinkę drze i krzewów jest pobierana w prawidłowej wysokości.
W większości przypadków opłata jest kasowana prawidłowo, w sposób uniemożliwiający ponowne użycie znaczka opłaty skarbowej. W pojedynczych przypadkach stwierdziłem jednak uchybienia, polegające na braku prawidłowości skasowania opłaty tj. brak jej przekreślenia z odpowiednią adnotacją pracownika.
VI.Zabezpieczenie druków, pieczęci i akt.
Stwierdzam, iż druki, pieczęcie i akta są zabezpieczone prawidłowo tj. są przechowywane w szafie oraz biurkach zamykanych na patentowe zamki.
VII.Prawidłowość prowadzenia dokumentacji i wydania decyzji oraz terminowość załatwiania spraw. Przejrzano następującą dokumentację:
1. Teczkę Nr RL 7635 – Wycinka drzew i krzewów
2. Teczkę Nr RL 7060 – Wysypiska śmieci – utrzymanie, eksplatacja i utylizacja.
3. Teczkę Nr RL 6032 – Nadzór nad produkcją roślinną.
4. Teczkę Nr RL 6114 – Nadzór nad zalesianiem.
Po przejrzeniu powyższej dokumentacji stwierdzam, że:
1. Prawidłowość prowadzenia dokumentacji nie budzi zastrzeżeń. Teczki, zawierają wydzielony zakres spraw, oznaczone są zgodnie z jednolitym, rzeczowym wykazem akt.
2. Terminowość załatwiania spraw jest przestrzegana, terminowość i prawidłowość wydawania decyzji nie budzi zastrzeżeń – świadczy o tym brak odwołań do wydanych decyzji. Do wydanych decyzji oraz pism wysyłanych do interesantów są załączone zwrotne potwierdzenia ich odbioru.
Przykłady zasadności twierdzeń wymienionych w punkcie 2: Teczka Nr RL 7635 - wycinka drzew i krzewów;
- decyzja wydana Panu Rafałowi P. w dniu 21 lutego, na wniosek złożony w dniu 4 lutego.
- decyzja wydana Pani Małgorzacie P. w dniu 5 marca na wniosek złożony w dniu 27 lutego.
- decyzja wydana Panu Henrykowi W. w dniu 8 marca na wniosek złożony w dniu 8 lutego.
- decyzja wydana Panu Wiesławowi W. asowi w dniu 28 marca na wniosek złożony w dniu 5 marca.
- decyzja wydana Panu Franciszkowi S. w dniu 4 marca na wniosek złożony w dniu 5 9 lutego.
- decyzja wydana Panu Andrzejowi R. w dniu 26 kwietnia na wniosek złożony w dniu 17 kwietnia.
- decyzja wydana Panu Wojciechowi M. w dniu 26 kwietnia na wniosek złożony w dniu 11 kwietnia.
- decyzja wydana Panu Ryszardowi H. w dniu 12 grudnia na wniosek, złożony w dniu 25 listopada.
itp...................
W/w decyzje posiadają załączone zwrotne potwierdzenia odbioru.
Teczka Nr RL 7060 - Wysypiska śmieci - utrzymanie, eksploatacja i uty1izacja:
opinie wydane Starostwu Powiatowemu n/t programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi;
- opinia -wydana w dniu 17 stycznia dla spółki Initech, na wniosek złożony w dniu 9 stycznia
- opinia wydana w dniu 18 stycznia dla gabinetów stomatologicznych, na wniosek złożony w dniu 27 grudnia
- opinia wydana w dniu 10 czerwca dla spółki Projprzem, na wniosek złożony w dniu 20 maja
- opinia wydana w dniu 10 czerwca dla spółki paliwowej AWAS, na wniosek złożony w dniu 4 czerwca.
- opinia wydana w dniu 27 września dla spółki paliwowej EKOS , na wniosek złożony w dniu li września.
W/w opinie posiadają załączone zwrotne potwierdzenia odbioru.
VIII. Przekazywanie akt do archiwum zakładowego.
W związku z zaleceniami pokontrolnymi Archiwum Państwowego w Bydgoszczy wszelka dokumentacja z lat ubiegłych., gromadzona przez uprzednio działające komórki organizacyjne, dot. spraw z zakresu rolnictwa im ochrony środowiska została uporządkowana, zewidencjonowana i przekazana na stan tut. archiwum zakładowego.
Dokumentacja z roku ubiegłego, po zakończeniu poszczególnych spraw, jest na bieżąco przekazywana do archiwum zakładowego.
IX, Ilość skarg wniesionych na działalność stanowiska oraz ilość odwołań 5 wydanych decyzji .
Na działalność Pana Dery w 2002r. wniesiono jedną skargę dot.
wycięcia drzewa prze ul. Składowej, która po rozpatrzeniu
okazała się nieuzasadniona.
w 2O02r. nie wniesiono odwołań od decyzji wydanych przez Pana
Derę .
X. Wnioski i zalecenia pokontrolne.
1. Dokonywać w sposób prawidłowy poboru opłaty skarbowej od wniosków i wydawanych decyzji na wycinanie drzew i krzewów.
2. Zapoznawać się na bieżąco z aktami prawnymi z zakresu działalności stanowiska a w szczególności dot. zmian zachodzących w produkcji rolnej, związanych z przystąpieniem do Unii Europejskiej.
3. Zwracać szczególną uwagę na możliwość pozyskiwania środków na cele rolnicze ze środków zewnętrznych, pochodzących z funduszów Unii Europejskiej (m.in. środków z programu SAPARD) – zalecenie nie związane bezpośrednio z kontrolą.
kontrolujący: kontrolowany
Tomasz Dix Jartosław Dera
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (23 stycznia 2004)
Opublikował: Tomasz Dix (23 stycznia 2004, 10:56:24)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2151