Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa
Protokół Nr 15/2003
Protokół Nr 15/2003
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu w dniu 18 grudnia 2003r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
2. Skarbnik Gminy Wiesława Grochowska
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Józef Cyra
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji.
3. Zaopiniowanie projektu budżetu gminy na 2004r.
4. Zatwierdzenie planu pracy Komisji na 2004r.
5. Zaopiniowanie wniosków dot. umorzenia, zwolnienia i przesunięcia terminu płatności podatku od nieruchomości,
6. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad2. Komisja jednogłośnie zatwierdziła protokół Nr 14/2003 ze swojego posiedzenia w dniu 24 listopada 2003r.
Ad.3. Burmistrz nakreślił Komisji procedurę tworzenia projektu budżetu gminy na 2004r. Stwierdził, iż w związku odpowiednich wytycznych do budżetu ze strony państwa, został on sporządzony w bardzo przyspieszonym tempie.
Burmistrz omówił następnie podstawowe założenia projektu budżetu, zaznaczając, iż w porównaniu do roku ubiegłego nie nastąpił jego wzrost ze względu na zdjęcie kwoty 1mln. na zadania z zakresu pomocy społecznej.
Zwrócił szczególna uwagę na trzy zagadnienia tj. :
- brak kwoty około 300tys. zł. na zadania oświaty (zadania subwencjonowane). Po rozmowach z przedstawicielami oświaty niedobór zredukowano do około 120tys. ze środków wygospodarowanych w dziale oświaty
- działy w których istnieją niedobory środków, będą uzupełniane środkami , pochodzącymi z dochodów własnych
- przeznaczeniu w projekcie 18mln. zł. na kolektoryzację gminy (w tym 25% wkładu własnego – 5mln. zł.)
W dalszej części członkowie Komisji oraz Pan Cyra zadawali pytania związane z projektem budżetu m.in.:
- Pan Tomas zapytał o umorzenia kredytowe dla gminy. Burmistrz wyjaśnił, iż istnieje możliwość umorzenia,
istnieje tutaj niejako rezerwa w kwocie 68tys.zł.
- Pan Jagodziński zapytał o kwestie związane z kanalizacją gminy. Pan Tomas wyjaśnił, iż została powołana
Komisja ds. Opracowania Wieloletniego Planu Inwestycyjnego, która również zajmuje się planowanie w
w/w zakresie. Burmistrz dodał, iż prace w tym zakresie powinny iść w kierunku zwodociągowania tych
terenów gminy, gdzie istnieją większe skupiska ludzkie.
- Pan Cyra zwrócił uwagę na konieczność modernizacji chodników przy ul. Szkolnej, zadeklarował pomoc
samorządu w tym zakresie. Pan Tomas zwrócił się o utwardzenie odcinka promenady (kwestia estetyki –
zejście od Restauracji „Polonia” w kierunku mostu). Burmistrz poinformował, iż sprawa chodników będzie
rozpatrywana w ciągu roku budżetowego
- Pan Tomas zapytał, czy uwzględniono w projekcie budżetu środki na wyjazd sportowców na Igrzyska
Sportowców Wiejskich. Burmistrz odpowiedział, iż sprawa środków na w/w cel będzie jeszcze rozpatrzona.
Komisja, po szczegółowej analizie przedstawionych materiałów oraz po wysłuchaniu wyjaśnień Burmistrza i Skarbnika, zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt budżetu gminy na 2004r.
Komisja, przy rozpatrywaniu projektu budżetu zapoznała się również z wnioskami:
- Komisji Oświaty Rady Miejskiej w sprawie propozycji zwiększenia dotacji dla świetlic wiejskich w 2004r. o dodatkową kwotę 3.600zł (Komisja wstępnie zaopiniowała wniosek negatywnie, z powodu braku środków)
- Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego w sprawie zaplanowania w budżecie gminy na 2004r. możliwości sfinansowania ze środków gminy zakupu szczepionek dla dzieci w wieku szkolnym przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby (Komisja stwierdziła możliwość poszukania środków na w/w cel w ramach tzw. Funduszu Alkoholowego)
Ad.4. Komisja jednogłośnie zatwierdziła swój plan pracy na 2004r.
Ad.5. Komisja spotkała się z Dyrektorem Oddziału spółki wyłączenie >>, celem zaopiniowania wniosku spółki w sprawie rozłożenia na raty podatku od nieruchomości.
Pan wyłączenie >> poinformował, iż spółka działa niejako na zasadzie sezonowości, w miesiącu styczniu do miesiąca czerwca zostanie dodatkowo zatrudnionych 80 osób (przy obecnie zatrudnionych 150-ciu osobach). W ubiegłym roku praktycznie od miesiąca lipca do miesiąca października praktycznie nie było przerobu przy jednoczesnym płaceniu podatków. Nadmienił, iż od miesiąca stycznia tego roku spółka powinna dojść do normalnej produkcji.
W związku z zaległościami spółki wobec gminy za miesiące październik, listopad oraz raty grudniowej zadeklarował, iż:
- zaległość październikowa i część listopadowej zostanie uregulowana do Swiąt Bożego Narodzenia
- pozostała zaległość listopadowa zostanie uregulowana do terminu płatności raty styczniowej
- rata grudniowa zostanie uregulowana do końca miesiąca stycznia
Na pytania zadawane przez członków Komisji wyjaśnił, iż obecnie w Sępólnie Kraj. istnieje tylko oddział spółki, zajmujący się produkcją poduszek, natomiast całą działalność związaną z produkcją wyrobów z drewna przeniesiono do innego oddziału.
Ostatecznie Komisja, po wysłuchaniu wyjasnień Dyrektora, zaakceptowała jego propozycję spłaty należności zamieszczoną powyżej. Komisja zwróciła się do Dyrektora o złożenie formalnego, pisemnego wniosku o przesunięcie terminu spłaty należności podatkowej.
Komisja rozpatrzyła również następujące wnioski:
- pisemny wniosek spółki wyłączenie >> w sprawie zwolnienia z płatności podatku od nieużytkowanych
nieruchomości – Komisja zaopiniowała powyższy wniosek jednogłośnie negatywnie
- pisemny wniosek spółki wyłączenie >> w sprawie umorzenia płatności podatku od nieruchomości -
Komisja zajęła stanowisko, iż jeśli spółka zapłaci do końca roku kwotę 40tys.zł, to można pozostałą część
zaległości rozłożyć na raty, nawet w terminach zaproponowanych przez spółkę.
Ad.6. W związku z brakiem wolnych wniosków Przewodniczący zamknął posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
JanuszTomas
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (18 grudnia 2003)
Opublikował: Tomasz Dix (23 kwietnia 2004, 12:49:34)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1165