Protokół Nr 12/07


Protokół Nr 12/07
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 14 czerwca 2007r.




W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
2. Zastępca Burmistrza Marek Zieńko
3. Skarbnik Gminy Urszula Lange
4. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Dariusz Krakowiak
5. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
6. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Józef Cyra
7. Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego Bożena Mikicka
8. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut



Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia oraz przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Opinia Komisji w sprawie przystąpienia do zmiany planów miejscowego zagospodarowania przestrzennego.
  4. Informacja dot. nowych cen na produkcję i dystrybucję ciepła z dniem 1 lipca br.
  5. Sprawa wyrażenia zgody na dzierżawę części gruntu przy ul. Baczyńskiego
  6. Prośba Pani Marioli Florczak o zawarcie umowy użytkowania wieczystego gruntu przy ul. Hallera 6.
  7. Możliwość wydzielenia gruntu pod garaż przy ul. 27 Stycznia.
  8. Sprawa sprzedaży działki Nr 108 w Jazdrowie.
  9. Sprzedaż lokali mieszkalnych:
  10. Opinia w sprawie granic szkoły w Wiśniewie.
  11. Sprzedaż lokalu użytkowego.
  12. Opinia dot. projektów uchwał w sprawach:
    - ustalenia górnych stawek
    - rozwiązania umowy i przejęcia na mienie komunalne
    - sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Gminy Sępólno Krajeńskie.
    - procedury uchwalania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie
    - zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
  13. Wolne wnioski.
  14. Kontrola plaż: Lutówko i Jezioro Juchacz.
  15. Zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.



Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 11/07 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 10 maja 2007r.



Ad.3. Pani Mikicka przedstawiła Komisji projekty uchwał w sprawach:
- przystąpienia do granicy polno – leśnej w Radońsku, Sikorzu, Lutowie, Trzcianach, Jazdrowie, Wilkowie i Włościborzu
- przeznaczenia terenów pod zabudowę jednorodzinna i agroturystyczną w Dziechowie (wniosek Pana Kąkola).

Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty w/w uchwał.



Ad.4. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej przedstawił Komisji stawki nowych cen na produkcję i dystrybucję ciepła, które będą obowiązywać od dnia 1 lipca br. Nadmienił, iż podwyżka będzie obowiązywać przez najbliższe 3 lata, nastąpiła ona praktycznie tylko o wskaźnik inflacji. Informację przekazuje tylko do wiadomości, gdyż ceny ustala Główny Urząd Energetyczny.

Komisja przyjęła informację do wiadomości.



Ad.5. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie, zgodnie ze stanowiskiem Zarządu Osiedla, możliwość dzierżawy gruntu przy ul. Baczyńskiego.



Ad.6. Komisja, zgodnie z sugestią Zarządu Osiedla, jednogłośnie postanowiła, iż należy kompleksowo rozwiązać możliwość użytkowania wieczystego gruntów (wniosek Pani  o użytkowanie gruntu przy ul. Hallera 6).



Ad.7. Komisja, zgodnie z sugestią Zarządu Osiedla, zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie możliwość wydzielenia gruntu pod garaż przy ul. 27 stycznia (wniosek Pana ).



Ad.8. Komisja, zgodnie z sugestią Rady Sołeckiej, zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprzedaż działki Nr 108 w Jazdrowie.



Ad.9. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprzedaż lokali mieszkalnych Pani



Ad.10. Burmistrz zwrócił się do Komisji o wydanie opinii w sprawie możliwości budowy boiska sportowego przy Szkole Podstawowej w Wiśniewie. Nadmienił, iż problemem jest staw, który swoim obszarem wchodzi w grunt gminny, na którym ma zostać wybudowane boisko. Dodał, iż boisko będzie realizowane z subwencji oraz środków pozyskanych z odpowiedniego programu. Nie zostaną w ten sposób uszczuplone budżety innych szkół.
Komisja opowiedziała się jednogłośnie za przywróceniem pierwotnego kształtu terenu a tym samym również za budową boiska.

Burmistrz poinformował również o konieczności rozwiązania konfliktu przy świetlicy wiejskiej w Skarpie. Jeden z trzech współwłaścicieli gruntu rozpoczął ogradzanie swojej własności, pozostali mieszkańcy skarżą się na ten fakt.

Burmistrz poinformował także, iż mieszkańcy Włościborza zwrócili się z wnioskiem o renowację drogi asfaltowej, biegnącej przez wieś. Koszt zakupu grysu na ten cel wyniósłby około 60tys.zł. Burmistrz stwierdził, iż jego zdaniem ta inwestycja nie stanowi priorytetu.

Komisja przyjęła dwie powyższe informacje do wiadomości.

W tym punkcie Pan Cyra poruszył temat zagospodarowania ogródków działkowych pomiędzy ulicami Bajkową a Szkolną. Burmistrz wyjaśnił, iż ogródki na powyższym terenie są zaniedbane, mieszkańcy nie posiadają ponadto żadnych umów użytkowania, dlatego też w następnym roku Gmina zacznie negocjacje z mieszkańcami na temat innego zagospodarowania tego terenu.

Na pytanie Pana Tomasa (związane z głosami mieszkańców w tej sprawie) Burmistrz wyjaśnił, iż zgodnie z projektem chodnik na ul. Broniewskiego ułożono do granic posesji. Jednemu z właścicieli posesji na jego koszt własny ułożono trylinkę do granicy nieruchomości.



Ad.11. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie, nie sprzedaż, lecz dalszą dzierżawę tzw. gabinetu weterynaryjnego (po rozpatrzeniu wniosku Pana  o sprzedaż gabinetu).



Ad.12. Komisja przystąpiła do dyskusji na temat projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz transportu nieczystości ciekłych.


Pan Kołsut na wstępie poinformował, iż jest to ponowny projekt uchwały, poprzedni został odrzucony podczas poprzedniej Sesji Rady Miejskiej.

Komisja, po zapoznaniu się z projektem uchwały nie wniosła zastrzeżeń do stawki w wysokości 85zł. brutto za m3 za odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie oraz

Sprzeczności wywołała natomiast druga proponowana stawka, tj. 10zł. brutto za m3 za opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z nieruchomości na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie.

Pan Zieńko wyjaśnił, iż dla celów wydawania koncesji Gmina jest zobowiązana ustalić górne stawki opróżniania i wywozu nieczystości płynnych. Nadmienił, iż cena obejmuje praktycznie usługi związane z odbiorem i transportem nieczystości płynnych na linii od mieszkania właściciela do oczyszczalni ścieków. Cena nie zawiera natomiast samego oczyszczania.

Pan Krakowiak, jako Dyrektor jednego z podmiotów, dla którego będzie obowiązywać stawka, stwierdził iż na terenie miejskim jest ona do zaakceptowania, natomiast koszt wywozu nieczystości z terenów wiejskim w praktyce może być wyższy. Dlatego zaproponował przyjęcie stawki w wysokości 12zł.

Pan Rózga, po wyjaśnieniach poprosił o przegłosowanie przedstawionego projektu uchwały (w szczególności dotyczy stawki 10zł. brutto za 1m3 opróżniania i transportu nieczystości ciekłych).

Komisja przy 2 głosach „za” i przy 3 głosach „wstrzymujących się” zaopiniowała pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.

Komisja w tym punkcie zwróciła uwagę na częste wycieki ścieków następujące na terenie miasta.
W związku z powyższym Komisja stwierdziła, iż wystąpi do Zakładu Gospodarki Komunalnej o dostarczenie wykazu osób nie przestrzegających przepisów w zakresie gospodarowania nieczystościami stałymi i płynnymi (nie wywożących odpadów stałych i płynnych).

Pan Krakowiak zobowiązał się do dostarczenia takich wykazów.


Komisja ponadto w tym punkcie zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach:
- rozwiązania umowy użytkowania wieczystego i przejęcia gruntu na mienie komunalne (grunt Spółdzielni Ogrodniczo-Pszczelarskiej w likwidacji przy ul. Kościuszki 26).
- sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Gminy Sępólno Krajeńskie (działka Nr 88/3 w Jazdrowie)
- procedury uchwalania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie.


- zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z przeznaczeniem budowy ciepłociągu na obiektach MLKS „Krajna”.



Ad.13. W wolnych wnioskach członkowie Komisji poruszyli następujące sprawy:
- nieporządek (zachwaszczenie) na terenie cmentarza komunalnego.
- stwierdzono konieczność wymalowania klatki schodowej w budynku zamieszkiwanym przez Pana
- zwrócono uwagę na istnienie nielegalnego wysypiska nieczystości w lasku przy drodze w kierunku Wiśniewy (okolice starej, drewnianej stodoły).
- zwrócono uwagę na głosy mieszkańców sugerujące istnienia na Placu „Sezam” niezabezpieczonych studzienek ściekowych.
- stwierdzono konieczność uporządkowania skarpy przy rozwidleniu ulic Krzyżowej i Podgórnej
- ponowiono wniosek o ustawienie ławek przy ul. Niechorskiej.
- zwrócono uwagę na konieczność utwardzenia starego targowiska
- zapytano o kwestię zmiany oznakowania przy ul. Kościelnej. Pan Kołsut poinformował, iż sprawa jest w toku (sporządzana jest odpowiednia dokumentacja).



Ad.14. Komisja przeprowadziła kontrolę plaż przy Jeziorze w Lutówku i Jeziorze Juchacz.

Stwierdzono:
- zdewastowanie i brak udostępnienia pomostu przy jeziorze w Lutówku.
- konieczność wykoszenia trawy jak i brak koszy na śmieci przy plaży w Lutówku
- konieczność uporządkowania terenu plaży przy Jeziorze Juchacz.



Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.




Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga



protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (14 czerwca 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (28 lutego 2008, 13:14:14)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 10:14:45)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 975