Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr 27/08 z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 11 sierpnia 2008r.
Protokół Nr 27/08
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 11 sierpnia 2008r.
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 11 sierpnia 2008r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz – Waldemar Stupałkowski
2. Skarbnik Gminy – Urszula Lange
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu obecnych zaproponował następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
- Analiza informacji z wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2008r.
- Opinia w sprawie projektu uchwały dot. zmian w
budżecie na 2008r.
- Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 2 lipca 2008r.
Ad.3. Komisja wstępnie zapoznała się z informacją dotyczącą sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za I półrocze br.
Wyjaśnień udzielał Burmistrz Waldemar Stupałkowski oraz Skarbnik Gminy Urszula Lange.
Na wstępie Burmistrz poinformował, że zgodnie z procedurą wykonanie budżetu za I półrocze przedkłada się Radzie Miejskiej tylko w formie informacji, bez konieczności jej przyjęcia w formie uchwały Rady. Dodał, że informacja jest przygotowana zarówno w wersji tabelarycznej jak i opisowej. Nadmienił, że budżet w trakcie I półrocza był zmieniany siedmiokrotnie, przede wszystkim w związku z otrzymywanymi odgórnie decyzjami finansowymi.
Poinformował, że na koniec I półrocza budżet Gminy zamknął się w poniższych kwotach:
- dochody, na plan 32.791.992zł. wykonano w 18.184.314,31zł. co stanowi 55,45%
- dochody na zadania zlecone, na plan 5.960.598zł. wykonano w 3.905.142,25zł. co stanowi 65,52%
- wydatki, na plan 34.852.384,78zł. wykonano w 14.917.641,11zł. co stanowi 42,80%
- wydatki na zadania zlecone, na plan 5.960.598zł. wykonano w 3.905.142,25zł. co stanowi 65,52%.
Wobec powyższego wynik finansowy za I półrocze zamknął się (pomimo planowanego deficytu) - nadwyżką w kwocie 3.226.673,20zł. wynikłą z faktu wyższego wykonania planu dochodów w stosunku do wydatków. Burmistrz odnosząc się do wydatków inwestycyjnych powiedział, że najwyższe ich natężenie przypadnie na III i IV kwartał tego roku.
Burmistrz następnie omówił kolejno wykonanie dochodów i wydatków, ujętych w informacji.
Członkowie Komisji przystąpili do zadawania pytań.
Pan Tomas zapytał o nikłe kwoty umorzeń zawarte na stronie 30 informacji. Pani Skarbnik wyjaśniła, że kwoty dotyczą umorzeń tzw. zobowiązania łącznego, udzielonych na wniosek podatników.
Burmistrz zwrócił uwagę na tytuł 37 strony „Zaległości Gminy Sępólno Krajeńskie”. Wyjaśnił, że pomimo takiego tytułu kwoty zawarte na tej stronie oznaczają należności wymagalne przez Gminę od jej dłużników.
Pan Tomas, nawiązując do 30 i 31 strony informacji, zwrócił uwagę na problem możliwości uzyskiwania ulg podatkowych przez podmioty, które powstają w wyniku podziału spółek. Korzystanie z ulgi jest dalej możliwe, pomimo faktu, że podmiot prowadzi taką samą działalność jak spółka macierzysta.
Pan Jagodziński zapytał, czy w informacji jest ujęta realizacja wodociągu do Trzcian. Burmistrz wyjaśnił, że ta inwestycja jest ujęta w zadaniu realizacji wodociągu do Sikorza.
Pan Jagodziński, nawiązując do kwestii doprowadzania wody, zwrócił się o zbadanie możliwości doprowadzenia wody do posesji Pana Kondziorskiego w Wałdówku a także zbadanie stanu technicznego dachu (budynek komunalny). Komisja stwierdziła, że powyższy temat można poruszyć na posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej.
Pan Tomas zapytał, czy istnieją zagrożenia w planowanych wydatkach inwestycyjnych. Burmistrz poinformował, że nie jest obecnie wiadomo, kiedy rozpocznie się realizacja programu „Plan Odnowy Miejscowości”. Ponadto z inwestycji wypada instalacja monitoringu. Pan Tomas zasugerował, że w Tucholi monitoring działa w sposób profesjonalny, warto więc rozpoznać sytuację i rozważyć instalacje monitoringu w przyszłym roku.
Pan Piekut zapytał o zakup wozu bojowego dla Powiatowej Straży Pożarnej. Burmistrz powiedział, że Gmina współfinansuje inwestycję w kwocie 9tys.zł.
Burmistrz poinformował również o możliwości wykorzystania uwolnionej kwoty 60tys.zł. na remont Wiejskiego Ośrodka Kultury w Wałdowie, radni podczas sesji powinni zastanowić się nad wykorzystaniem tej kwoty.
Pan Tomas zasugerował, aby całość inwestycji kanalizacyjnych wykonywał Zakład Gospodarki Komunalnej, ten podmiot może bowiem odliczać podatek VAT.
Na powyższym Komisja zakończyła dyskusję nad przedstawioną informacją.
W związku z faktem konieczności wypracowania pisemnej opinii w sprawie informacji z wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2008r. Komisja postanowiła, że dokona w/w czynności na swoim kolejnym posiedzeniu w dniu 14 sierpnia.
Ad.4. Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2008r.
Poinformowała, że proponuje się zwiększenie dochodów o kwotę 542.252,43zł. do sumy 33.334.244,43zł. i zwiększenie wydatków o kwotę 397.552,43zł. do sumy 35.249.937,21zł.
Powstały w ten sposób deficyt w kwocie 1.915.692,78zł. będzie pokryty z pożyczek zaciągniętych w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu oraz nadwyżki budżetowej z poprzedniego roku.
Pani Lange omówiła następnie szczegółowo wszelkie zmiany w dochodach i wydatkach, określone w załącznikach nr 1 i nr 2 niniejszego projektu uchwały.
Członkowie Komisji przystąpili do zadawania pytań.
Pan Jagodziński zapytał, czy Starostwo Powiatowe dofinansuje modernizację sali sesyjnej. Burmistrz wyjaśnił, że Starostwo nie dysponuje obecnie w budżecie kwotą 90tys.zł. na dofinansowanie, posiada jedynie sumę 14tys.zł. (przy założonym wkładzie Gminy również w kwocie 90tys.zł.). Wobec powyższego Gmina ze środków własnych przystąpi do modernizacji, Starosta obiecał natomiast, że zaplanuje zwrot kosztów w przyszłorocznym budżecie.
Pan Jagodziński zapytał o zakup autobusu na cele oświatowe. Pani Skarbnik powiedziała, że Gmina przeznacza na ten cel 120tys.zł., pozostałą część sumy sfinansuje PFRON. Samochód będzie służył przewozowi dzieci niepełnosprawnych do szkół.
Pan Jagodziński zwrócił uwagę, że Urząd Marszałkowski posiada duże środki z przeznaczeniem na świetlice wiejskie. Pani Lange wyjaśniła, że nie są to środki na wydatki rzeczowe lecz osobowe.
Pan Piekut zapytał o inwestycję budowy boiska szkolnego przy Szkole Podstawowej w Wiśniewie. Burmistrz powiedział, że na boisku zostanie wykonana jeszcze bieżnia i skocznia.
Komisja, po uzyskaniu wyjaśnień, zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2008r.
Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Tomas poruszył problem braku prawidłowego odpływu wody deszczowej przy ul. Buczka (na wysokości posesji Pana Tymeckiego).
- Pan Tomas zasugerował, aby jak najszybciej teren starego targowiska został przekazany pod parking. Targowisko powinno zostać przesunięte w kierunku rzeki.
- Pan Tomas poruszył również problem braku swobodnego ruchu wokół kościoła, jaki powodują tam parkujące samochody (zwłaszcza w niedziele). Zaproponował, aby rozważyć utworzenie parkingu na gruncie obok kostnicy. Burmistrz powiedział, że teren należy do parafii, niemniej jednak proboszcz zaproponował możliwość zrzeczenia się tego gruntu. W tym przypadku Gmina mogłaby przystąpić do realizacji parkingu.
- Pan Tomas zaproponował, aby po przygotowaniu projektu Gminy na 2009r., w dyskusji nad tym projektem uczestniczyli razem, wzorem poprzedniego roku, członkowie wszystkich komisji rady miejskiej.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (11 sierpnia 2008)
Opublikował: Administrator (8 grudnia 2008, 09:00:32)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 969