Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr 1/06
Protokół Nr 1/06
z posiedzenia Komisji Statutowej i Pomocy Społecznej Rady Miejskiej w dniu 20 grudnia 2006r.
z posiedzenia Komisji Statutowej i Pomocy Społecznej Rady Miejskiej w dniu 20 grudnia 2006r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz kadrowy Ośrodka Pomocy Społecznej Marek Chart.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Nikel, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Wypracowanie stanowiska w sprawie propozycji zmian w Statucie Gminy w zakresie:
- udzielania głosu podczas Sesji Rady Miejskiej głosu osobom spoza składu Rady.
- procedury zwoływania Sesji Rady Miejskiej
3. Akceptacja projektu Regulaminu Organizacyjnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
4. Wypracowanie planu pracy Komisji na I półrocze 2007r.
5. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Przewodniczący Komisji, Pan Nikel, poruszył sprawę zasygnalizowaną podczas poprzedniej sesji Rady Miejskiej tj. konieczności doprecyzowania zapisów Statutu Gminy w zakresie udzielania głosu podczas Sesji Rady Miejskiej osobom spoza jej składu.
Pan Nikel odczytał obecnie obowiązujące przepisy tj. paragraf 43 ustęp 5 Statutu, stanowiący iż: „ Przewodniczący Rady może udzielić głosu osobie nie będącej radnym po zakończeniu dyskusji przez radnych nad danym punktem porządku obrad”. Komisja stwierdziła, analizując ten zapis, iż niedoprecyzowane są także przepisy stanowiące o możliwości wnoszenia podczas Sesji interpelacji i zapytań.
W związku z powyższym Komisja postanowiła, iż skonsultuje sprawy z w/w zakresu z radcą prawnym Urzędu (omówienie możliwości doprecyzowania zapisów poprzez nowelizację Statutu).
Komisja ponadto zwróciła uwagę na zapisy Statutu określające procedurę zwoływania Sesji Rady Miejskiej. Uwagę Komisji zwrócił fakt, iż zapisy Statutu nie określają kompetencji w zakresie zwoływania Sesji w przypadku, gdyby z powodu zdarzeń losowych nie mógłby tego uczynić Przewodniczący Rady.
Komisja, analogicznie, jak w poprzednio rozpatrywanym przypadku, postanowiła iż dokona w tej sprawie konsultacji z radcą prawnym Urzędu.
Komisja ponadto zasygnalizowała temat uczestnictwa sołtysów w Sesjach Rady Miejskiej.
Ad.3. Kadrowy Ośrodka Pomocy Społecznej Pan Marek Chart przedstawił Komisji projekt nowego Regulaminu Organizacyjnego Ośrodka Pomocy Społecznej ( w załączeniu).
Pan Chart, przedstawiając projekt Regulaminu, zaznaczył iż dokument został uprzednio skonsultowany z radcą prawnym Urzędu.
Zaznaczył, iż zmiany w organizacji pracy Ośrodka polegają przede wszystkim na stworzeniu odrębnej księgowości (dotychczas sprawy z tego zakresu prowadził Urząd). Wyodrębnienie „finansowe” z dniem 1 stycznia nowego roku spowoduje konieczność pozyskania dla Ośrodka etatu księgowego.
Pan Chart przedstawił ponadto Komisji charakterystykę zadań Ośrodka oraz zakres czynności realizowany przez poszczególnych pracowników ( w szczególności dotyczy zadań z zakresu księgowości, kadr, informatyki oraz obsługi prawnej).
Komisja przyjęła informacje do wiadomości, nadmieniając jednocześnie iż na swoich posiedzeniach będzie na bieżąco monitorować prace Ośrodka.
Ad.4. Komisja wypracowała swój plan pracy na I półrocze 2007r. (plan stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Komisja zasygnalizowała, iż na jednym z kolejnych posiedzeń omówi temat doprecyzowania współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi. Komisja zasugerowała, aby sprawy z w/w zakresu „przypisać” do zakresu działania jednej ze stałych Komisji Rady Miejskiej.
- Komisja rozważała możliwość, aby przy następnym konstruowaniu projektu budżetu Gminy zawierać w nim dane opisowe oraz informacje porównawcze umożliwiające porównanie kwotowe w latami poprzednimi.
Przewodniczący Komisji
Janusz Nikel
Janusz Nikel
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (20 grudnia 2006)
Opublikował: Tomasz Dix (16 lutego 2007, 12:11:53)
Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (24 marca 2023, 11:10:48)
Zmieniono: estetyka
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1097