Strategia rozwoju edukacji elementarnej w Gminie Sępólno Krajeńskie
RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
z dnia 24 maja 2007
w sprawie przyjęcia strategii rozwoju edukacji elementarnej w Gminie Sępólno Krajeńskie
Na podstawie art.7 ust. 1 pkt 8, w związku z art. 18 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457 i z 2006r. Nr 17, poz. 128 oraz Nr 181, poz. 1337), Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. Uwzględniając doniosłą rolę edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej przyjmuje się na lata 2007 – 2013 strategię rozwoju edukacji elementarnej w Gminie Sępólno Krajeńskie w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sępólna Krajeńskiego.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Tomasz Cyganek
Uzasadnienie do Uchwały Nr VIII/ 58 /07
Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 24 maja 2007r.
Przyjęcie „Strategii rozwoju edukacji
elementarnej w Gminie Sępólno Krajeńskie” na lata 2007 – 2013 jest
odpowiedzią naszego samorządu na współczesne wyzwania edukacyjne.
Strategia
ta, to plan długofalowego działania władz gminy oraz lokalnych
instytucji, z uwzględnieniem zewnętrznych i wewnętrznych uwarunkowań,
którego celem jest realizacja potrzeb i aspiracji lokalnej
społeczności, w oparciu o realnie oszacowane, istniejące i potencjalne
siły i środki pozostające w dyspozycji gminy.
Ograniczony dostęp do
przedszkoli w środowiskach wiejskich, zaniedbana bądź nie zawsze
uświadomiona rola rodzica w procesie wychowania i edukacji, rozproszone
działania organizacji pożytku publicznego działających na rzecz
najmłodszych czy też nie zawsze skoordynowane i konsekwentne działania
samorządu – to problemy, jakimi zajmuje się ta strategia. Jej projekt
zbudował wieloosobowy zespół będący znaczącą reprezentacją różnych
środowisk naszej Gminy. Przeprowadzona analiza silnych i słabych stron,
zagrożeń i szans edukacyjnych pozwoliła na ustalenie i przyjęcie
ostatecznych celów strategii. Dla ich realizacji niezbędne jest
podjęcie przez różne podmioty naszego samorządu, w najbliższych 6
latach, wielu różnorodnych działań. Wśród przewidywanych wykonawców
strategii należy wymienić: władze samorządowe, przedszkola, szkoły,
SDK, organizacje pozarządowe, media, a nawet rodziców. Część z
zaplanowanych działań nie wymaga żadnych nakładów finansowych. Część
jednak angażowałaby środki gminne, budżety szkół lub przedszkoli,
finanse SDK oraz potencjalnie przewidywane, możliwe do pozyskania
środki zewnętrzne.
Najnowsze rozwiązania logistyczne dotyczące
możliwości absorbowania środków unijnych przewidują wykazanie zgodności
projektu beneficjenta ze strategią gminy, powiatu, województwa, w tym
np. ze strategią rozwoju edukacji. W tym zakresie dokument ten może
stać się nieoceniony. Najważniejszym jest jednak, aby w ogóle, chociaż
w części, był on realizowany. Dla spełnienia tego warunku niezbędna
jest koalicja osób i instytucji, które będą sięgać do strategii i
konsekwentnie realizować jej zapisy.
Uchwała jest dokumentem intencyjnym.
M.T.
Przewodniczący
Rady
Miejskiej
Tomasz
Cyganek
Strategia rozwoju edukacji elementarnej w Gminie Sępólno Krajeńskie pobierz >> (289kB)
metryczka
Wytworzył: Maria Chmielewska (12 czerwca 2007)
Opublikował: Administrator (20 listopada 2007, 08:06:42)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2606