Protokół Nr 17/2012 z posiedzenia Komisji Rewizyjne Rady Miejskiej w dniu 15 marca 2012r.

Protokół Nr 17/2012
z posiedzenia Komisji Rewizyjne Rady Miejskiej
w dniu 15 marca 2012r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Skarbnik Gminy – Anna Buchwald
2. Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji – Marek Chart
3. Kierownik Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Marcin    
    Koniszewski    
 
 
    Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Grzegorz Dudek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Przeprowadzenie kontroli realizacji budowy hali widowiskowo – sportowej;
4. Szczegółowa analiza sprawozdań finansowych Rb 27 i Rb 28. 
5. Informacja z realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu Komisji;
6. Sprawy bieżące i wolne wnioski;
7. Zakończenie.          
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu lutym.
Pan Porożyński nawiązał do wniosku Komisji wysuniętego podczas tego posiedzenia tj.  
potraktowania jako priorytetu pozyskanie środków zewnętrznych na zagospodarowanie plaży miejskiej poprzez prowadzenie bezpośrednich negocjacji w tej sprawie z Marszałkiem Województwa Kujawsko – Pomorskiego. Komisja stwierdziła, że należy wyjaśnić tą sprawę tj. czy zostały przeprowadzone negocjacje, bowiem odwołanie złożone do Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego od wniosku o dofinansowanie inwestycji zostało ponownie odrzucone.
 
   
Ad.3. Komisja udała się do siedziby Centrum Sportu i Rekreacji celem dokonania kontroli realizacji budowy hali widowiskowo – sportowej. Wyjaśnień Komisji udzielał Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji Pan Marek Chart.
 
Komisja na wstępie dokonała wizji lokalnej obiektu, stwierdzono niedociągnięcia budowlane polegające na braku odpowiedniego spadu w pomieszczeniach socjalnych, co powoduje wyciekanie wody z pryszniców na zewnątrz.
 
Komisja następnie przystąpiła do uzyskania wyjaśnień w zakresie kosztów ogrzewania hali widowiskowo – sportowej przed jej oddaniem do użytkowania. Dyrektor CSiR wyjaśnił, że koszty ogrzewania w tym okresie były bardzo wysokie, związane z faktem że obiekt wymagał osuszenia, kwoty wynosiły około 35 tys.zł. miesięcznie. Najdroższymi miesiącami były listopad i grudzień, w miesiącach styczniu i lutym koszty zaczęły się zmniejszać, ostatni rachunek za ogrzewanie hali opiewał na około 15tys.zł. Nadmienił, że celem poprawnego opomiarowania ogrzewania zakupił nową aparaturę pomiarową tej samej firmy, kwota akceptowalna za miesięczne ogrzewanie to właśnie około 15 tys.zł. Nawiązując do starego obiektu powiedział, że chciałby również hotel podłączyć do węzła cieplnego z ZGK (obecnie jest ogrzewanie miałowe), tak aby ten obiekt posiadał jakiś standard, przyciągał klientów i był rzeczywiście wykorzystywany jako hotel. Odnośnie plaży miejskiej powiedział, że dokona tylko naprawy pomostu, wyczyszczenia basenu i prac porządkowych również chciałby spróbować zagospodarować teren tzw. starej plaży (dwa boiska do siatkówki, ławki, miejsce na ognisko),  kompleksowych prac inwestycyjnych jednak nie będzie definitywnie bowiem został odrzucony wniosek o pozyskanie środków na zagospodarowanie plaży złożony do Marszałka Województwa.                                 
 
Komisja w dalszej kolejności dokonała przeglądu rachunków za ogrzewania hali i za pobór wody, stwierdzając że rachunki za ogrzewanie były rzeczywiście bardzo wysokie (wątpliwość Komisji wzbudził fakt, że za ciepło płatności uiszczało Centrum Sportu i Rekreacji a nie wykonawca inwestycji), natomiast zużycie wody kształtowało się w akceptowalnych kwotach (ponad 1tys.zł. miesięcznie).   
 
Komisja zakończyła prowadzenie czynności na terenie Centrum Sportu i Rekreacji.
 
W Urzędzie Miejskim wyjaśnień Komisji udzielał Kierownik Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu Pan Marcin Koniszewski. 
 
Pan Dudek zapytał o zapisy umowne z wykonawcą budowy hali widowiskowo – sportowej w zakresie naliczania kar umownych za nieterminowe wykonanie inwestycji oraz czy te kary zostały wyegzekwowane. Pan Koniszewski powiedział, że obecnie trwa rozliczanie finansowe z wykonawcą, ponieważ zostało wykonane dużo robót dodatkowych, np. dodatkowe ogrodzenie polbruki, zmiany w instalacji sanitarnej, trwa etap szacowania tych robot dodatkowych. Naliczenie kar nastąpi w ramach rozliczeń za wykonanie wszystkich prac na hali.  Powiedział, ze roboty dodatkowe nie były objęte kosztorysami, wynikły w trakcie trwania inwestycji. Pan Dudek zapytał, kto zatwierdził dodatkowe prace. Pan Koniszewski powiedział, że prace wykonano w uzgodnieniu z wykonawcą. Powiedział, że rozliczenie powinno nastąpić do końca tego miesiąca. Pan Dudek zapytał od jakiego terminu istnieje naliczanie kar. Pan Koniszewski powiedział, że kary naliczano do drugiego grudnia (zawiadomienie drugiej firmy o zakończeniu robót) , od kiedy jest kwestia do ustalenia, termin wynikający z umowy to 30 czerwca. Pan Grochowski zwrócił się do Pana Koniszewskiego o udostępnienie dziennika budowy a Pan Dudek o udostępnienie protokołu z odbioru hali widowiskowo sportowej. Po dostarczeniu w/w dokumentów Komisja zapoznała się z protokołem z odbioru budowy hali widowiskowo – sportowej, stwierdzając że protokół wskazuje bardzo dużo usterek, które pomimo wyznaczenia  terminu nie zostały usunięte. Komisja zapoznała się także z odpowiednimi zapisami z dziennika budowy inwestycji.
Członkowie Komisji zwrócili się z zapytaniem do Pana Kociszewskiego, dlaczego płatności do dnia odbioru inwestycji za ogrzewanie, pobór wody itp. na hali dokonywał CSiR, a nie wykonawca. Pan Koniszewski powiedział, że nie wie dlaczego zaistniała taka sytuacja, dodał że wszystkie faktury znajdują się w księgowości.      
Komisja, pomimo wielu wątpliwości przyjęła do wiadomości wyjaśnienia Pana Koniszewskiego, niemniej jednak stwierdziła że prawdopodobnie Referat Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu nie do końca radzi sobie z wykonywaniem swoich obowiązków, szczególnie w zakresie sporządzania wniosków o pozyskiwanie środków zewnętrznych (przykład – ponowne odrzucenie wniosku o pozyskanie środków na zagospodarowanie plaży miejskiej). W związku z powyższym Komisja zasugeruje możliwość stworzenia w Urzędzie Miejskim stanowisk pracy, na których pracownicy będą zajmować się wyłącznie sporządzaniem wniosków o pozyskiwanie środków zewnętrznych.                    
            
 
Ad.4. Pani Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji  sprawozdania finansowe Rb 27 i Rb 28 z wykonania planu dochodów i wydatków budżetowych za 2011r.  
Komisja przyjęła przedstawione sprawozdania do wiadomości, zaznaczając że ich szczegółowej analizy dokona podczas swojego kolejnego posiedzenia w miesiącu kwietniu kiedy to zostanie również omówione sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za 2011r.      
 
W tym punkcie Pan Grochowski i Pan Grzeca zwrócili się do Pani Skarbnik o przygotowanie dla zainteresowanych radnych szczegółowego rozbicia wydatków w poszczególnych paragrafach celem uzyskania informacji w wybranych sprawach.           
Pan Grochowski zapytał Panią Skarbnik z jakiej przyczyny został odrzucony wniosek do Marszałka Województwa o dofinansowanie zagospodarowania plaży miejskiej. Pani Skarbnik powiedziała, że wniosek został odrzucony na etapie kontroli formalnej, ze względów proceduralnych.   
 
 
Ad.5. Komisja zapoznała się z odpowiedzią na wniosek w sprawie konieczności doprowadzenia do uregulowania prawnego (poprzez sporządzenie odpowiedniej dokumentacji) sytuacji istniejącej na działce Nr 324 we Włościbórku. Z odpowiedzi wynika, że procedura zostanie wszczęta (na początek prace geodezyjne) po poprawie warunków atmosferycznych. Z wyjaśnień dodatkowo uzyskanych od Pana Łangowskiego prace geodezyjne ruszą dnia 23 marca 2012r. Komisja przyjęła informację do wiadomości.
 
Komisja nie uzyskała natomiast pisemnej odpowiedzi na swój wniosek w sprawie    potraktowania jako priorytet pozyskanie środków zewnętrznych na zagospodarowanie plaży miejskiej poprzez prowadzenie bezpośrednich negocjacji w tej sprawie z Marszałkiem Województwa Kujawsko – Pomorskiego (dot. pisma o ponowne rozpatrzenie wniosku o dofinansowanie projektu pt. „Budowa bazy rekreacyjno – sportowej w Sępólnie Krajeńskim jako uzupełnienie projektu kluczowego – Zagospodarowanie plaży miejskiej w Sępólnie Krajeńskim wraz z rozbudową bazy noclegowej). Komisja powzięła wiadomość, że wniosek został ponownie odrzucony, dlatego zwróci się z zapytaniem podczas swojego kolejnego posiedzenia o przyczyny ponownego odrzucenia wniosku.         
 
 
Ad.6. W sprawach bieżących i wolnych wnioskach:
Komisja zasygnalizowała  sprawę możliwości rozpoznania, czy rzeczywiście oświetlenie przy „Orlikach” funkcjonuje także w porze nocnej.     
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
                                                                                       Przewodniczący Komisji
                                                                                             Grzegorz Dudek        
protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (15 marca 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (28 maja 2012, 09:33:55)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 994