Protokół Nr 11/07


Protokół Nr 11/07
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 22 sierpnia 2007r.



W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszony gość Skarbnik Gminy Urszula Lange.


Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Opinia Komisji w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy ze I półrocze 2007r.
  4. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. zmian w budżecie Gminy na 2007r.
  5. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. udzielenia pomocy finansowej.
  6. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.


Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 10/07 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 13 sierpnia 2007r.


Ad.3. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie, po uprzednim szczegółowym przeanalizowaniu, sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2007r.


Ad.4. Skarbnik Gminy przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian budżetu Gminy na 2007r.
Członkowie Komisji zadali poniższe pytania:
- Pani Grochowska zapytała o wykorzystanie środków uzyskanych z PFRON. Pani Lange wyjaśniła, iż środki są pozyskane na zatrudnienie osoby niepełnosprawnej do obsługi kserokopiarki wraz z wyposażeniem technicznym (np. artykuły biurowe).
- Pan Stachowicz zapytał o zwiększona kwotę subwencji oświatowej. Pani Lange wyjaśniła, iż zwiększenie kwoty nastąpiło z tytułu pozyskania środków na remonty szkół a także na finansowanie zadań związanych ze zwiększeniem liczby uczniów niepełnosprawnych.
- Pan Tomas zapytał o przeznaczenie kwoty 43tys.zł. Pani Lange wyjaśniła, iż w tych środkach mieszczą się m.in. wydatki na osobę niepełnosprawną (obsługa ksera) a także na dosprzętowienie niektórych biur (dotyczy mebli).
- członkowie Komisji zapytali o strukturę wydatków w ramach tzw. Funduszu Alkoholowego. Pani Lange wyjaśniła, iż w tym dziale nastąpiła weryfikacja, część wydatków przesunięto z osobowych na bezosobowe.
- na pytania członków Komisji Pani Lange wyjaśniła, iż nie ujęto w zmianach wydatków z przeznaczeniem na remont Sępoleńskiego Domu Kultury (tzw. wkład własny), powodem jest fakt, iż została wyczerpana pula środków w Urzędzie Marszałkowskim, możliwa do pozyskania w tym roku.



- Pan Jagodziński uzyskał informację od Pani Skarbnik, iż kwoty wypłat dla pracowników na prace publiczne refunduje PUP natomiast zasady rozliczania robót interwencyjnych są zależne od formy zawartej umowy. Pan Jagodziński nadmienił, iż zadał pytanie w związku z tym iż często w ramach w/w robót zatrudnia się te same osoby w biurach a tymczasem zbyt mało jest zatrudnionych do wykonywania prac porządkowych.

Ostatecznie Komisja, po wyjaśnieniach Pani Skarbnik zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.



Ad.5. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia pomocy finansowej gminie Kunów na usunięcie skutków klęsk żywiołowych.



Ad.6. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Stachowicz podniósł sprawę wzrastających cen za pobór wody i oczyszczanie nieczystości w szczególności w związku z faktem iż Zakład Gospodarki Komunalnej jest dotowane przez Gminę. Pani Lange wyjaśniła, iż rzeczywiście Gmina dotuje Zakład ale środki są przeznaczone na wykonanie konkretnych zadań a nie na bieżąca działalność Zakładu. Dlatego też te kwoty nie mają wpływu na finansowy wynik spółki, czyli ustalanie wysokości opłat następuje na podstawie kalkulacji środków wykorzystywanych przez Zakład na prowadzenie działalności bieżącej.
- Pan Tomas przekazał Pani Skarbnik sugestię Komisji Gospodarki Komunalnej, aby przekonstruowaniu projektu budżetu Gminy na 2007r. uwzględnić wyższe środki z przeznaczeniem na wykaszanie traw.
- Pan Stachowicz nawiązał do regularności wywozu nieczystości stałych. Jego zdaniem nie zawsze Zakład Gospodarki Komunalnej wywiązuje się z terminarza ustalonego w przyjętym harmonogramie wywozu. Pan Tomas zwrócił ponadto uwagę, iż zasadnym byłoby ustalenie i przestrzeganie harmonogramu wywozu nieczystości stałych segregowanych.


Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.


Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas


protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (21 sierpnia 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (28 lutego 2008, 11:11:14)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1006