Protokół Nr 58/09 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 4 marca 2009r.


Protokół Nr 58/09
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 4 marca 2009r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz – Waldemar Stupałkowski  
2. Skarbnik Gminy – Urszula Lange
 
 
         Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Wiesława Grochowska, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Analiza sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za 2008r.
4. Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 4 lutego 2009r.  
 
 
Ad.3. Komisja przystąpiła wstępnie do analizy sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za 2008.
Pani Skarbnik poinformowała, że wykonanie dochodów budżetu w 2008r. przekroczyło plan o 1,99% tj. na planowana kwotę 35.132.378,34zł.  wykonano 35.832.213,21zł. Nadwyżka planu wyniosła 699.834,87zł.   Na tą kwotę składają się przede wszystkim dochody w dziale gospodarki komunalnej. Nadmieniła, że nadwyżka spowodowana jest m.in. znaczącym wzrostem wykonania dochodów ze sprzedaży majątku gminy, najmu, dzierżawy i użytkowania wieczystego. Dodała, że globalnie nie było w 2008r. większych niewykonań dochodów, tj. wykonanie tych dochodów mieści się w zakładanych normach.
Omawiając wykonanie dochodów podatkowych, zaznaczyła, że ich wykonanie jest prawidłowe, pomimo zaistnienia niewielkich procentowych rozbieżności np. w wykonaniu podatku rolnego i od nieruchomości od osób fizycznych, związanych z udzielonymi ulgami i odroczeniami i tak:
- podatek rolny od osób prawnych został wykonany w 106,69% natomiast podatek rolny od osób fizycznych w 92,38%   
- podatek od nieruchomości od osób prawnych został wykonany w 100,19% natomiast podatek od nieruchomości od osób fizycznych w 94,31%.
Wskazała również na tendencję spadkową w poborze podatku od środków transportowych wynikającą z coraz częstszego faktu wyrejestrowywania pojazdów. Podkreśliła również fakt znacznego przekroczenia dochodów gminy w udziale gminy w podatku dochodowym z Ministerstwa Finansów (110,91%) przy jednoczesnym niepełnym wykonaniu udziałów w podatku dochodowym od osób prawnych przekazywanego przez Urząd Skarbowy.         
                     
 
 
Pani Skarbnik poinformowała, że wykonanie wydatków budżetowych wyniosło 97,33% tj. na planowaną kwotę wydatków w wysokości 37.017.871,12 wydatkowano kwotę 36.030.079,98zł.        
 
Największe, ponad 5%- owe niedoszacowania w wykonaniu wydatków to:
- 8,8% - z tytułu opłat za telefony stacjonarne w Urzędzie
- 5,3% - koszty postępowania sadowego i prokuratorskiego
- 7,2% - podróże służbowe krajowe
- 6,3% - zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych
- 17% - świadczenia społeczne
- 7,5% - stypendia dla uczniów
 
Nadmieniła, że w klasyfikacji budżetowej nie zaistniały żadne przekroczenia planowanych wydatków.  
Pani Skarbnik przedstawiła następnie szczegółowe wykonanie zadań inwestycyjnych, które stanowią załącznik do niniejszego protokołu. 
 
Komisja Rewizyjna po wstępnej analizie oraz wyjaśnieniach uzyskanych od Skarbnika Gminy postanowiła, że dokona szczegółowej analizy sprawozdania na swoim kolejnym posiedzeniu w dniu 11 marca. Podczas tego posiedzenia Komisja opracuje pisemną opinię w sprawie sprawozdania, którą przedłoży Przewodniczącemu Rady Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej.  
 
         Wobec braku wolnych wniosków Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
 
                                                                               Przewodnicząca    Komisji
                                                                                  Wiesława Grochowska      
 
 
protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (4 marca 2009)
Opublikował: Administrator (26 marca 2010, 08:42:26)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1126