Strona główna > Uchwały > 2005 |
Uchwała nr XXXIII/278/05RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIMz dnia 10 sierpnia 2005w sprawie zmian budżetu na 2005 rokNa podstawie art. 109,124 i 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zm.), art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), Rada Miejska uchwala, co następuje:
Uchwała nr XXXIII/278/05
RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
z dnia 10 sierpnia 2005
w sprawie zmian budżetu na 2005 rok
Na podstawie art. 109,124 i 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zm.), art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. 1. | Sumę dochodów w kwocie | 24 284 831 zł |
- zwiększa się o kwotę (zgodnie z załącznikiem Nr 1) | 52 800 zł | |
- dochody po zmianie wynoszą | 24 337 631 zł | |
W tym: | ||
- dotacje celowe na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w kwocie | 3 587 560 zł | |
2. | Sumę wydatków w kwocie | 27 284 831 zł |
- zwiększa się o kwotę (zgodnie z załącznikiem Nr2) | 193 865 zł | |
- wydatki po zmianie wynoszą | 27 478 696 zł | |
3. | Deficyt budżetu wynosi | 3 141 065 zł |
§ 2. Źródłem pokrycia deficytu będą zaciągnięte pożyczki w Wojewódzkim Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sępólna Krajeńskiego.
§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Edward Stachowicz
Uzasadnienie do UCHWAŁY Nr XXXIII /278/ 05
RADY MIEJSKIEJ w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 10 sierpnia 2005 roku
Uchwałą Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim dokonuje się zmian budżetu po stronie dochodów w wysokości 52 800 zł, a po stronie wydatków plan zwiększa się o kwotę 193 865 zł.
W dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75023 – Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu), na paragrafie 0920 – Pozostałe odsetki wyniku wypracowania ponadplanowych dochodów z tytułu zgromadzonych odsetek od terminowych lokat bankowych, wprowadza się zwiększenie planu o kwotę 18 000 zł.
W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, w rozdziale 75616 - Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych, na paragrafie 0910 – Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat, wprowadza się zwiększenie planu dochodów w kwocie 24 000 zł. Zwiększenie to wynika z wysokiego wykonania za pierwsze półrocze 2005 roku naliczonych odsetek z tytułów podatkowych.
Na podstawie decyzji Burmistrza nr OPS-8131-DPS/1/97/2005 z dnia 1 kwietnia 2005 roku oraz podpisanej umowy, w dziale 852 – Pomoc społeczna, w rozdziale 85219 – Ośrodki pomocy społecznej, wprowadza się plan dochodów na paragrafie 0960 – Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej, w kwocie 10 800 zł. W związku z odpłatnością osoby fizycznej za pobyt w domu pomocy społecznej. Po stronie wydatków zmianę wprowadza się w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 4330 – Zakup usług przez jednostki samorządu terytorialnego od innych jednostek samorządu terytorialnego.
Pozyskane dochody w kwocie 42 000 zł przeznacza się na:
- Dofinansowanie zakupu dwóch nowych nieoznakowanych samochodów dla Policji na podstawie porozumienia ze Starostwem Powiatowym i jednostkami samorządu terytorialnego, udział Gminy Sępólno Krajeńskie wynosi 16 000 zł. Zmianę wprowadzono w dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75020 – Starostwa powiatowe, na paragrafie 6620 – Dotacje celowe przekazane dla powiatu na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego.
- Wyposażenie pawilonu noclegowego MLKS „ Krajna” w wysokości 17 000 zł. Zmianę wprowadzono w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport, w rozdziale 92604 – Instytucje kultury fizycznej, na paragrafie 6230 – Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych.
- Wyposażenie sali Urzędu Stanu Cywilnego w wysokości 9 000 zł. Zmianę wprowadzono w dziale 750 Administracja publiczna, w rozdziale 75023 – Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu), na paragrafie 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia.
Ponadto dokonuje się przeniesienia planu wydatków w dziale 710 – Działalność usługowa, w rozdziale 71004 – Plany zagospodarowania przestrzennego, na paragrafie 4300 – Zakup usług pozostałych, w wysokości 20.000 zł, z przeznaczeniem na zwiększenie planu w dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75023 – Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu), na paragrafie 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia, w wysokości 14 000 zł, z przeznaczeniem na wyposażenie Sali USC. Łącznie wydatki związane z wyposażeniem wyniosą 23 000 zł. Pozostałe środki w wysokości 6 000 zł, planuje przeznaczyć się na zwiększenie planu wydatków na paragrafie 4260 – Zakup energii, z przeznaczeniem na pokrycie wydatków związanych z zakupem energii elektrycznej i cieplnej w Urzędzie Miejskim. Zwiększenie planu zostało podyktowane wysokim wykonaniem za pierwsze półrocze br. Ponadto na tym paragrafie plan zwiększa się o kwotę 28 100 zł. Przy ustalaniu planu na 2005 rok na tym paragrafie uwzględniono odpłatność za świadczenia z tytułu najmu lokali stąd taki wysoki niedobór środków. Plan po zmianach na tym paragrafie wynosi 114 100 zł.
W rozdziale 71014 – Opracowania geodezyjne i kartograficzne, na paragrafie 4300 – Zakup usług pozostałych, w wysokości 30 000 zł dokonano przeniesienia planu do działu 600 – Transport i łączność, do rozdziału 60016 – Drogi publiczne gminne, do paragrafu 4270 – Zakup usług remontowych, z przeznaczeniem na realizację remontów bieżących dróg.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie, w rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe, na paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, dokonuje się przeniesienia planu w wysokości 112 590 zł, do działu 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, do rozdziału 90095 – Pozostała działalność, do paragrafu 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, w wysokości 68 590 zł, z przeznaczeniem na wydatki związane z adaptacją pomieszczenia na potrzeby OPS. Pozostałe 44 000 zł przenosi się do planu wydatków do działu 750 – Administracja publiczna, do rozdziału 75023, do paragrafu 6050 , z przeznaczeniem elewację budynku Urzędu Miejskiego.
W dziale 852 – Pomoc społeczna, w rozdziale 85215 – Dodatki mieszkaniowe, na paragrafie 3110 – Świadczenia społeczne, dokonuje się przeniesienia planu wydatków do działu 750, z przeznaczeniem na wydatki nie znajdujące pokrycia w planie.
W tym samym dziale , w rozdziale 85295 – Pozostała działalność, dokonuje się również przeniesienia planu ze świadczeń do wydatków bieżących związanych z tworzeniem punktów wydawania posiłków dla potrzebujących.
W związku z otrzymaniem promes z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na udzielenie pożyczek z przeznaczeniem na termomodernizację obiektów Gminnego Przedszkola Nr 1 i Nr 2 w Sępólnie Kraj. proponuje się zwiększenie deficytu o kwotę łączna 141 065 zł, co zostało uwzględnione w wydatkach w dziale 801 – Oświata i wychowanie w rozdziale 80104 – Przedszkola, na paragrafie 4270 – Zakup usług remontowych. Należy podkreślić, iż skala zadań remontowych przekracza możliwości finansowe przedszkoli stąd propozycja zaciągnięcia pożyczki na to zadanie. Przedszkola w planie uwzględniły wyłącznie remonty związane zaleceniami uwzględnionymi w protokółach. Przeprowadzenie termomodernizacji przy zaplanowanych remontach jest najskuteczniejszym, najtańszym i najbardziej optymalnym sposobem rozwiązania problemu niezbędnych poważnych remontów.
Plan dochodów po uwzględnieniu zmian wynosi 24 337 631 zł, a plan wydatków po zmianach wynosi 27 478 696 zł.
Projekt uchwały został przedstawiony na Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w Sępólnie Kraj. i uzyskał akceptacje.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Edward Stachowicz
Załącznik Nr 1,2 do UCHWAŁY RM w Sępólnie Krajeńskim Nr XXXIII/278/05 z dnia 10 sierpnia 2005 roku pobierz >> (36kB)
Załącznik do uchwały Rady Miejskiej Sępólnie Kraj. Nr XXXIII/278/05 z dnia 10 sierpnia 2005r. pobierz >> (32kB)
metryczka
Opublikował: Ewa Marzec (2 września 2005, 10:04:27)
Ostatnia zmiana: Anna Sobieszczyk (21 listopada 2007, 10:48:18)
Zmieniono: przeniesiono uchwałę do katalogu RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1992