zadania i uprawnienia Burmistrza



Podstawowe zadania i uprawnienia

  1. Burmistrz wykonuje uchwały Rady Miejskiej i zadania gminy określone przepisami prawa.
  2. Do zadań i uprawnień Burmistrza należy w szczególności:
  • przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej
  • określanie sposobu wykonywania uchwał
  • gospodarowanie mieniem komunalnym
  • wykonywanie budżetu
  • zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych
  • kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz
  • opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego,
  • wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych
  • wykonywanie funkcji kierownika Urzędu Miejskiego
  • wydawanie w przypadkach niecierpiących zwłoki przepisów porządkowych w formie zarządzeń
  • oświadczanie woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem komunalnym
  • wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej

metryczka


Wytworzył: Mirena (20 czerwca 2003)
Opublikował: Mirena Frosina (20 czerwca 2003, 14:55:07)

Ostatnia zmiana: Administrator (15 stycznia 2007, 09:44:07)
Zmieniono: estetykę

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 10466