Protokół Nr 21/2012 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 12 kwietnia 2012r.


Protokół Nr 21/2012
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 12 kwietnia 2012r.
 
    W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:  
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Zastępca Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej – Mariusz Zygowski;
3. Kierownik Wydziału Usług Komunalnych Zakładu Gospodarki Komunalnej – Grzegorz Kiełbasiński;
4. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 – Stanisław Gustyn;
5. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera;
6. Redaktor „Wiadomości Krajeńskich” – Robert Lida.
 
  Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Informacja dotycząca funkcjonowania oczyszczalni ścieków i urządzeń przepompowni oraz składowiska odpadów;
4. Informacja w zakresie realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu;
5. Opinia w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych i lokali użytkowych najemcom tych lokali;
6. Opinia w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. nabycia na mienie komunalne nieruchomości położonej w Trzcianach;
7. Opinia w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. sprzedaży gruntów położonych w Iłowie;
8. Opinia w sprawie wniosku ………….. o wykup działki w Wałdowie;
9. Opinia w sprawie wniosku Państwa …………… o wykup dwóch działek w Sępólnie Krajeńskim;
10. Opinia w sprawie wniosku spółki „Leman” o wyrażenie zgody na wykonanie robót przy budynku na Placu Wolności;
11. Opinia w sprawie wniosku Ośrodka Szkolenia Kierowców o możliwość korzystania z przystanku komunikacji publicznej przy ul. Baczyńskiego;
12. Opinia w sprawie wniosku ……………. dot. możliwości kupna, wydzierżawienia lub ustanowienia służebności gruntowej na działce gminnej;   
13.  Informacja w sprawie opinii Rady Sołeckiej Kawli dot. przejęcia gruntów od Państwa …………….;
14. Opinia Komisji dot. projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozwiązania umów użytkowania wieczystego i przejęcia gruntu na mienie komunalne.  
15. Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
                  
Ad.2. Komisja, po naniesieniu poprawki, zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu marcu.  
 
 
Ad.3. Pan Mariusz Zygowski oraz Pan Grzegorz Kiełbasiński przedstawili Komisji   informację dotycząca funkcjonowania oczyszczalni ścieków i urządzeń przepompowni oraz składowiska odpadów.
Pan Zygowski poinformował, że oczyszczalnia ścieków przy ul. Przemysłowej działa na podstawie pozwolenia wodno – prawnego ważnego do 2015r. w skład oczyszczalni wchodzi m.in. punkt zlewny, przepompownia ścieków, reaktory biologiczne, piaskownik a także budynek mechanicznego odwadniania osadów. W 2011r. oczyszczalnia oczyściła około 410tys.m3 ścieków doprowadzanych kanalizacją a także dowożonych samochodami asenizacyjnymi. Nadmienił, że ZGK przymierza się do gruntownej modernizacji oczyszczalni ścieków, przewidzianej na najbliższe lata, obecnie omawiane są tematy związane z projektowaniem, modernizacji wymaga cały cykl technologiczny, działające urządzenia są bowiem przestarzałe, modernizacja jest planowana w trzech etapach od 2013r. Dodał, że oczyszczalnia wykonuje comiesięczne badania oczyszczonych ścieków, wyniki są w normie. Odnośnie planowanej modernizacji powiedział, że termin jej trwania jest uzależniony od posiadanych i możliwych do pozyskania środków, bowiem samodzielnie Zakładu nie jest stać na przeprowadzenie tej inwestycji. Potwierdził także, na pytanie Pana Dudka, że do modernizacji oczyszczalni obliguje także odpowiednia dyrektywa Unii Europejskiej. Pan Drogowski poruszył sprawę oczyszczenia ścieków przemysłowych i nieczystości wytwarzanych przez gospodarstwa domowe. Jego zdaniem na oczyszczalnię dopływają ścieki wymieszane, mieszkańcy płacą również za oczyszczenie ścieków przemysłowych, które są droższe i bardziej zanieczyszczają środowisko.
 
Komisja przyjęła przedstawioną informację do wiadomości.
                                        
Pan Kiełbasiński poinformował, że składowisko odpadów we Włościbórku działa od 1996r., posiada pozwolenie zintegrowane z okresem działania do końca miesiąca sierpnia 2017r. Pojemność składowiska to 60.050m3, do końca 2011r. zapełniono 45.526m3. czyli wolnego miejsca jest około 25%. W ubiegłym roku składowisko przyjęło 2.127 ton nieczystości, z czego większość stanowią nie segregowane odpady komunalne. Składowisko posiada wszelkie niezbędne pozwolenia dla jego funkcjonowania, prowadzone badania nie wykazują niekorzystnego oddziaływania składowanych odpadów na środowisko. Na składowisku odbywa się również segregacja odpadów, w 2011r. wysegregowano 69,5 tony odpadów. Nadmienił, że w związku ze zmianą ustawy o utrzymaniu czystości prognozuje się, że odpady także mają być wywożone na składowisko do Bladowa. Pan Drogowski powiedział, że podczas wywozu nieczystości często pojemniki zostają wgniatane, dlatego zwrócił się aby uczulić kierowców samochodów na ten fakt.                 
 
Komisja przyjęła przedstawioną informację do wiadomości.                 
 
 
Ad.4. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej przedstawił Komisji informację z realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu (pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).  
Pan Dera poinformował także że zasadnym i do realizacji jest także wniosek Pana Drogowskiego w sprawie ustawienia znaku zakazu wjazdu na ul. Polną i z niej na ulice boczne samochodów ciężarowych powyżej 7 ton.
 
Komisja przyjęła informację do wiadomości. 
 
 
Ad.5. Komisja przystąpiła do wypracowania kolejnych propozycji zmian w zapisach uchwały Rady Miejskiej w sprawie określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych i lokali użytkowych stanowiących własność Gminy Sępólno Krajeńskie, najemcom i dzierżawcom tych lokali.          
 
Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił na wstępie projekt uchwały, z poprawkami wypracowanymi na poprzednim posiedzeniu.
 
Komisja zaproponowała, aby sprzedaż lokali zarówno mieszkalnych jak i użytkowych nie następowała w okresie krótszym niż 5 lat od nabycia lokalu od gminy przez dzierżawcę lub najemcę.
Komisja podtrzymała swoje stanowisko tj. zaproponowała, aby sprzedaż lokali odbywała się bez udzielania cenowych bonifikat nabywcom tych lokali.
 
Komisja skieruje wypracowany projekt uchwały do akceptacji Rady Miejskiej.
 
Radny Dudek zaproponował ponadto, co poparli pozostali członkowie Komisji, aby całość środków ze sprzedaży lokali była przeznaczana na remonty gminnej substancji mieszkaniowej, taki zapis można zawrzeć w uchwale okołobudżetowej.            
 
 
Ad.6. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie nabycia na mienie komunalne nieruchomości położonej w Trzcianach (pod przepompownię).     
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały, sugerując jednocześnie sprzedaż w ramach wyceny przeprowadzonej przez rzeczoznawcę.
 
 
Ad.7. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży gruntów położonych w Iłowie.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały, sugerując jednocześnie dokonanie przeprowadzenia rozbiórki urządzeń znajdujących się na nieruchomości na koszt wnioskodawcy.
 
 
Ad.8. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił wniosek Pana …………….. w sprawie możliwości wykupu działki w Wałdowie (dawniejsze, nielegalne wysypisko nieczystości). Nadmienił, że wniosek uzyskał pozytywną opinię Rady Sołeckiej.     
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony wniosek.      
 
 
Ad.9. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej przedstawił Komisji wniosek Państwa …………….. o wykup dwóch niezagospodarowanych działek gminnych w Sępólnie Krajeńskim przy ul. Komierowskiej. Nadmienił, że wniosek uzyskał pozytywną opinię Zarządu Osiedla Nr 2.
 
Komisja zasugerowała sprawdzenie, kto obecnie użytkuje teren (na terenie istnieją ślady zaorania gruntu) i ponowne przedstawienie sprawy na następnym posiedzeniu Komisji.             
 
 
Ad.10. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek spółki „Leman” w sprawie wyrażenia zgody na wykonanie robót przy budynku, w którym znajduje się dzierżawione pomieszczenie sklepu, przy Placu Wolności. Pan Dera nadmienił, że pracę będą polegać na przebudowie podjazdu do pomieszczenia sklepu dla osób niepełnosprawnych.        
 
Komisja zasugerowała, aby przedstawiony wniosek został zaopiniowany przez Zarząd Osiedla Nr 1, oczywistym warunkiem jest także wyrażenie zgody przez właściciela nieruchomości na prowadzenie prac oraz dopilnowanie estetyki przedsięwzięcia. Komisja zaopiniuje wniosek na swoim kolejnym posiedzeniu.
 
 
Ad.11. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa wniosek Ośrodka Szkolenia Kierowców o możliwość korzystania z przystanku komunikacji publicznej przy ul. Baczyńskiego, w związku otwarciem prywatnej linii przewozowej.            
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony wniosek.
 
 
Ad.12. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji wniosek Pana …………….. w sprawie możliwości wykupu, wydzierżawienia lub ustanowienia służebności gruntowej na  działce gminnej Nr 14/10 w związku z planowaną budową zjazdu i wjazdu z działki Nr 13/2 przez działkę gminną Nr 14/10 na drogę wojewódzką przy ul. Kościuszki 9z terenu parkingu na posesję wnioskodawcy).                
 
Komisja jednogłośnie wyraziła zgodę na możliwość dysponowania gminnym gruntem (działka Nr 14/10) na prowadzenie prac budowlanych, zasugerowała możliwość ustanowienia służebności dla wnioskodawcy z jednoczesnym zastrzeżeniem ogólnodostępności innych mieszkańców do korzystania z terenu.     
 
 
Ad.13. Komisja jednogłośnie przyjęła do wiadomości ponowną, tym razem negatywną, opinię Rady Sołeckiej Sołectwa Kawle w sprawie możliwości wykupu przez Gminę drogi przebiegającej przez działki Nr 191/15 i Nr 191/16 w Kawlach.         
 
 
Ad.14. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozwiązania umów użytkowania wieczystego i przejęcia gruntu na mienie komunalne.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały. 
           
 
Ad.15. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
 
- Pani Miczko zwróciła się, aby na bieżąco utrzymywać  – doprowadzić do prawidłowego przycinania gałęzi ulicznych drzew, nasadzać kwiaty na miejscach miejskiej zieleni;
- Pani Miczko zawnioskowała, aby usunąć wszystkie pojemniki na piasek po sezonie zimowym;
- Pani Miczko zwróciła się, aby doprowadzić do jak najszybszego zagospodarowania mieszkania przy ul. Hallera (po Panu ………………..);
- Pani Wańke, zasugerowała, aby doprowadzić do usunięcia nieporządku przy posesjach w Lutowie (na łuku – okolice Państwa ……….. oraz naprzeciwko zlewni mleka;
- Pan Drogowski zwrócił się, aby doprowadzić do naprawy urządzeń zabawowych – huśtawek na placu zabaw „Sezam:”
- Pan Drogowski poinformował o uszkodzonej skrzynce energetycznej na starym placu targowym, wskazał, że należy doprowadzić do uporządkowania i zagospodarowania całego terenu placu – np. nawieźć ziemię, aby podnieść jego nawierzchnię, wyjaśnić sprawę funkcjonowania boiska do siatkówki;
- Pan Drogowski nawiązał do nasadzenia tuj na „Sezamie” należy doprowadzić do ich sukcesywnego podlewania; 
- Pan Drogowski zasygnalizował, że na starym placu targowym stoi przepełniony pojemnik na śmieci, należy go opróżnić;
- Pan Dudek poinformował o konieczności naprawienia stary chodnik na Alei Lipowej, rozważyć możliwość ułożenia tam polbruku;
- Pan Gustyn zasygnalizował znaczne obniżenie poziomu wody na Sępolence;
- Pan Gustyn wskazał konieczność umocnienia luźnej barierki od ronda w kierunku cmentarza;
- Pan Gustyn poinformował o fakcie zapadnięcia odcinka chodnika przed mostem od strony Osiedla nr 2;
- Pan Dudek zwrócił się, aby usunąć wystające narożniki na schodach przy Placu Przyjaźni;        
 
 
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
 
 
 
                                                                                    Przewodnicząca Komisji
                                                                                             Anna Miczko
 
protokołował:
Tomasz Dix
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (12 kwietnia 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (25 maja 2012, 14:57:37)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1151