Protokół Nr 22/08


Protokół Nr 22/08
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska w dniu 15 stycznia 2008r.


W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Jarosław Dera
2. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Eugeniusz Głomski




Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Henryk Dziarnowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Sprawa podziału tłucznia na poszczególne Sołectwa.
  4. Omówienie zwiększenia stawki za składowanie nieczystości stałych.
  5. Sprawa możliwości zwiększenia budżetów dla sołectw.
  6. Sprawa budowy chodników na terenach wiejskich.
  7. Informacja z działalności Komisji za 2007r.
  8. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.


Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 20 grudnia 2007r.


Ad.3. Pan Głomski poinformował, że propozycje podziału tłucznia są uzależnione od ceny materiału. Tymczasem zaproponował, aby przeprowadzić przetarg, w którym wyłoni się cenę tłucznia. Dopiero po tym fakcie będzie wiadomo, jaka ilość tłucznia można zakupić.
Komisja, w związku z powyższym, postanowiła że zaproponuje ilość transportów tłucznia dla poszczególnych sołectw – po rozstrzygnięciu przetargu na jego cenę.
Komisja zwróciła się do inspektora, aby takie stanowisko przekazywać podczas rozpoczynających się zebrań wiejskich.



Ad.4. Komisja poruszyła temat cen wywozu nieczystości stałych. Pan Dera poinformował, że ceny składowania nieczystości na wysypisku zostały podniesione odgórnie. Proponowana odgórnie cena wynosi 100zł. za tonę nieczystości. Pan Jagodziński zapytał o stawki obowiązujące na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie. Pan Dera przedstawił obowiązujące stawki. Pan Horyd zapytał, jakie są ceny u konkurencji. Pan Dera powiedział, że nie orientuje się w tym zakresie. Pan Jagodziński stwierdził, że radni powinni być na bieżąco informowani o podwyżkach. Dlatego też zwrócił się, aby na jednym z kolejnych posiedzeń Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Pan Krakowiak przedstawił szczegółową kalkulację wywozu i składowania nieczystości.



Ad.5. Komisja poruszyła temat możliwości zwiększenia budżetów dla poszczególnych sołectw.
Komisja zasugerowała, aby ewentualne zwiększenia budżetów następowały kolejno dla poszczególnych, wskazanych sołectw, aby umożliwić im wykonanie w całości konkretnego zadania. Komisja stwierdziła, że zwiększenie budżetów sołectw o równe, ale niewielkie kwoty, może spowodować fakt rozproszenia wykonania zadań.


Ad.6. Komisja poruszyła sprawę podziału środków na budowę dróg i chodników na terenie wiejskim.
Komisja ponownie zasugerowała, aby kolejno:
  • a) budować chodnik we Włościborzu
  • b) dokończyć budowę chodnika w Zalesiu
  • c) budować chodnik w Komierowie
  • d) budować chodnik w Kawlach
  • e) budować chodnik w Iłowie.

Komisja ponadto rozważy w czasie późniejszym pozostałe wnioski Sołectw w sprawie budowy dróg i chodników.
Komisja zasugerowała również, aby przeznaczyć 1tys.zł. na zakup kosiarki dla Sołectwa Skarpa


Ad.7. Komisja zatwierdziła sprawozdanie ze swojej działalności za 2007r.



Ad.8. W wolnych wnioskach:
- Komisja poruszyła sprawę kompetencji odśnieżania chodników przed posesjami. W związku z wątpliwościami w tej sprawie Komisja stwierdziła, że do czasu rozpoczęcia zebrań wiejskich należy wyjaśnić kompetencje w sprawie odśnieżania (dotyczy to w szczególności wyjaśniania terminu „posesja”).
- Pan Jagodziński zasugerował, aby wyznaczyć w Urzędzie osobę, która wspomogłaby działania sołectw np. poprzez pomoc w pisaniu wniosków w ramach programu „Odnowa wsi”.
- Pan Horyd stwierdził, że w jak najszybszym czasie powinno się doprowadzić do inwestycji docieplenia świetlicy we Włościborzu, uczęszcza tam dużo dzieci, które marzna w niedogrzanych pomieszczeniach.
- Pan Głomski poinformował, że zaistniały małe utrudnienia ze strony Pana   w sprawie budowy drogi w Chmielnikach. Niemniej jednak ta sprawa jest na bieżąco nadzorowana przez Urząd, o wszelkich działaniach w tej sprawie będzie informował Komisję.



Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.



Przewodniczący Komisji
Henryk Dziarnowski


protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (15 stycznia 2008)
Opublikował: Tomasz Dix (29 lutego 2008, 10:18:44)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (17 maja 2023, 14:18:42)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 907