Nabór kandydatów na stanowisko Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępólnie Krajeńskim 11.07.2007

Nabór kandydatów na stanowisko Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępólnie Krajeńskim

11.07.2007

Burmistrz Sępólna Krajeńskiego
ul. T. Kościuszki 11
89-400 Sępólno Krajeńskie

 

Ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy:

Dyrektora  Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępólnie Krajeńskim
 
Kandydat na stanowisko Dyrektora określonego j/w winien spełniać :

1.  Wymagania niezbędne:
- posiadać obywatelstwo polskie,
- nie być karaną/ym za przestępstwo popełnione umyślnie,
- posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw  publicznych,
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
- posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku
- posiadać 2-leni staż pracy ze spełnieniem jednego z warunku zatrudnienia określonego w art. 3 ust.4 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 ze zm. ),
- spełniać wymogi zawarte w art. 122 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz.U. z 2004 r. Nr 64 poz. 593 ze zm.).
 
2.  Wymagania dodatkowe:
· wykształcenie wyższe  na jednym z kierunków : pedagogika, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie
· komunikatywność, dyspozycyjność i systematyczność,
· umiejętność dobrej organizacji pracy,
· znajomość jednego z języków obcych ,
· posiadanie prawa jazdy kat. B,
· znajomość przepisów w szczególności w zakresie :
- prawa pracy i Kodeksu Postępowania Administracyjnego;
- ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz.U. z 2004 r. Nr 64 poz. 593 ze zm.),
- ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. o  zamówieniach publicznych ( Dz.U. z 2004r. Nr 19, poz. 177 ze zm.) ,
 
- ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001r. Nr 145 poz. 1591 ze zm. ),
- ustawy o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 249 poz. 2104)
- ustawa  z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych ( tekst jednolity)  ( Dz. U. z 2006 r. Nr 139 poz. 992 ze zm.)
 
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- ponoszenie odpowiedzialności za organizację i funkcjonowanie pomocy społecznej na terenie miasta-gminy;
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Ośrodka Pomocy Społecznej oraz zatrudnionych w nim pracowników;
- określenie głównych kierunków rozwoju pomocy społecznej na terenie działania Ośrodka;
- składanie Radzie Miejskiej corocznego sprawozdania z działalności Ośrodka oraz przedstawianie   potrzeb w zakresie pomocy społecznej;
- sprawowanie nadzoru i odpowiedzialność za gospodarkę finansową i majątek Ośrodka;
- wydawanie decyzji administracyjnych z upoważnienia Burmistrza w sprawach indywidualnych z zakresu działań Ośrodka należących do właściwości gminy;
- organizowanie terminowego i celowego udzielania świadczeń dla klientów Ośrodka;
- współdziałanie z instytucjami i organizacjami społecznymi zwłaszcza na odcinku:
     - zwoju systemów i form pomocy społecznej;
     - spraw szczególnie trudnych do załatwienia przez służby pomocy społecznej;
     - spraw wymagających interwencji a nie należących do kompetencji Ośrodka;
- zapewnienie pełnej realizacji zadań i wskazań określonych dla pomocy społecznej przez  samorząd terytorialny;
- podejmowanie działań na rzecz tworzenia półstacjonarnych placówek pomocy społecznej oraz nadzorowanie ich działalności;
- okresowe analizowanie stopnia realizacji kierunków działania bilansów, potrzeb oraz środków finansowych w celu określania wniosków zmierzających do wyeliminowania nieprawidłowości;
- wypełnianie zadań wynikających z funkcji kierownika jednostki dotyczących spraw kadrowych, dyscyplinarnych, organizacyjnych itp.
- udzielanie instruktażu pracownikom socjalnym w zakresie sposobu i trybu załatwiania spraw indywidualnych;
- rozpatrywanie skarg i wniosków w sprawach dotyczących pracy pracowników pomocy społecznej;
- prowadzenie kontroli wewnętrznej w celu doskonalenia funkcjonowania Ośrodka;
- zapewnienie pełnej realizacji zaleceń pokontrolnych wynikających z kontroli prowadzonych przez jednostki zewnętrzne np. NIK, organy przedstawicielskie, WPS itp.
- opracowywanie projektu i realizacja gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych;
- przygotowywanie wspólnie z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych projektu gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją gminnego programu przez Ośrodek;
- opracowywanie projektu gminnego programu przeciwdziałania narkomanii;
- podejmowanie działań na rzecz :
        - tworzenia gminnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
        - prowadzenia poradnictwa i interwencji w zakresie przeciwdziałania przemocy  
          w rodzinie;
- pracowywanie i realizacja programów ochrony ofiar przemocy w rodzinie;
- realizowanie wszystkich pozostałych zadań przewidzianych w obowiązujących przepisach prawnych w zakresie pomocy społecznej oraz w przepisach Statutu   Ośrodka.
 
4.  Wmagane dokumenty:
- danie,
- życiorys,
- kwestionariusz osobowy ( z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej),
- kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń potwierdzających okresy zatrudnienia,
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień i umiejętności,
- kserokopie dokumentów potwierdzających co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej oraz dokumentu potwierdzającego posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej
- podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystania z pełnych praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie
- aktualne zaświadczenie lekarskie bądź podpisane oświadczenie o braku przeciwwskazań do pracy na w/w stanowisku 
- klauzula o treści : „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych ” (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.)
 
5.  Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:

       Dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim ulica T. Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie pokój nr 10 z dopiskiem „ Dotyczy konkursu na stanowisko Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępólnie Krajeńskim” w godzinach urzędowania tj. od godz. 730 do godz. 1530  w  terminie  do  dnia 25 lipca 2007 r. ( niemniej niż 14 dni od dnia opublikowania w BIP-ie na stronie internetowej  www.bip.gmina-sepolno.pl i na tablicy tut. Urzędu ).
     Aplikacje, które wpłyną do tut. Urzędu po powyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
     Po upływie terminu składania aplikacji zostanie ogłoszona lista kandydatów w BIP-ie spełniających wymogi formalne. Z tymi kandydatami zostaną przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne. O dokładnym terminie przeprowadzenia w/w rozmów kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie.
 
     Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej na w/w stronie internetowej oraz na tablicy informacyjnej tut. Urzędu.
         Stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru będzie zawarty na umowie o pracę na czas próbny - który będzie wynosił 3 miesiące a jeśli nie będzie zastrzeżeń, co do pełnienia funkcji na w/w stanowisku zostanie nawiązana umowa o pracę na czas nieokreślony.
 
 
Podstawa prawna:
 
- ustawa z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1593 ze zm.),
- ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz.U. z 2004 r. Nr 64 poz. 593 ze zm.).
 
 
Sępólno Kraj., 2007-07-09

metryczka


Wytworzył: Bożena Strąpoć (11 lipca 2007)
Opublikował: Administrator (11 lipca 2007, 09:09:40)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 615