Protokół Nr 14/07


Protokół Nr 14/07
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 12 września 2007r.



W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Pracownik Samodzielnego Stanowiska ds. Rolnictwa, Leśnictwa i Zadrzewień Jarosław Dera
2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Jozef Cyra



Posiedzenie otworzyła w Zastępstwie Przewodniczącego Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:


  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Opinia Komisji w sprawie możliwości umieszczenia szyldu reklamowego w obrębie cmentarza komunalnego ( )
  4. Opinia Komisji w sprawie rozbudowy ciągu pieszego przy Placu Wolności ( )
  5. Opinia Komisji w sprawie ogrodzenia działki przy sklepie w Skarpie (sprawa  )
  6. Opinia Komisji w sprawie możliwości przekazania gruntu (strzelnica miejska) w użytkowanie wieczyste Kurkowemu Bractwu Strzeleckiemu.
  7. Opinia Komisji w sprawie umożliwienia dojazdu do mieszkań i garaży (wniosek mieszkańców posesji przy ul. Studziennej 2 -4.
  8. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. sprzedaży pomieszczenia gospodarczego przy ul. Hallera 7 w Sępólnie Krajeńskim.
  9. Opinia Komisji w sprawie możliwości podziału działek w Wiśniewie.
  10. Opinia Komisji w sprawie nadania nazwy dla nowopowstającego ronda przy ul. Chojnickiej.
  11. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.


Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 13/07 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 14 sierpnia 2007r.


Ad.3. Komisja zapoznała się z wnioskiem Pana   w sprawie możliwości umiejscowienia szyldu reklamowego przez wejściem na cmentarz komunalny w Sępólnie Krajeńskim.
Komisja zobowiązała Pana Derę do przeprowadzenia rozpoznania prawnych aspektów w zakresie zasad umieszczania szyldów reklamowych. Komisja skierowała jednocześnie wniosek do zaopiniowania przez Zarząd Osiedla Nr 2.



Ad.4. Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Pana   w sprawie możliwości rozbudowy ciągu pieszego (deptak) na gruncie gminnym przy Placu Wolności, na koszt własny.
Komisja podtrzymała w tej sprawie stanowisko Zarządu Osiedla Nr 1, tj. zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie w/w wniosek.


Ad.5. Komisja zapoznała się ze sprawą możliwości wyznaczenia jak i też ogrodzenia terenu pod pomieszczenie gospodarcze w obrębie sklepu w Skarpie (dot. wniosku Pani  ).
Komisja, w związku z wątpliwościami dot. sedna sprawy postanowiła przeprowadzić podczas swojego kolejnego posiedzenia wizję lokalną celem zapoznania się z uwarunkowaniami tamt. terenu, celowością przeprowadzenia inwestycji, jak i też celem pozyskania wyjaśnień stron zainteresowanych.


Ad.6. Komisja zapoznała się z wnioskiem Kurkowego Bractwa Strzeleckiego w Sępólnie Krajeńskim w sprawie możliwości przekazania Bractwu w użytkowanie wieczyste strzelnicy miejskiej.
Komisja podtrzymała w tej sprawie stanowisko Zarządu Osiedla Nr 2, tj. zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie w/w wniosek pod warunkiem nieodpłatnego udostępniania do wykorzystania strzelnicy wszelkim organizacjom społecznym.


Ad.7. Komisja zapoznała się z wnioskiem mieszkańców posesji Studziennej 2 – 4 w sprawie umożliwienia im dojazdu kołowego do swoich posesji i garaży.
Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez Zarząd Osiedla Nr 1.
Pan Drogowski poinformował, iż jedynym rozsądnym rozwiązaniem tej sprawy byłoby ustawienie na ul. Studziennej znaku zakazu zatrzymywania się i postoju z tabliczką „nie dotyczy mieszkańców” – od strony ul. Ratuszowej.


Ad.8. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży pomieszczenia gospodarczego przy ul. Hallera Nr 7 w Sępólnie Krajeńskim.


Ad.9. W tym punkcie uczestniczył Sołtys Wiśniewy Pan Czesław Basiński oraz Pani Elżbieta Mizdalska inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej UM.
Pan Dera przedstawił wniosek Pana   w sprawie możliwości nowego geodezyjnego podziału działki Nr 127/3 w Wiśniewie, będącej mieniem gminnym – celem jej następnego kupna w części, na której znajdują się zbiorniki ścieków po byłej masarni z ubojnią.
Komisja, jednogłośnie, opowiedziała się za propozycją Rady Sołeckiej w tej sprawie tj. :
- od strony Wiśniewa – Kawle, od granicy zakładu mięsnego „Krajan” do gruntów użytkowanych przez Pana   wydzielić 44 m. szerokości
- od granicy Pana   na szerokości 18m., tj. od granicy zakładu „Krajan” w kierunku do gruntów użytkowanych przez Pana  .


Ad.10. Komisja podtrzymała swoje stanowisko w sprawie nadania nazwy nowopowstającego ronda przy ul. Chojnickiej – tj. nadania mu imienia księdza Emanuela Grudzińskiego.
Pan Dera zobowiązał się przedstawić powyższe stanowisko podczas posiedzenia resortowej komisji Rady Powiatu.


Ad.11. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Cyra zgłosił wniosek o odpowiednie uregulowanie ruchu kołowego na ul. Młyńskiej (w okolicy placu targowego). Przejeżdżające samochody ciężarowe całkowicie blokują ruch.
- Pan Drogowski przekazał głosy mieszkańców w sprawie konieczności uregulowania bezpieczeństwa przechodzenia przez jezdnię na ul. W. Polskiego (na wysokości Zespołu Szkół Nr 1). Rozwiązaniem byłoby albo usunięcie gruzów powstałych podczas przeprowadzanych obecnie robót drogowych albo też zmiana umiejscowienia tzw. „pasów” przejścia przez jezdnię. Pan Dera poinformował, iż poruszy tą sprawę podczas posiedzenia resortowej Komisji Rady Powiatu.
- Pan Drogowski poruszył sprawę oznakowania na ul. Kościuszki (naprzeciwko kiosku Pana  ). Jego zdaniem, przynajmniej na okres budowy ronda należy wyeliminować znak umożliwiający zatrzymywanie się przy tej ulicy.
- Pani Miczko zawnioskowała o utwardzenie odcinka na wysokości od ul. Wodnej do ul. Jeziornej (przy posesji Pani  ) Powyższe zapobiegnie niekontrolowanemu odpływowi wody deszczowej.
- Pani Miczko zawnioskowała o przedłużenie odcinka chodnika od skweru na ul. Nowy Rynek w kierunku ronda na tejże ulicy.
- Pani Miczko przekazała także glosy mieszkańców w sprawie konieczności uregulowania stanu nawierzchni (obecnie jest obniżona) w okolicy posesji Pana



Po wyczerpaniu porządku posiedzenia przewodnicząca posiedzeniu zakończyła obrady.


w zastępstwie przewodniczącego
Anna Miczko

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (12 września 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (28 lutego 2008, 13:37:58)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 10:17:25)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1115